Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsisti akateemisessa asiantuntijaorganisaatiossa

Vierailija
22.10.2016 |

Ko. henkilö on pistänyt koko yksikkönsä ja muut ympärillä olevat aivan sekaisin toimillaan. On lapsellinen, pikkumainen, suuruudenhullu, manipuloiva, lipevä jne. En itse koe olevani tämän henkilön uhri, koska en ole kovinkaan heikko tai vietävissä. Joten koen olevani kohtalaisen neutraali henkilö määrittelemään, että kyse on nimenomaan narsismista.

Mitäköhän tällaiselle voi tehdä? Ihmiset eivät uskalla valittaa suoraan, vaikka moni "tietää".

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ns. narskujen uhrit ovat itse vallanhimoisia narskuja, jotka syyttävät muita kun oma tahto ei mene läpi. Narsistiksi syyttäminen on muoti-ilmiö ja valtapelien käsikassara. Totta kai narskuja on mutta sellaiseksi syyttäminen tuntuu nykyään olevan niin yleistä, että väestön prevalenssi ylittyy monin kerroin. Eli katsokaapa av:t ensin peiliin, ennen kuin alatte syyttää muita narsisteiksi. Arvaan, että alapeukkuja tulee tähän kommenttiin paljon mutta hyvä niin, siitä sitä narsistien lukumäärää voi arvioida.  

Vierailija
22/28 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kun sitä häiriköi jonkun naisen toimesta vaikka asiakkaille ja yrittää myydä surkeaa tavaraa, niin korkealta kun tippuu, sitä sattuu.

Eli ei kannata todella tyhmän naikkisen takia vaarantaa niitä aivosoluja joita itsellä saattaisi olla. Naikkonen kompensoi ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että narsisteja on enemmänkin ja sen vuoksi hyvä että niistä puhutaan jotta ne opittaisiin ajoissa tunnistamaan. Ehkä jopa niiden eteneminen sinne johtotehtäviin estämään.

Vierailija
24/28 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin kun sitä häiriköi jonkun naisen toimesta vaikka asiakkaille ja yrittää myydä surkeaa tavaraa, niin korkealta kun tippuu, sitä sattuu.

Eli ei kannata todella tyhmän naikkisen takia vaarantaa niitä aivosoluja joita itsellä saattaisi olla. Naikkonen kompensoi ne.

Puhutaanko tässä suomea vai onko tässä vain suomenkielisiä sanoja. En tajunnut alkuunkaan mitä yritettiin sanoa. Jotkut voisivat hieman opetella tota ulosantiaan.

Vierailija
25/28 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ns. narskujen uhrit ovat itse vallanhimoisia narskuja, jotka syyttävät muita kun oma tahto ei mene läpi. Narsistiksi syyttäminen on muoti-ilmiö ja valtapelien käsikassara. Totta kai narskuja on mutta sellaiseksi syyttäminen tuntuu nykyään olevan niin yleistä, että väestön prevalenssi ylittyy monin kerroin. Eli katsokaapa av:t ensin peiliin, ennen kuin alatte syyttää muita narsisteiksi. Arvaan, että alapeukkuja tulee tähän kommenttiin paljon mutta hyvä niin, siitä sitä narsistien lukumäärää voi arvioida.  

Mun mielestä tuo edellisellä sivulla mainittu "karuselli", joka perustuu siihen että narsku on ihan erityisen hurmaava ja lipevä tyyppi, joka saa monet pauloihinsa ja sitten sopivalla hetkellä heittää liinat kiinni jotta tämä hurmattu kohde putoaisi epävarmuuteen, jota alkaa sitten paikkailla hakemalla lisää hyväksyntää... Sellaiseen tyyppiin kun yhdistää epävakaan ja lähes mielenvikaisen käytöksen jos ko. tyyppi esim. nolataan.. Ei sellaiset ihmiset vaan ole normaaleja. Ei, jos se on toistuva ja ainoa käyttäytymismalli. Tällaisia ihmisiä minä kutsun narsisteiksi. Lisänä muiden ihmisten manipulointi.

Vierailija
26/28 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

videomateriaalia, äänityksiä, sähköposteja... ei vanhat/keski-ikäiset ukot varsinkaan tajua, että se pöydällä oleva puhelin nauhottaa.

Vierailija
27/28 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin, useimmissa asiantuntijaorganisaatioissa mitä minä tunnen on nykyään hyvin tiukat tulostavoitteet. Jos johto on kehno, hajoittaa ja hallitsee, näkyy varmasti tuloksessa. Johon taas puututaan, hallintomalleja rukataan koko ajan. Eiköhän ongelmasi ratkea jo tuota kautta. Ja yleensä asiantuntijaorganisaatioissa ihmiset keskittyvät työntekoon, omaa hommaansa voi edistää eikä tarvitse liikaa mennä mukaan mihinkään henkilödraamoihin.

Vierailija
28/28 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin, useimmissa asiantuntijaorganisaatioissa mitä minä tunnen on nykyään hyvin tiukat tulostavoitteet. Jos johto on kehno, hajoittaa ja hallitsee, näkyy varmasti tuloksessa. Johon taas puututaan, hallintomalleja rukataan koko ajan. Eiköhän ongelmasi ratkea jo tuota kautta. Ja yleensä asiantuntijaorganisaatioissa ihmiset keskittyvät työntekoon, omaa hommaansa voi edistää eikä tarvitse liikaa mennä mukaan mihinkään henkilödraamoihin.

Pst. akateeminen. Itselleni tulee mieleen nopeasti ainakin kaksi, joissa ei ole mitään tulostavotteita. Kunhan kulut pysyy hillinnässä ja yhteiskunnallista tehtävää edistetään.

Ja tulee myös mieleen niitä tulostavoitteellisia, joissa ihan helpolla voi narsku sekoilla, kunhan kippaa syyt muiden niskaan. Siinä kun he ovat kovin hyviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän