Miksi mies ei halua kanssani ostoksille?
Joka lauantai toistuu sama juttu. Olen koko viikon odottanut lauantaita, että pääsisimme koko perheen kanssa markettiin ja syömään, mutta mies laiskottelee puoli päivää sängyssään ja häviää sitten pariksi tunniksi omille teilleen ja tultuaan takaisin ei suostu lähtemään mihinkään, sillä "ei jaksa enää". Olen siis aamusta lähtien odotellut ja mies vetkuttelee, kunnes äkkiä häipyykin jonnekin itsekseen tekemään samoja asioita, mitä olin toivonut. Tätä on jatkunut monta vuotta ja lähes aina, jos mulla ei ole muita suunnitelmia lauantaiksk. Kertokaa, miksi mies tekee noin? Help.
Kommentit (21)
Teitä kiinnostavat eri asia. Miestä ei ehkä pätkääkään kiinnosta kierrellä markettien vaate-, lelu-, kosmetiikka-, jne. osastoilla tuntikausia. Mikset voi tehdä ostoskierrosta itseksesi. Miksi tuhlaat päivän siihen, että istut ja odotat miestä. Tehkää omat juttunne.
En minäkään halua minnekään markettiin ostoksille viikonloppuna ja olen nainen. Haluan rentoutua ja tehdä mielekkäitä juttuja. Onneksi mies on samanlainen.
Koko perheen kanssa markettiin! Kunnon luksusta!
Koko perheen "laatuaikaa" kun äiskä shoppailee ja muut odottaa että pääsisi jo kotiin.
No siis ideaalitilanteessa menisimme johonkin tapahtumaan, luontoon samoilemaan, leffaan tai hyvään ravintolaan. Mutta tuo ostari + hampurilaiset -kombo on miehen omista mielenkiinnonkohteista lähtevää. Mies ei suostu millään ilvellä lähtemään esim. taidemäyttelyyn, kasvitieteellideen puutarhaan tai museoihin (=mun suosikkiajanvietteitäni). Mies haluaa vain makailla koko päivän ja köy sitten ajelemassa yksin ja ehkä huoltoasemallajuomassa kahvin ja viinerin. Wtf. T. Ap
Oletko joku lapsivaimo, kun et pääse markettiin ilman tutun aikuisen seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Koko perheen kanssa markettiin! Kunnon luksusta!
Se on tässä perheh*lvetissä luksusta. :( Ennen avioliittoani olin käynyt koko elämäni aikana varmaan maksimissaan ihan muutaman kerran jossain jättimarketeissa. Mies ei suostu lähtemään Helsingin keskustaan ostoksille - olen pyytänyt varmaan tuhansia kertoja, mutta hän ei vain suostu. Olen alistunut tähän lähiöelämään mieheni vuoksi. Olen ihan s*tanan katkera. :( t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Asutaan anonyymissä neukkukuutiolähiössä, niin ei täältä pääse mukavasti mihinkään marketteihin ilman henkilöautoa. Ja itselläni ei ole ajokorttia, kun aiemmin asuin kantakupungissa, joten ollut tarvinnut ajokorttia mihinkään koskaan muuten paitsi ehkä ulkomaanmatkoilla.T. Ap
En siis edes haluaisi asua tällaisessa paikassa, mutta mies ei suostu muuttamaan kivempaan paikkaan ja on päättänyt asuvansa täällä lopun ikänsä. Olin tottunut hieman erilaiseen meininkiin, mutta miehen takia päätin tehdä uhrauksia. Biologinen kello tikitti jne. ja halusin saada omia lapsia -> nyt olen täällä loukussa ja miehen armoilla. T. Ap
Miehen armoilla? Jos tilanne on tuo niin kannattaisiko pyrkiä ihan omilla armoilla oloon ja alkaa tekemään jotain sen eteen? Ei tuo kuvio kovin terveeltä kuulosta, mies päättää kaiken ja sinä suostut koska ei ole ajokorttia? Milloin ihmisistä tuli näin avuttomia?
Ilmoittaudu ajokouluun-hae eroa-etsi oma asunto-ala päättää itse omista asioista -pidä huolta että lapsesi kasvavat terveessä ympäristössä.
Mikä sinua estää hankkimasta ajokorttia? Itsekin hankin sen vasta 35v kun alkoi keskusta-asuminen tympimään.
Vierailija kirjoitti:
No siis ideaalitilanteessa menisimme johonkin tapahtumaan, luontoon samoilemaan, leffaan tai hyvään ravintolaan. Mutta tuo ostari + hampurilaiset -kombo on miehen omista mielenkiinnonkohteista lähtevää. Mies ei suostu millään ilvellä lähtemään esim. taidemäyttelyyn, kasvitieteellideen puutarhaan tai museoihin (=mun suosikkiajanvietteitäni). Mies haluaa vain makailla koko päivän ja köy sitten ajelemassa yksin ja ehkä huoltoasemallajuomassa kahvin ja viinerin. Wtf. T. Ap
Mies haluaa levätä työviikon jälkeen, ei juosta pitkin kyliä.
Keskustele sille miehelle tästä. Ei tyyliin "mihin helkkariin sää taas katosit, olis ollut kiva mennä kauppaan" vaan illalla otat rauhallisesti puheeksi: "Erkki, minusta olisi ihanaa viettää aikaa koko perheen kesken, ja olen pyytänyt sinua tuonne kauppaan ja hampurilaiselle, kun ajattelin, että sinä pidät siitä. Sinua ei ole kuitenkaan vähään aikaan kuulunut mukaan. Onhan kaikki hyvin? Voitaisiinko viettää aikaa yhdessä? Mihin lähtisit mieluummin kuin kauppaan, jos se ei miellytä tällä hetkellä?"
Vierailija kirjoitti:
Mies, joka ei ole kiinnostunut tieteistä ja taiteista ei ole mies ensinkään vaan jonkinlainen ali-ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutaan anonyymissä neukkukuutiolähiössä, niin ei täältä pääse mukavasti mihinkään marketteihin ilman henkilöautoa. Ja itselläni ei ole ajokorttia, kun aiemmin asuin kantakupungissa, joten ollut tarvinnut ajokorttia mihinkään koskaan muuten paitsi ehkä ulkomaanmatkoilla.T. Ap
Mitä jos hankkisit ajokortin? Tai ehkä naapureista löytyisi samanlaisia shoppailu naisia joilla on kortti? Voisitte yhdessä käydä siellä ostoshelvetissä jota pidät paratiisina.
Ei ole kiinnostunut sinun venkoilusta kaupassa vaan tavarat mukaan ja ulos
Mene itseksesi,julkisia liikennevälineitä on olemassa. Lähde seuraavana lauantaina jo aamusta liikkeelle ja ole kokopäivä.
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies, joka ei ole kiinnostunut tieteistä ja taiteista ei ole mies ensinkään vaan jonkinlainen ali-ihminen.
Niitä tieteitä ja taiteita näkee telkkarista ja netistä mukavasti kotona sohvallla maaten.
Just. Jätä lapset ja mies kotiin ja vietä oma vapaapäivä.
Ei olisi ensimmäinen mies, jota ei kiinnosta lähteä kauppaan. Etkö osaa käydä yksin?