Aivan turhaa
Olen nyt puolisen vuotta seurannut tätä palstaa ja en voi kuin nauraa koko touhulle. Tämä kaikki on niin TURHAA! Luuletteko te, jotka täällä syyllistätte tupakoivia ihmisiä, että se jotenkin helpottaa heidän lopettamistaan? Eiköhän kannustaminen ja asioista asiallisesti keskusteleminen olisi hieman terveempiä lähestymistapoja. Itse odotan esikoistani ja menossa 30+2. Poltin useana päivänä viikossa ennen raskautta ja raskausaikana muutaman tupakan. Sikiön kehityksessä ei ole ollut mitään ihmeellistä. Lopettaminen ei ole koskaan ollut vaikeaa itselleni. Äitini poltti joka päivä kun odotti isoasiskoani eikä yhtään kun odotti minua. Meistä kummastakaan ei tullut toistaan vähä-älyisempiä. Itseasiassa minä sairastin korvatulehduksia ja flunssia joka kuukausi pienenä ja siskoni oli terve kuin pukki. On aivan turhaa tulla syyttelemään toisia ja leikkimään puhtoista. Tupakoiva äiti ei ole sen huonompi kuin yksikään meistä muista. Jos avaruutta haluatte maailmankatsomukseenne, menkää kuukaudeksi sosiaalipuolelle lasten huostaanottoon. Sen jälkeen voin vannoa ettei yksikään teistä toisten asioista natisevista saarnaa enää tupakoivalle odottajalle nähtyään lasten hyväksykäyttäjiä, huumeäitejä, alkoholistiäitejä tai lasten hakkaajia.
Kommentit (47)
mä jos olisin noin idiootti niin pitäisin kyllä läpeni aika ummessa.
Sen edestään löytää mitä taakseen jättää ja uskon karman lakiin joten kannattais ruveta rukoilemaan ettet sairastu ja kuihdu itsekin pois. Tai miehes tai lapses. Tule sitten näyttämään sitä rumaa kieltäs ja :D hymiöimään tänne helvetin latvalaho vatipää!!!
onhan siihen syöpään ainaski yks läheinen kuollu, mutta - elämä on. Kaikki täältä lähtee ennemmin tai myöhemmin, mitä sitä sen kummemmin märehtimään. No empatiaahan musta löytyy vähän turhankin paljon, ikävä kyllä. Ja jos tunnevammasuus on sitä, että näyttää avoimesti kaikki tunteensa, niin olen mielelläni todella tunnevammainen :D On kyl tääki persereikä aika vitun reikäpäitä täynnä. Mahtaa olla mukavaa olla täydellinen. Mä oon tosi huono äiti, ku poltin tupakkaa ja söin maksamakkaraa ja tuorejuustoa raskausaikana. Kaapo on joo tosi ruma nimi, toivottavasti sitä kiusataan sitten koulussa joskus. Eihän sille sitten mitään voi, jos minä, mies tai lapsi johonki sairastutaan ja kuollaan pois. Joo mä rukoilen kummituksia joka ilta.
luepas nyt ihan ajatuksella nuo kaikki kommenttisi tai pistä se toivon mukaan aikuisempi osapuoli perheessänne eli miehes lukemaan juttujasi sulle ääneen niin ehkä sulla sitten silmät aukenis miten typerältä kuulostat ja vaikutat. Vee sitä ja vee tätä ja ikää 21v ja poltin odotusaikana ja persereikä sitä ja vee tätä, todella tasokasta ja ennenkaikkea aikuismaista käytöstä ja ulosantia. Kohta se Kaapokin huutelee vittua ja tunkee tupakkaa odottavan teinivaimonsa suuhun.
No mutta, kyllä se elämä sinuakin vielä kasvattaa ja kehittää, sitä minä rukoilen ihan jo lapseskin puolesta ja vuoksi.
onpas ollu luettavaa ....että ihmiset osaa olla typeriä ihan vaan sen takia mitä muut tekee!!! JOKAINEN nyt sitten kattoo peiliin ja miettii vähän aikaa mitä sanoo tai tekee... katsooko sieltä täydellinen ihminen?? todennäkösesti ei!!!!!
tähän sopii hyvin lausahdus; JUMALAN AINOA VIRHE OLI LUODA IHMINEN...
Ja jos joku nyt saa tästäkin kirjotuksesta hepulin menköön itseensä ei välii...
Kaunista ja lämpöistä kesän odottelua kaikille odottaville ja äideille!!!!
-M-
kaikki kommentit, ei oo mitään lisättävää eikä poispyyhittävää. Ai iänkö perusteella sä määrittelet aikuisemman osapuolen? Heheh, hyvät mittarit sulla :) Sekin on mun mielestä tasokasta ja aikuismaista käytöstä, että tänne kun joku tulee kirjottamaan ja kysymään neuvoa tupakoinnin lopettamiseen, niin ennen kuin on ehtinyt saamaan ainuttakaan asiaan liittyvää kunnollista vastausta, on syyttävät sormet jo ojossa: " lapsentappaja, kun tupakoit raskausaikana" . Varmaan jos joku abortin tehnyt tulis etsimään keskustelukumppania toisesta abortin tehneestä, niin heti oltas myöskin haukkumassa lapsen tappajaksi. Rukoile vaan sitä siellä, mut rukoile myöskin suvaitsevuutta maailmaan. Vissiin te rukoilijat oottekin kaikista pahimpia tuomitsijoita aina. Kiitän & kumarran. Paremmat apajat taitaa kutsua.
vaan ikäväkseni totesin ja jotain mitä kirjotitkin että kun joku tulee hakemaan apu niin se haukutaan pystyy...siinä olen kyllä samaa mieltä kassasi kaapoäippä! ei ole kiva että ihmiset kyttäävät mitä kukin tekevät yms.
Mutta vain melkein koska en edes kykene alentumaan samalla tasolle kanssasi mitä tulee ihmisyyteen, käytöstapoihin ja empatiaan sekä tilannetajuun. Sääli vain lastasi kun joutuu kasvamaan noin tunnevammaisen ja typerän ihmisen ikeen alla.
-41-