Huono valinta Saaralta, nyt tulee lähtö
On ollut hienoa seurata Saaran matkaa X Factorissa, mutta nyt tulee lähtö. Kappalevalinta liian erikoinen. Näissä kilpailuissa pitäisi laulaa tunnettuja kappaleita, ja Saaran pitäisi päästä esittelemään ääntään. Nyt on kaikin puolin huono valinta.
Kommentit (381)
Milloinkohan tämä ketju poistetaan. :D
Olisin halunnut kuulla Mariah Careyn jonkun laulun häneltä. Mutta senkin esittää ennakkosuosikki. :(
Vierailija kirjoitti:
"Esitetty Ranskassakin omalla kielellä."
Ehkä Saara voisi valita tämän version
Olis kyllä mielenkiintoista nähdä katsojien reaktio, kun alkaisi jo toistamiseen laulaa ranskaksi. :D
Siis oikeasti, älkää nyt inttäkö, että Saara esittää Björkin version vaan siksi, että brittilehdistö niin kertoo. Väitän, että toimittajatkaan eivät älyä suurelta osin, ettei ko.biisi ole Björkin. Se on ihan sama kun väitettäisi, että Saara Aalto esittää Kari Tapion Olen suomalainen kappaleen, tampiokin tajuaa, ettei Saara madalla ääntään ja yritän kuulostaa Karilta, biisin esittäjäksi vaan mainitaan se, joka on tehnyt siitä tunnetuimman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan tarkoituksella valittu noin huono biisi.
Jos aihe on "divas" ja sinne lyödään nainen jolla on noin hyvä tekniikka ja ääni, niin mitä hittoa laittaa sille joku broadwaytyyli?
Sille olisi pitänyt laittaa joku Celine Dion/Sarah Brightman/Christina Aguileran balladi.
Sharon on perseestä.
Niin ja Ryan Lawrielle Adelea joka on varmaan kisan heikoin laulaja teknisesti.
No, tämä on ainoa toivo, että Ryania pelataan ulos vieläkin enemmän. Koska riskit on että laulaa tuon biisin aivan mäkeen ja se on niin monesti kykykilpailussa kuultu ja siellä kulunut biisi että tuomarit varmasti itse on kurkkuaan myöten sitä täynnä. Muistaakseni Simon jossain edellisillä kausilla ilmoitti vihaavansa sitä koelaulubiisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aihe on "divas" ja sinne lyödään nainen jolla on noin hyvä tekniikka ja ääni, niin mitä hittoa laittaa sille joku broadwaytyyli?
Sille olisi pitänyt laittaa joku Celine Dion/Sarah Brightman/Christina Aguileran balladi.
Sharon on perseestä.
Adele ei ole heikko laulaja :o
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti, älkää nyt inttäkö, että Saara esittää Björkin version vaan siksi, että brittilehdistö niin kertoo. Väitän, että toimittajatkaan eivät älyä suurelta osin, ettei ko.biisi ole Björkin. Se on ihan sama kun väitettäisi, että Saara Aalto esittää Kari Tapion Olen suomalainen kappaleen, tampiokin tajuaa, ettei Saara madalla ääntään ja yritän kuulostaa Karilta, biisin esittäjäksi vaan mainitaan se, joka on tehnyt siitä tunnetuimman.
Mutta etkö sinä tajua että jos se ei ole Björkin tapaan outo versio niin se alkupeärinen on niin vanhanaiakainen pölyyntynyt musikaalibiisi, että se sitäkin enemmän pudottaa Saaran, josta pidetään taitavana mutta tylsänä musikaalilaualjana?
Käsittämätön valinta tuotannolta tuo Saaran kappale. Sillä Saaran tai Sharonin valintahan tuo ei ole. Sharon on vaan tuotannon puppetti, ne pakolliset tunnetut kasvot ja live-lähetyksissä sekoilija.
Siksi oikeaa suhdetta valmennettaviin ei ole syntynyt eikä Sharon-parka edes muista valmennettavansa nimeä edelleenkään.
Eniten tuossa kisassa taitavat äänestää 2000-luvulla ja 1990-luvun loppupuolella syntyneet. Miksi ihmeessä Saaralle siis on valittu kappale, jonka vain harva keski-ikäinenkään tuntee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sharon on perseestä.
No, tämä on ainoa toivo, että Ryania pelataan ulos vieläkin enemmän. Koska riskit on että laulaa tuon biisin aivan mäkeen ja se on niin monesti kykykilpailussa kuultu ja siellä kulunut biisi että tuomarit varmasti itse on kurkkuaan myöten sitä täynnä. Muistaakseni Simon jossain edellisillä kausilla ilmoitti vihaavansa sitä koelaulubiisinä.
Ryan tuntuu olevan brittiteinien märkä päiväuni (erityisesti nyt kun Freddy lähti kisasta) ja jos sekään ei riitä äänestämisen perustelemiseen, vedetään pakasta teiniromanssi tyttöjen ryhmään kuuluvan Emilyn kanssa: eihän näiden kahden kyyhkyläisen romanssia voi rikkoa!
Eli teinien ja nuorten aikuisten äänillä Ryan menee sukkana jatkoon vaikka lauluääni ei kisassa riittäisikään. Tällä viikolla tippuja on joko Simonin ryhmän Sam tai Sharonin ryhmän Saara tai Honey G. Ryan tosin voi jälleen olla kolmen vähiten ääniä saaneen joukossa, mutta pelastuu katsojaäänien perusteella.
Siks se sai noin paskan biisin kun muille meni paremmat eikä saman laulajan biisejä käytetä ohjelmassa varmaankaan montaa samassa jaksossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta etkö sinä tajua että jos se ei ole Björkin tapaan outo versio niin se alkupeärinen on niin vanhanaiakainen pölyyntynyt musikaalibiisi, että se sitäkin enemmän pudottaa Saaran, josta pidetään taitavana mutta tylsänä musikaalilaualjana?
Voi luoja.. ootko tosissasi..? Eli vaihtoehtoja on vain nämä kaksi: Saara joko imitoi Björkiä tai sitten pyrkii imitoimaan alkuperäistä esittäjää Bettyä. Ei ole mitenkään mahdollista, että kappale päivitetään tähän päivään ja sen esittää Saara Aalto ihan omalla äänellään? Tuolla logiikalla kaikkien pitäisi esittää vaan omia itse tekemiään biisejä. Saaran kappalevalinta palvelee on Divas, koska Betty oli sellainen. Saara on itse asiassa harvoja, jotka ovat valinneet aiheeseen sopivan kappaleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja.. ootko tosissasi..? Eli vaihtoehtoja on vain nämä kaksi: Saara joko imitoi Björkiä tai sitten pyrkii imitoimaan alkuperäistä esittäjää Bettyä. Ei ole mitenkään mahdollista, että kappale päivitetään tähän päivään ja sen esittää Saara Aalto ihan omalla äänellään? Tuolla logiikalla kaikkien pitäisi esittää vaan omia itse tekemiään biisejä. Saaran kappalevalinta palvelee on Divas, koska Betty oli sellainen. Saara on itse asiassa harvoja, jotka ovat valinneet aiheeseen sopivan kappaleen.
Mutta biisi on SILTI vanha musikaalibiisi ja vaikka sinä ja kymmenen muuta musiikkiopisto-opiskelijaa sen tuntisivatkin, niin kukaan äänestäjistä ei ja brittiläistä alemman keskiluokan ja työväenluokan äänestäjää ei pätkääkään kiinnosta mikään tuntemattoman isoäidin äidin aikaisen musikaalibiisin "älykäs ja taiteellinen" päivitys esittäjänään joku outo euronainen jostan hevon v**usta, vaan ne haluvat lauantai-iltaansa tutun omasta mielestään hyvän biisin eli jonkun 2000-luvun listahitin tai korkeintaan äidinaikaisen Whiney-klassikon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollenkaan hyvä ähtökohta tässä kisassa olla joutua asetelmaan ainoa oikeassa oleva erilainen vs. muut, etenkin jos on ulkomaalainen.
Eri kilpaiilijoiden twitterseuraajien määrä:
Ryan Lawrie 55,9 tuhatta
Emily: 58,5 tuhatta
Saara:13,3 tuhatta
Honey G:26,3 tuhatta
Sam Lavery: 22,5tuhatta
Matt Terry:
64,4 tuhatta
Mitä voimme päätellä kuka tippuu ja kuka pärjää.
Toki Twitteriä käyttävät yleisemmin nuoret mutta kertoo jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta biisi on SILTI vanha musikaalibiisi ja vaikka sinä ja kymmenen muuta musiikkiopisto-opiskelijaa sen tuntisivatkin, niin kukaan äänestäjistä ei ja brittiläistä alemman keskiluokan ja työväenluokan äänestäjää ei pätkääkään kiinnosta mikään tuntemattoman isoäidin äidin aikaisen musikaalibiisin "älykäs ja taiteellinen" päivitys esittäjänään joku outo euronainen jostan hevon v**usta, vaan ne haluvat lauantai-iltaansa tutun omasta mielestään hyvän biisin eli jonkun 2000-luvun listahitin tai korkeintaan äidinaikaisen Whiney-klassikon.
Niinpä.
Toivottavasti tällä viikolla ei ole tuplapudostusta (ei siitä ainakaan vielä ole taidettu mainita missään), mutta joka tapauksessa huonolta näin ennakkoon näyttää Saaran kohdalla. (Tuplapudotuksessa siis tiputetaan ensin pois vähiten ääniä saanut, eikä häntä tuomaritkaan pysty pelastamaan).
En kyllä ymmärrä lauluvalintaa alkuunkaan, ennakkoon ajateltuna tämä lauluvalinta korostaa niitä puolia Saarasta joita on paljon arvosteltu nettikommenteissa (esim. ne kiljahdus/huutokohdat tässä kappaleessa)
Olisin halunnut kuulla esim. Alicia Keysin Girl On Fire siten, että Saara olisi soittanut myös pianoa (ainakin osan esityksestä)
Joo. Tuntuu tuotannon pelaamiselta. Saara ois voinu laulaa Aguileraa, Careyta, mitä vaan...
Ja Ryan-öhisijä saa Adelen biisin?!
Jonku britin osuva twitterkommentti: "why oh why is saara singing a rubbish bjork song? I love her but that will put her out, waste of that voice."
Jos et oo vielä kuullut, niin
"Oh, so Tauski!"