Miten voisin itsenäistyä miehestäni?
Olemme onnellisessa liitossa. Mieheni kannustaa minua liikkumaan yksin ja omiin harrastuksiin. Hän on lasten kanssa ja saan omaa aikaa.
Mutta en osaa lähteä minnekkään ilman miestä. Minulle on jotenkin vaikeaa lähteä yksin kaupoille tai reissuun. Mistä tämä johtuu ja miten voisin opetella itsenäisemmäksi? Että pystyisin lähtemään vaikka yöksi jonnekkin ilman miestä?
Olen kyllä ollutkin reissussa ilman miestä. Ja etukäteen olen innoissani tälläisestä mahdollisuudesta. Mutta sitten kun lähdön hetki koittaa on se minulle todella vaikeaa. Ja vaikka perillä olisi hauskaa niin monta kertaa, siis yhden illankin aikana. Mietin kotiin lähtöä ja minun on pakotettava itseni jäämään.
Kommentit (2)
Toisaalta mies saa vapaa-aikaa minusta kun käy päivisin töissä. Iltaisin ja viikonloppuisin mies sitten vierailee kavereilla. Joko yksin tai lapsen kanssa. Nuo miehen reissut eivät minua häiritse. Viihdyn ihan hyvin kotona yksin. Mutta minulla on vaikeaa lähteä täältä pois. Siis silloin kun mies on kotona. Päivisin kyllä tapaan lapsen kanssa ystäviämme.
Ei minua ahdista se että ollaan miehen kanssa niin paljon yhdessä. Enemmänkin se ottaa päähän kun olen niin huono lähtemään yksin mihinkään. Mietiyttää että miksi en voi mennä illaksi ystävilleni?
Tälläistä oli siis jo ennen lapsia joten lapsetkaan eivät ole syy tähän. Tiedän että mieheni pärjää heidän kanssaan loistavasti yksinkin.
Pidän toki tuollaisista sauna illoista yms ystävieni kanssa. Ja silloin tällöin niitä onkin. Etukäteen odotan niitä ja olen lähdöstä aivan innoissani. Mutta sitten kun pitääkin lähteä tekee mieli perua koko juttu ja jäädä vain miehen ja lasten kanssa kotiin.
>Saatko mieheltäsi todellakin kaiken haluamasi?
>Vai jännittääkö sinua paljastaa muille omia heikkouksiasi? Miehesi >varmaankin tuntee sinut läpikotaisin?? Pelkäätkö kohdata ihmisiä ja >näyttää millainen olet??
[/quote]
Noihin kysymyksiin en kyllä osaa vastata... niitä täytyy miettiä.
t:ap
Eikö sinua itseäsi lainkaan ahdista olla aina miehesi kanssa? Kyllä jokainen normaaliparisuhteessa elävä tarvitsee myös muita tärkeitä ihmisiä ympärilleen. Pidemmän päälle olisi todella tärkeää, että sinulla olisi muutakin kuin miehesi.
Etkö lainkaan kaipaa saunailtoja naisten kanssa, viiniä juoden ja juoruillen? Saatko mieheltäsi todellakin kaiken haluamasi?
Vai jännittääkö sinua paljastaa muille omia heikkouksiasi? Miehesi varmaankin tuntee sinut läpikotaisin?? Pelkäätkö kohdata ihmisiä ja näyttää millainen olet??