Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on juuri saamattomalle miehelle testi meneillään.

Vierailija
03.07.2008 |

Aikaisemmin päivällä oli ketju saamattomista miehistä ja nyt siitä innostuneena päätin juuri tehdä testin miehelle.

Meillä on tapana laittaa astianpesukone joka ikinen ilta klo 22 päälle, kun alkaa yösähkö.

Yleensä minä sen laitan ja laitan siis astiat joita mahdollisesti on tiskipöydällä sinne koneeseen.

Jos joskus unohdan, niin minähän se olen joka puolenyön tienoilla huomaa, että eipäs olekaan kone päällä.

Mutta nyt saa mies laittaa. Kävi juuri keittiössä ja melkein sanoin, että laita sinne koneeseen ne lasten iltapala-astiat. Mutta hillitsin itseni.

Mies häipyi keittiöstä, ei tajunnut laittaa.

Katsotaan laittaako koskaan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tartte sanoa sille mitään. Jos sinä olet pystynyt tajuamaan ilman avustusta, että kotitöitä täytyy tehdä omatoimisesti niin varmaan mieskin pystyy tämän ajattelukuvion saavuttamaan vaikka epäilenkin vahvasti. Lähtökohtaisesti kaikki miehet kun luulevat, että kotityöt ei heitä koske. Siksi he on ikuisia harjoittelijoita kotonaan. Tekevät kun käsketään, mutta omatoimiseen ajatteluun ja rutiinien tunnistamiseen ne ei pysty vuosikymmenien koulutuksellakaan.

Tulee mieleen eräs mies joka kuori aina vihannekset vaimolleen kun tämä teki perunasoppaa. Kun vaimo kuoli niin mies ei pystynyt samaa soppaa valmistamaan vaikka sitä oli joka viikko yli 30 vuoden aikana tehnyt. Hän ei tiennyt mitä siihen tulee ja miten se tehdään.

Vierailija
2/20 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on yleensä vimeistään se "herätin", että ainiin se astianpesukone. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä teet sen aina niin minusta vähän liioitekltua olettaa että meis tyhjästä tajuaa nyt..

Vierailija
4/20 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ehkä sun juttus, jota miehes ei oo koskaan edes tullut ajatelleeksi. Voisi tehdä asian helpostikin, jos ehdottaisit, mutta ei ehkä lue ajatuksiasi

Vierailija
5/20 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tehdä jos sinä olet sen aina tehnyt!!!

Vierailija
6/20 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaaliälyllä varustetun ihmisen on tajuttava se itsekin - ihan sukupuolesta huolimatta!

Vierailija
7/20 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitatko niin se on taas sitä äitinä olemista.

Ja olen tällä viikolla kymmenen maissa monesti suurieleisesti mennyt keittiötä siivoamaan. Siis en jaksa nalkuttaa, että miksi mies ei siivoa, mutta ärsyttää kun mun pitää aina. -ap

Vierailija
8/20 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pyytänyt.

Ja itse on siis vahvasti sitä mieltä, että yösähköllä pestään.

Eli teidän mielstä siis menen taas itse laittamaan vai? -ap

Vierailija
9/20 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole äitinä olemista, jos sovitaan, kuka minkäkin homman hoitaa. Toi on kaiken veemäisintä, että oletetaan toisen ymmärtävän ajatuksia, ja kuvitellaan toisen ajattelevan samalla tavalla kuin itse ajattelee. Mies voi vaikka luulla, että se on homma, josta nautit ja jota et halua jakaa. Tuhahtelu tuskin on tehokasta viestintää, korkeintaan muodostaa lisää negatiivista ilmapiiriä ko, asian ympärille

Vierailija
10/20 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että en ole hänen äitinsä joka huolehtii tärkeät asiat ja muistuttaa tapaamisista ja laskun maksuista ja parturin tarpeellisuudesta.

Olen pyytänyt ottamaan vastuuta päätöksistä ja sanonut, että olisi kiva jos itsekin joskus siivoaist. Mies siivoa, kun sanon, että nyt on siivouspäivä.

Mutta toivon sitä vastuunottamista ja itsenäisiä päätöksiä.

Ihan tästä apk-asiasta en ole sanonut, mutta samaan verrattava asia mielestäni. -ap

Vierailija
11/20 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee joitain asioita automaattisesti tai useimmiten, joita sinä et ap edes hoksaisi. Meillä mies vie aina roskat. Jos ei vie (on sairas/työmatkalla/roskaa tulee poikkeuksellisen paljon) minä ihmettelen ihmettelemästä päästyäni, miksi roskis ei häviä tajuamatta tehdä itse sille mitään.

Siihen nähden pesen kyllä miehen hikiset T-paidat tekemättä mitään testejä sen suhteen, tajuaisiko mies pestä niitä itse jos lakkaisin pyykkäämästä niitä.

Vierailija
12/20 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

veemäisintä, että oletetaan toisen ymmärtävän ajatuksia, ja kuvitellaan toisen ajattelevan samalla tavalla kuin itse ajattelee.

ihan täysillä. Itselle voi rakentaa vaikka miten monimutkaisen kuvan ja nähdä toisen tosi saamattomana, ja kun toinen osapuoli ei pääse näkemään pääsi sisään niin ei saa osallistua koko prosessiin ollenkaan.

Eli aikuismaisesti nyt

sopimaan

noista asioista, eikä testailemaan mykkänä tajuaako ja milloin tajuaa. Kyvyttömyys lukea vaimon ajatuksia ja saamattomuus ovat kaksi ihan eri asiaa.

Vierailija
13/20 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten aamulla voita kalliin sähkön aikaan huokaista tyyliin " voi ei, jäi kone illalla laittamatta päälle, huomasitko sinä ?..." Ja todellakin laitat sen koneen päälle. Ja tätä teet niin monta päivää, että viesti menee perille. Kyllä varmaan se laihialainen sieltä herää...

Vierailija
14/20 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun keskusteluista huolimatta mies ei tee mitään itsenäisesti. Se aan alkaa joskus kyllästyttää ja tulee nalkutettuakin. Ikävä huomata olevansa nalkuttava akka.

Mutta kun ei aina halua tehdä itse kaikkia asioita tai pyytää toista tekemään. Miksi se ei voi tehdä mitään, kun kerran omaa aivot,

Siis meillä ei koskaan siivottaisi tai ei saataisi ruokaa suht ruoka-aikaan, jos en huolehdi näistä.

Pyykkiä ei pestäisi koska. Lapsia ei saataisi ajoissa nukkumaan.

Lomareissuissa ei käytäisi koskaan.

Jne.

-ap

Vierailija
15/20 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tehdä noin.

Muita vinkkejä muihin käytännön ongelmiin?

Ruokaa olen joskus odotellut, että mies alkaisi tehdä tai edes siis heräisi ajatukseen, että pitäisikö tehdä ja kumpi tekisi, mutta kun ruoka-aika on ohitettu parilla tunnilla, niin pakkohan se on lapsille tehdä ruokaa.

En siis todellakaan kaipaa sitä, että mies tekisi enemmän. Hän tekee kiitettävästi, jos vaan tämä "äiti" käskee tehdä asioita. -ap

Vierailija
16/20 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne oli töiden ja opiskelujen suhteen mulla se, että kävin kotona vain nukkumassa. Siperia opetti siivoamaan ja monta muutakin asiaa.

Vierailija
17/20 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joitain asioita, jotka on sovittu tietyn ihmisen hoidettavaksi, ja on sanottava, että mies hoitaa omansa luotettavammin kuin minä omani. (oon vähän liian boheemi...) MUTTA kyllä se minä olen, joka huolehtii lapsiin ruokaa, vaatteet päälle, tapaamisten sopimiset, ajoissa lähtemiset,. lomamatkat, pakkaamiset, lampunvaihdot, ikkunanpesut, siivoamiset jne. Aina se olen minä, jonka on pakko muistaa, jaksaa suunnitella ja valvoa toteutusta. Ärsyttää.

Vierailija
18/20 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaikka pyykätä sun ja lasten pyykit (tuli kone täyteen niistä, ei VALITETTAVASTI mahtunut miehen vaatteita nyt mukaan) ja lähteä"kiitokseksi" lasten kanssa ulos syömään. Miehellähän ei näyttänyt olevan kiinnostusta pyykin pesuun tai ruuanlaittoon (ei siis nälkä???).

Tässä puhuu nainen, jolla oli ennen saamaton mies,- puheet ja sopimukset eivät tehonneet. Nyt kun lasten kanssa elimme "omaa elämäämme" vähän aikaa, johan virisi iskänkin mielenkiinto joihinkin kodin juttuihin. Nyt suht tyytyväinen tilanteeseen. T. nro 14

Vierailija
19/20 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan viikon päästä töihin lomilta ja mies taas vastaavasti aloittaa lomansa.

Olen jo mielessäni päättänyt että imuriin en koske koko 4 viikkoon, mitä veikkaatte miten huushollin käy?

Vierailija
20/20 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet listan töistä, joista sinä kannat vastuun teidän taloudessa ja pyydät miestä tekemään vastaavan listan omistaan. Sitten katsotte, missä hommissa toivoisitte toisenkin ottavan vastuuta ja olevan aloitteellinen.

Meillä minä hoidan aina ruoka-asiat, ja hermostuisinkin, jos mies rupeaisi laittamaan jotain heti jos ruoka ei ole ajallaan, kun mulla on kuitenkin suunniteltuna mitä eri päivinä laitan. Mies puolestaan huolehtii keittiön siistiksi ja saa sen tehdä silloin kun huvittaa ja en puutu siihen. Astianpesukoneen kyllä laitan, kun siltä näyttää, mies laittaa myös. Pyykeistä huolehdin minä, siivouksista enemmän mies.

Komppaan muita vastaajia, että jos et ole erikseen sanonut että tästä lähtien haluaisit miehen huomaavan itse ko. työn, niin on typerää olettaa, että mies kiinnittäisi hommaan oma-aloitteisesti huomiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä