Luottotietojen menetys vai pikavippi (jota en välttämättä pysty maksamaan)?
Mitä tekisit tilanteessani? Ensimmäinen pikavippi kai on joillain firmoilla koroton. Mutta sitten taas ensi kuun tulot aivan yhtä epävarmat...
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Anna niiden tietojen nyt mennä. Pikavippihelvettiin älä lähde missään nimessä, tiedän monia jotka ottivat tilanteessasi sen vipin ja elämä pilalla koska aikoinaan se luottotietojen menetys oli niin kamala mörkö. Nyt ei sitten ole luottotietoja heilläkään ja tonnien laskut niskassa vielä vuosikausia. Ei se luottotietojen menetys mikään maailmanloppu ole.
Tonnien velat minulla on jo joka tapauksessa, nimittäin opintolainaa. Nyt en saa opintolainaakaan, joten en voi maksaa opintolainalla laskua pois.
kokeile saada jotain myytyä tori.fi:.ssä,
jos et uskalla ystäviltä /perheeltä kysyä..
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoinen summa kyseessä? Eikö tosiaan joku omainen voi lainata? Tai oikeastaan hänen pitäisi maksaa lasku omalta tililtään, muuten sossu katsoo sen ensi kuussa tuloksi.
Summa yli 50 euroa. Lähipiirini koostuu lähinnä toisista köyhistä ihmisistä. Sukulaiset eivät auta, se on periaatepäätös heiltä että yhteiskunta auttakoon jos ongelmia on. Sieltä päin on siis turha edes kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Kysy joltain ystävältä apua. Minäkin tuntemattomana auttaisin sinua, jos voisin. Eihän tuo ole summa eikä mikään!
Älä vain mitään pikavippiä ota, niillä saat itsesi vain isompaan solmuun.
Ei varmaan rikkaalle ole summa eikä mikään. Köyhälle se on kahden viikon ruoat. Olen ollut täällä köyhyysrajan alapuolella koko ikäni, joten minulla ei ole lainkaan säästöjä tms.
sellthingsaway kirjoitti:
kokeile saada jotain myytyä tori.fi:.ssä,
jos et uskalla ystäviltä /perheeltä kysyä..
Kaikki myytävissä oleva on myyty... En saa mistään noin nopeasti tuota summaa kasaan.
Yritä vielä, josko seurakunnan diakoniatyö maksaisi sen laskun? Tilanteesi on aivan perseestä ja tässä yhteiskunnassa on iso vika, kun tuo on mahdollista. Sua siis käytännössä kannustetaan jättämään opinnot kesken. Laita tänne laskun tiedot, niin maksetaan porukalla.
Pystyykö sen laskun vaikka skannaamaan tänne? Peitä omat nimesi ja muut. Jos maksetaan vaikka kymppi per avustushaluinen suoraan laskuttajan tilille.
Vierailija kirjoitti:
Yritä vielä, josko seurakunnan diakoniatyö maksaisi sen laskun? Tilanteesi on aivan perseestä ja tässä yhteiskunnassa on iso vika, kun tuo on mahdollista. Sua siis käytännössä kannustetaan jättämään opinnot kesken. Laita tänne laskun tiedot, niin maksetaan porukalla.
Minua ei vain kannusteta jättämään opintoja kesken vaan enemmänkin painostetaan. Sosiaaliviranomaiset painostavat. Eivät halua antaa toimeentulotukea vaikkei töitä ole eikä muitakaan tuloja tällä hetkellä.
Otan yhteyttä tuonne diakoniatyöhön, en tiennyt että he voivat auttaa jonkun laskunkin kanssa. Kiitos!
Jos nuo ovat vaihtoehdot, niin anna niiden luottotietojen mennä. Jos sulla on asunto, puhelinliittymä ja vakuutukset yms kunnossa, niin pärjäät kyllä. Parempi menettää luottotiedot nyt, kuin pikavippikierteen jälkeen, kun velka on kasvanut moninkertaiseksi.
Ota yhteys paikkakuntasi talous- ja velkaneuvontaan jatkon suunnittelemiseksi. Googlaa myös Takuu-säätiö.
Jos kysymys on 50 euron laskusta ja tulottomasta ihmisestä, niin ei tässä auta Takuu-säätiö eikä velkaneuvonta. Tässä kohtaa sosiaaliturvassa on valuvika.
Kannattaa tosiaan kysyä, josko diakonityö olisi armollisempi. Ja olisin tosiaan valmis maksamaan osan laskusta, jos saadaan porukkaa kasaan tällä palstalla. Eli olisiko mahdollista laittaa laskun tietoja tänne? Lähteekö kukaan muu messiin vai täytyykö tämä idea unohtaa?
niin tai skannaa se lasku tänne,mä voin kans laittaa osan siihen!
tosi ärsyttävää lukea että pitäis opiskelut lopettaa..
äsken luin tota te-toimisto ketjua..
siis kyllä työtttömiä niiin kyykytetään..
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalitoimiston asiakas olen jo, mutta he eivät auta ulosottoon menneiden laskujen kanssa. Jos otan pikavipin enkä saa ensi kuussakaan töitä, niin pikavippi tulkitaan tuloksi enkä siis saa silloin toimeentulotukea.
Mulla ei koskaan tulkittu pikavippiä tuloksi ja aika monta niitä otin vuosien varrella. Näin Tampereella.
laita tänne maksun saaja, tilinumero ja viitenumero. maksan sinne heti esim. kympin.
olen se henkilö joka tätä ehdotti.
Voin puolisoni hölmöilyjä katsoneena sanoa, että pikavippiä ei missään tilanteessa, milloinkaan, tule ottaa. Ei vaikka olisi ase ohimolla. Se on kuin merivettä janoon joisi.
Voimassa olevaa kotivakuutusta eivät irtisano jos maksat laskut normaalisti, valmiiksi luottotiedoton ei saa uutta vakuutusta.
Pian nyt ne laskun tiedot, että voin pitää lupaukseni. en ehdi koko iltaa tässä istua.
mä kans ootan tietoja maksusta, no tulen myöhemmin katsomaan !
Laskun eräpäivä...
Ruoka-avusta olenkin apua hakenut. Mutta sillä ei tuota laskua kyllä makseta.