Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hälyttäisitkö apua tilanteessani? Näen siis vastakkaisen asunnon olohuoneeseen..

Vierailija
22.10.2016 |

Verhot eivät ole edessä, valot päällä. Ihminen, luullakseni nainen, makaa sohvalla vatsallaan. Vieressä häärää arviolta 3-4v lapsi. En tiedä miten huomioni kiinnittyikin k.o taloon mutta aikuinen on maannut nyt reilu 25min sohvalla ihan liikkumatta. Muuta liikehdintää asunnossa en näe. Koetin äsken käydä ulko-ovella, mutta ovet lukossa. En myöskään osaisi paikantaa oikeaa ovea vaikka rappuun pääsisinkin. Nyt tulin takaisin sisälle ja mikään ei ole muuttunut.

Mietin että jäisin kyttäämään rapusta ulostulevia, että olisin kysynyt tietävätkö talossa asuvia lapsiperheitä vai soittaisitteko jo häkeen? Mitä tekisitte.. Apua :(

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olin minä, heräsin juuri. Menen yöksi töihin ja otin tirsat sohvalla. 5v lapseni oli isänsä kanssa lastenhuoneessa, mutta livahti välillä ilmeisesti olkkariin äitiä härkkimään.. muistelisin näin uneni läpi :DD

Vierailija
42/57 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliks mahallas? Oliks tyyny hyvi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mikä tuo tikapuujuttu on? Linkkiä? Mennyt ihan ohi. :)

Vierailija
44/57 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä väriset vaatteet?

Vierailija
45/57 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikkien mielestä ihan ok, että 3-vuotias häärii ilman huoltajan läsnäoloa? Samalla logiikalla kai voisi lapsen jättää yksin kauppareissun ajaksi. Minulla ei kyllä tulisi mieleenkään nukkua, kun on hoidettavana ja vastuulla noin pieni lapsi. Soittaisin kyllä hätäkeskukseen. Enkä mitenkään naapurille vittuillakseni, vaan ihan vain mahdollisen vaaratilanteen takia.

Vierailija
46/57 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikkien mielestä ihan ok, että 3-vuotias häärii ilman huoltajan läsnäoloa? Samalla logiikalla kai voisi lapsen jättää yksin kauppareissun ajaksi. Minulla ei kyllä tulisi mieleenkään nukkua, kun on hoidettavana ja vastuulla noin pieni lapsi. Soittaisin kyllä hätäkeskukseen. Enkä mitenkään naapurille vittuillakseni, vaan ihan vain mahdollisen vaaratilanteen takia.

Mutta onhan hän läsnä.

Vierailija
47/57 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas. Nyt sohva on tyhjä.. seurailen tilannetta vielä hetken. Pojan soittelen iltapalalle :)

Vierailija
48/57 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naisella kakat housussa (saieaskohtaus) jos kakat ja siideritölkkejä (sammunut)

Vierailija
49/57 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaikki ei nuku päiväunlla niin sikeästi kuin sinä.

Kyllä sitä vi maata sohvalla silmät kiinni ja torkkua. useimmat on siinä tietyssä koiranunimaisessa tilassa, havahtuvat kyllä jos jotain tapahtuu.

Monihan nukkuu lapsen kanssa yhtäaikaa päikkärit, sinä varmana tunnollisena suorittajana et sitäkään uskalla tehä - lappsihan voisi herätä ennen sinua, ja koska et osaa nukkua kuin sikiunessa toisinkuin muut, et hherää. Ja siinä sitten kolmevuotiaasi heti kuolee kun on puoli tuntia hereillä itsekseen samassa tilassa kanssasi... joo... no, ehkä teillä kuolisikin, kun kerta nukut niin syvässä unessa aina. 

Miten uskallat ees yöllä nukkua? ajattele jos joku yö lasesi herä ja itse nukut sikiunessa... et herää ja lapsesi iloisest leikkii kun ei nukuta...

Vai valvooko teillä vuorotellen jompi kumpi ettei lapsi vain ole hetkeäkään hereillä muitten nukkuessa??

Vierailija
50/57 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon ollut monta päivää kipeänä ja varmasti oon viettänyt sohvalla useankin kerran 25 min liikahtamatta, katsonut telkkaa jne. Olisi melko mielenkiintoista jos tästä sohvaperunailusta joku ambulanssi tulisi ovelle. :D

51/57 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea ketjua läpi, mutta minua on ohjeistettu, että aina jos miettii pitäisikö soittaa 112 niin soita. Siellä on ammattitaitoinen henkilökunta joka osaa toimia jos tilanne siltä vaikuttaa.

Vierailija
52/57 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ns. totaaliyh ja joskus oli pakko ottaa päikkäreitä niin, että lapsi hääri samassa huoneessa. Kuitenkin koko ajan sitä olivat vaistot valmiina, jos jotain suurempaa olisi lapselle tapahtunut.

Silti pidän hyvänä, että seuraamme mitä ympärillämme tapahtuu.  Suomalaisia syytettään liikaa siitä, että emme välitä toisitamme.

Vierailija
53/57 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monella meillä on se toinenkin vanhempi samassa taloudessa. Esimerkiksi meillä olisi juuri tänään voinut näkyä samanlainen tilanne, jos naapuri näkisi olohuoneeseemme, kun minä torkuin sohvalla, lapset touhusivat omiaan siinä vieressä ja mies oli keittiössä laittamassa ruokaa.

Vierailija
54/57 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kyllä nyt liiottelua etteikö voisi hetken sohvalla torkahtaa. Meillä ainakin kaikki vaaralliset asiat on lapsen ulottumattomissa. Kyllä sitä aikuinen saattaa sairastaa ja lapsi kotona. Itse olen ollut kuumeessa ja myös mahataudissa lapsen ollessa kotona, niin voin sanoa, että siinä tuli maattua sohvalla. lapsi touhusi vieressä leluilla ja katsoi lastenohjelmia. Tietysti riippuu paljon lapsestakin mitä touhuaa, että voiko olla vahtimatta. En myöskään esim. keittiössä ollessani pysty vahtimaan lasta hänen ollessaan omassa huoneessaan leikkimässä yms.

Vierailija
55/57 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmevuotias ja vuosikas touhuavat keskenäänkin jos torkun sohvalla. Jos ääni lakkaa kuulumasta tai tulee itku, lähden katsomaan mitä tapahtuu. Kielletyt esineet ovat yläkaapeissa.

Eihän se nukkumista vastaa, mutta nuo saattavat tunnin leikkiä yhdessä ilman että minua kaivataan. Kolmevuotias ajaa välillä poiskin että saa leikkiä sisaruksen seurassa rauhassa. (Ja poisajon jälkeen pitää tietty kuulostella entistä tarkemmin, mitä oli mielessä). Niin kauan kuin kuuluu tyytyväistä pölinää voi maata ja vaikka palstailla, tunti päivässä yleensä menee noin.

Vierailija
56/57 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä taas. Nyt sohva on tyhjä.. seurailen tilannetta vielä hetken. Pojan soittelen iltapalalle :)

Ja jatkossa jätät ton naapureidenkyttäys harrastuksen, kudot vaikka sukkaa tai jotain jooko?

Vierailija
57/57 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa kodissa lapset herää aikaisemmin kuin vanhemmat ja leikkii keskenään tai katsoo piirrettyjä. Välillä lapset on muutenkin omassa huoneessaan eikä alituiseen valvottavana. Ei siitä kuulu hätääntyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan