Millä tavalla on helpoin laihtua?
Kommentit (8)
Syö vähemmän kuin mitä kulutat. Kyllä on taas vaikeeta.
Ruoka vaikuttaa paljon enemmän kuin liikunta. Syöt vähemmän, niin se on siinä. Ei tarvitse lisätä liikuntaa.
Etsi netistä ilmainen laihdutuskalenteri. Sinne merkitset kilosi ja päivittäisen kalorimääräsi Maailman helpoin tapa laihduttaa kun sinne vaan laitat kaikki mitä syöt (rehellisesti), liikuntasi ja viikottain punnitset itsesi, ja tietysti laitat sen kalenteriin. Ainoa mitä tarvitset on motivaatio laihtua:D
Vähentämällä herkkuja ja pienentämällä annoskokoja.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka vaikuttaa paljon enemmän kuin liikunta. Syöt vähemmän, niin se on siinä. Ei tarvitse lisätä liikuntaa.
Juurikin näin. se on ihan tutkittu juttu, että ruokavalio vaikuttaa laihdutuksessa n. 90%, liikunta loput. Itse tiputin 16kg kahdessa kuukaudessa syömällä tasan yhden aterian päivässä, eli n. 500-800 kaloria/päivä. Ja ei, mitään säästöliekkiä ei ole olemassakaan. Nälkähän siinä aluksi tuli, mutta nopeasti tottui. Ja kilot ovat myös pysyneet poissa :) Mitään ylimääräistä liikuntaa en harrastanut.
Helpoin tapa on vähentää päivittäin syömääsi kilokalorimäärää alle sen, mitä kulutat.
Liikuntaa et tarvitse, ellet halua, terveellistä liikkuminen toki on.
Olen tämän täällä kertonut ennenkin mutta kerronpa uudelleen: laihduin itse 37 kiloa juuri ja vain ruuan määrää vähentämällä. Ainoa liikuntani oli sormien liike näppäimistöllä (olen sohvaperuna pahinta laatua).
Onko tarkoitus laihtua pysyvästi?
Jos haluat nopeasti laihtua, mutta sinua ei haittaa jos kilot tulevat korkojenkin kanssa takaisin, on hyvä tapa rääkätä itseään ja tahdonvoimalla yrittää pinnistellä.
Jos haluat pysyvän tuloksen, laihtuminen on tehtävä hitaammin, puolen kilon viikkovauhdilla.
Silloin liikuntaa täytyy harrastaa siten että se tuntuu mukavalta ja saat siitä nautintoa.
Silloin täytyy myös levätä.
Tärkeintä on että syöminen on säännöllistä ja kasvispainotteista, etkä joudu koko ajan kieltäytymään ja olemaan stressitilassa.
Nukkua täytyy myös.
Päivittäisen kalorimäärän täytyy olla ainakin 1200kilokaloria. Ei yhtään alle.