Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikäerosta "väärinpäin" - voiko suhteella olla mitään tulevaisuutta?

Vierailija
21.10.2016 |

Tapasin hiljattain itseäni lähes 10-vuotta nuoremman miehen. Minulla on lapsia ja hänellä ei.

Hän oli heti nähtyään minut täysin myyty, sanoo ettei ole koskaan tuntenut näin. On kuvitellut ettei tule vastaan ketään joka herättäisi tunteita ja tulee perheestä jossa vanhemmat ja isovanhemmat molemmilta puolilta ovat olleet nuoruudesta saakka yhdessä. He ovat menneet myös nopeasti naimisiin tavattuaan toisensa.

Tämä mies oli heti vakavissaan suhteeni. Niin vakavissaan, että ei anna esimerkiksi välimatkan olla esteenä. On jo sijoittanut paljon aikaansa ja myös osittain ihan oikeasti käyttänyt rahaa osoittaakseen huomiota (pyytämättäni).
Kyseessä on vielä akateemisesti koulutettu, todella fyysisesti hyvässä kunnossa oleva mies jonka ympärillä on ihailijoita.

Olen alkanut sulaa tämän miehen huomionosoituksiin ja kaikkeen. Huoh. Voiko tällaisella suhteella olla mitään tulevaisuutta. Mies haaveilee perheestä, lapsista, koko loppuelämästä yhdessä. On ottanut lisää töitäkin, jotta voisi kantaa vastuullista perheenpään roolia (tuntuu olevan kunnia-asia hänelle).

Mies on valmis menemään vaikka maailman ääriin vuokseni. Mietin vain mitä tämä ikäero tuo tullessaan vastaan. Ikinä aikaisemmin en ole edes harkinnut itseäni nuorempaa miestä suhteeseen. Olen pikemminkin ollut suhteessa vanhempaan, ikäero on ollut toiseen suuntaan.

Tunteet ovat ristiriitaiset, kemia aivan järjetöntä ja vetovoima kumpaankin suuntaan ihan käsinkosketeltava. Ymmälläni olen. Ja vaikka ehkä ei heti uskoisi, niin näytämme saman ikäisiltä ja jossakin mielessä minä ehkä jopa välillä nuoremmalta. Kummatkin ollaan todella liikunnallisia, se varmasti vaikuttaa asiaan.

MIten tällaisissa jutuissa käy. Olen ihan kahden vaiheilla. Antaudunko tälle suhteelle ja miehelle vai pötkinkö karkuun? Kohta ei varmaan enää järjellä pysty edes ajattelemaan, sen verran vahvasti on tuo mies ajatuksissani.

Mainittakoon tähän vielä se, että olemme edenneet hitaasti fyysisessä mielessä.

Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin mummoltani, mutta harmi kun on jo vainaa. Kai hän noin 50 vuotta eli avioliitossa itseään melkein kymmen vuotta nuoremman miehen kanssa, kunnes hän kuoli. Löytyy toinenkin sukulainen, joka on tähän mennessä ollut myös itseään nuoremman miehen kanssa vuosikymmeniä.

Ei heillä ainakaan "väärin päin" oleva ikäero ole mitään estänyt.

Vierailija
2/17 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan pelkää. Jos mies on sinuun hulluna ja tosissaan liikkeellä, niin senkus nautit! Fiksumpi se ikäero noin päin on oikeastaan, koska naiset elää pitempään. Tietty, jos sinulla alkaa hedelmälliset vuodet olla lopussa, niin se voi olla ongelma perheestä haaveilevalle miehelle.

Tässä esim. pari, jolla 23 vuotta ikäeroa: https://www.instagram.com/p/BKHV8BNgs7-/?taken-by=aarontaylorjohnson&hl… Ovat olleet jo 7 vuotta yhdessä ja heillä on kaksi yhteistä lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka määrittelee, että ikäero on väärinpäin. Minulla myös nuorempi mies. Seksuaalisesti esim. sovimme täydellisesti yhteen.

Vierailija
4/17 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ikäero ole este, mutta vähän mulla hälytyskellot soi muusta kertomastasi. Jos jokin vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei yleensä ole totta... Etene hitaasti, älä ainakaan heti sitoudu mihinkään eli tee lapsia tai mene naimisiin. Lähes kaikki "hairahduin narsistiin/auervaaraan" tarinat nimittäin alkavat juuri noin.

Vierailija
5/17 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 v ei ole liikaa ikäeroa. Anna mennä.

Vierailija
6/17 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sää oot niitä röökimuijia.

Ei millään pahalla.

Vierailija
7/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ikäero ole este, mutta vähän mulla hälytyskellot soi muusta kertomastasi. Jos jokin vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei yleensä ole totta... Etene hitaasti, älä ainakaan heti sitoudu mihinkään eli tee lapsia tai mene naimisiin. Lähes kaikki "hairahduin narsistiin/auervaaraan" tarinat nimittäin alkavat juuri noin.

Olin tulossa sanomaan samaa. Ikäero ei ole se hälyttävin juttu tuossa ap:n tarinassa. Etene hyvin varoen äläkä ainakaan niitä lapsia rupea vääntämään muutaman kuukauden päästä kuinka olisit in lööv

Vierailija
8/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on 9 v. nuorempi ja hyvin on mennyt jo melkeen parikyt vuotta : )

Vierailija
9/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pariskunnan, joka meni naimisiin miehen ollessa 28 ja naisen 39. Seuraavana vuonna heillä oli jo lapsi. He olivat kyllä tunteneet toisensa jo vuosia työkavereina, joten mistään uuteen tuttavuuteen rakastumisesta ei ollut kysymys. Suin päin ei kannata syöksyä mihinkään, oli sitten minkä ikäinen tahansa.

Vierailija
10/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

I'm so young and you're so old

This, my darling, I've been told

I don't care just what they say

'Cause forever I will pray

You and I will be as free

As the birds up in the trees

Oh, please stay by me, Diana.

Suomenkieliseen versioon ikäero tosin käännettiin siveellisemmäksi, eli vanhempi mies vikittelemään nuorta tyttöä.

Vierailija
11/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä toi sun oma epäilyksesi vähän mietityttää ja se et jos kaikki kuulostaa niin supertäydelliseltä (too good to be true?). Mut ei toi 10v taida olla järkyttävän paljon, onhan noita pareja paljon ja hyvin monella menee, ikäerolla taitaa olla sinulle isompi merkitys kuin hänelle. Ehkä tärkeintä ois pohtia yhdessä et onko sama elämäntilanne ja millaiset suunnitelmat ja toiveet tulevalle. Yksi mahdollinen haaste on esimerkiksi se, että haluaako hän kuitenkin joskus omia lapsia ja sinä et? Ota aikasi pohtia yksin ja hänen kanssaan, onnea teille!

Vierailija
12/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itseäni kymmenen vuotta vanhemman miehen kanssa naimisissa. Oltu jo 20 vuotta ja hyvin menee.

Jostain syystä nuoret miehet ovat meikästä kiinnostuneita. Vanhimpien poikien kaverit (23-25 v) pyydelleet baariin. Ja on kaks tuttua miestä toinen 32 ja toinen 35, jotka soittelee ja jos olisin vapaa, niin kuulema heti ottaisivat omakseen. Mutta minähän en ole, enkä otettavissa.

Piristävää tietää, että vientiä olis... ☺

Uskon että elämä luonnistuisi hyvin myös nuoremman miehen kanssa. Kymmenen vuotta ei ole mitään.

Vierailija
13/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on 43 ja mä oon 50. Mulla lapsia, miehellä ei, hyvin menee meillä.

Vierailija
14/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 40v, mies 33v. Minulla oli entuudestaan lapsia, nyt on yhteisiäkin. Oltu 8 vuotta yhdessä, ei meidän ikäero vaikuta suhteeseen mitenkään.

Vierailija
15/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "väärin päin"? Teidän tapauksessannehan ikäero on oikeinpäin.

Vierailija
16/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni avovaimo on 21 vuotta isääni vanhempi. Yhdessä ovat viihtyneet jo 10 vuotta. Ei ole ainakaan minulle ongelma ja isä on sen luontoinen että ehkä vähän kaipaakin sellaista äitihahmoa.

Vierailija
17/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mies on nuori kehitysmaakansalainen eu-oleskeluluvan perässä, kuten tekstistäsi saattoi päätellä, niin ehkä ei ole pitkää yhteistä tulevaisuutta luvassa.