Kun suku jättää ulkopuolelle
Miten tälläiseen tulisi suhtautua?
Olen aina se johon otetaan viimeiseksi yhteyttä, ketä pyydetään illanistujaisiin tai mukaan jonnekin.
Tilanne on isäni ja hänen uusi naisensa, jonka kanssa siis kuitenkin ollut jo muutaman vuoden yhdessä. Nainen on tuttumme entuudestaan. Naisen lapsia ja heidän puolisoitaan kyllä kysytään syömään, istumaan iltaa, kahville jne. Mutta itse en heistä kuule juuri koskaan.
Toki olemme kaikki aikuisia, joten osaan asiaan jo suhtautua jotenkin. Olen itse 24v, mutta eihän tämä kivalta tunnu.
Esimerkiksi nyt isälläni on tänään syntymäpäivät. Hänen naisen pojan puoliso on kanssani samassa työpaikassa ja olemme kavereita. Oli hienoa kuulla, että "mennäänkö sunnuntaina samaa matkaa?". Olin ihan yllättynyt, että niin siis minne.. Hän oli ihmeissään että enkö ole saanut kutsua, koska heidät ovat kutsuttu isäni syntymäpäiväkahville ja itse en ole koko jutusta kuullut mitään.
Tänään lähetin isälleni viestiä, että "hyvää syntymäpäivää" ja vastaus oli kiitos, eikä mitään mainintaa näistä kekkereistä.
Tuntuu niin tyhmältä. Asun yksin ja isäni tietää että olen aika yksinäinen. Tuntuu että olen ihan turha koko hänen elämässään. Kuuluisiko minun kutsua itse itseni vai antaa isän kahvitella ilman omaa tytärtään jos kukaan ei ole vaivautunut minulle ilmoittamaan?
Eli naisen lapset puolisoineen ovat kyllä käsketty, minua ei. Olen kerran humalassa jopa parkunut isälleni kuinka minua harmittaa, että olemme niin vähän tekemisissä.
Kommentit (4)
Sama täällä. Onnettomuutta eikä sisarien lasten syntymiä eikä ristiäisiä edes ilmoiteta. Kokonaan ulkona. Alan ymmärtää miltä tuntuu erotetusta jehovan todistajasta esim. Hirveätä julmuutta. Minulla narsistisisko kehittelee itselleni näitä eristämistarinoitaan ja en pysty mitenkään puolustautumaan .
No, minä tekisin niin, että lähettäisin koko poppoolle viestin, että kun kerran isäsi täyttää vuosia, niin olisihan sitä mukava juhlistaa. Kun kerran mitään kahvikutsuja ei ole isän luona tiedossa, niin kutsu koko poppoo nyyttäreille luoksesi :)
Näin saa naiset lapset ieitää, että kuinka tuo nainen sinua kohtelee.
En oo ite enää tekemisissä suvun kanssa. Eikö tunnu miltään:)
Hmmmm kuka ne kekkerit siis järjestää? No toki nuivaa joka tapauksessa että sinua ei ole kutsuttu. Mutta onko siis niin että isäsi järjestää ne kahvittelut vai joku muu sukulainen?
Jatkossa kutsu isäsi hyvissä ajoin juhlimaan synttäreitään kanssasi ja kutsu muut mukaan.