Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset vihaavat naiseuttaan?

Vierailija
21.10.2016 |

Tuli sattumalta kuultua parturissa viereisen parturikampaajan ja asiakkaansa välistä jutustelua. Muun muassa seuraavanlaisia kommentteja kuului naisen suusta, kun asiakas kertoi olevansa ammatiltaan laivan perämies:

"Minä olen sitä mieltä, että kyllä laivan tai lentokoneen kapteenin tai perämiehen kuuluu olla mies"
"Meidät nyt vaan on luotu eri tavalla"
"Jos vaikka laiva joutuu onnettomuuteen, nainen vain nostaa kädet silmille ja kirkuu"

Missä ihmeessä on naisten itsekunnioitus? Näin miehenäkin oli järkyttävää kuunnella tuollaista puhetta, ja selvästi hänen asiakkaansakin yritti kertoa kuinka kyseisessä ammattiryhmässä ja kursseilla on myös naisia, ja että kyllä miehetkin menevät joskus ongelmatilanteissa lukkoon.

Vai oliko tämä jotenkin naisen ajatus flirttailusta? Tässä tapauksessa olisi ollut kyllä puumanainen!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä mieltä olette Suomen naiset? Ovatko naiset epäsopivia lentokapteeniksi?

Vierailija
2/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää lähinnä otsikkoon vedetty "naiset vihaavat naiseutta". Kaukaa haettua! Aihe sinänsä sopii mainiosti perusteluksi sille, miksi tosiaan on erinomainen asia, että kouluissa ruvetaan tosissaan kiinnittämään huomiota lasten kohteluun ihmisinä ja lapsina eikä tyttöinä ja poikina, joille muka lankeaa automaattisesti  tietyt "ominaisuudet"  ihan vaan sukupuolen perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, otsikon sanavalinta on huonosti valittu. Koitin vain nopeasti keksiä jotakin, joka herättäisi huomion.

ap

4/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkyttävä maailmankatsomus. Uskon, että kasvatus, koulutus ja sosiaaliset ympyrät ovat isolta osalta vastuussa moisista typeristä uskomuksista. Toivottavasti jokainen äiti ja isä kasvattaa lapsensa siihen, että sukupuoli ei määrää mitään. 

Vierailija
5/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuo on siinäkin mielessä outo argumentti, että naiset ovat todella yliedustettuja terveydenhuollossa, jossa kyllä varmasti tulee kaikille vastaan tilanteita, joissa tekisi mieli nostaa kädet pystyyn ja kiljua. Ei ne silti tee niin. 

Vierailija
6/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina ärsyttänyt toi "naiset kirkuu". Kaikenlaista on tullut nähtyä ja koettua, mutta en olu koskaan nähnyt kenenkään aikuisen kirkuvan yllättävässä tilanteessa, en myöskään niiden jotka pelkää hiiriä, verta tai hämähäkkejä ja joutuu näiden yllättämiksi.

Vierailija
7/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis sitten aika kieltää kaikki amerikkalaiset elokuvat, sieltä tuo hapatus on tullut. 

8/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on aina ärsyttänyt toi "naiset kirkuu". Kaikenlaista on tullut nähtyä ja koettua, mutta en olu koskaan nähnyt kenenkään aikuisen kirkuvan yllättävässä tilanteessa, en myöskään niiden jotka pelkää hiiriä, verta tai hämähäkkejä ja joutuu näiden yllättämiksi.

Minä olen sellainen kirkuja jos säikähdän - esim. törmään mieheen pimeässä huoneessa tms. Mutta en ollut sellainen töissä vakavissakaan tilanteissa, enkä auton ratissa vaikka tilanteita on tullutkin eteen. En pelkää verta, hiiriä tai hämähäkkejä. No ok, kiljuin mökillä kesällä kun kahvikupin takaa kädelleni kiipesi valtava lukki.

Ilmeisesti tuo kirkuminen ilmenee vain silloin, kun en ole vastuussa mistään tärkeämmästä vaan olen rennompana? 

Vierailija
9/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki naiset siis vihaamme naiseuttamme siksi, että yksi parturi-kampaaja epäonnistui small talkissa asiakkaansa kanssa... Selvä, kiitos ja näkemiin.

Vierailija
10/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä?? Luulin, et kyse on jostain tutkimuksesta tms. yleistettävästä näkökulmasta. Tämä oli yhden naisen suusta kuultua kommentointia. Yllättääkö noin kovasti se, että maailmaan mahtuu paljon myös konservatiivisesti ajattelevia miehiä että naisia? Kaikilla saa -onneksi- olla omat mielipiteet, eikä ne uhkaa koko maailman naisia tai miehiä millään tavalla.

Lisäksi: Tuo nainen voi hyvinkin rakastaa omaa tapaansa olla nainen, eikä suinkaan vihaa siten naiseuttaan.

Vierailija
11/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis sitten aika kieltää kaikki amerikkalaiset elokuvat, sieltä tuo hapatus on tullut. 

Koska Suomessa ei ollut tuollaista ajattelua lainkaan ennen pahoja amerikkalaisia elokuvia?

Vierailija
12/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kaikki naiset siis vihaamme naiseuttamme siksi, että yksi parturi-kampaaja epäonnistui small talkissa asiakkaansa kanssa... Selvä, kiitos ja näkemiin.

Olisko niin että kaikki naiset on, mutta se kuultu sattui olemaan hyvä rautalankamalli?    Miten naiset aina onnistuu hakemaan sen epäoleellisen?  Ja siten todistamaan väitteen?

Vierailija
13/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ontuu tuo ajatus siinä, että minä olen nainen enkä ihan oikeasti osaa kirkua :/ Toisaalta onhan sitä tutkittu, että nainen on herkempi säikähtämään, kuin mies. Liittyy jälkikasvun suojeluun. Sitten taas on kyllä mainittava, että olin eräässä paikassa töissä, jossa toimi myös kemiallinen laboratorio. Kaikki labran työntekijät olivat naisia, miehet oli niissä fyysisissä hommissa kasaamassa laitteita ja muuta. Porukka toimi hyvin yksiin ei siinä :)

Vierailija
14/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli sattumalta kuultua parturissa viereisen parturikampaajan ja asiakkaansa välistä jutustelua. Muun muassa seuraavanlaisia kommentteja kuului naisen suusta, kun asiakas kertoi olevansa ammatiltaan laivan perämies:

"Minä olen sitä mieltä, että kyllä laivan tai lentokoneen kapteenin tai perämiehen kuuluu olla mies"

"Meidät nyt vaan on luotu eri tavalla"

"Jos vaikka laiva joutuu onnettomuuteen, nainen vain nostaa kädet silmille ja kirkuu"

Missä ihmeessä on naisten itsekunnioitus? Näin miehenäkin oli järkyttävää kuunnella tuollaista puhetta, ja selvästi hänen asiakkaansakin yritti kertoa kuinka kyseisessä ammattiryhmässä ja kursseilla on myös naisia, ja että kyllä miehetkin menevät joskus ongelmatilanteissa lukkoon.

Vai oliko tämä jotenkin naisen ajatus flirttailusta? Tässä tapauksessa olisi ollut kyllä puumanainen!

Nyt en ymmärtänyt, siis mikä noiden naisten puheissa meni väärin ja ei pitänyt paikkaansa?

Miksi itsekunnioituksessa on vikaa jos rehellisesti ilmaisee mielipiteensä?

Vierailija
15/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Suomessa ei ollut tuollaista ajattelua lainkaan ennen pahoja amerikkalaisia elokuvia?

Tietenkin, sukupuolten oletettuja ominaisuuksia opitaan elokuvista, niissän sitä korostetaan erityisesti.  Ei neuvostoliittokaan olisi tehnyt isolla rahalla niin paljon propaganda filmejä, jos ei olisi vaikutusta.

Vierailija
16/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko nuo molemmat naisia, asiakas ja parturikampaaja?

Vierailija
17/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin joskus törmännyt miehiin, jotka puhuvat läpiä päähänsä. Silti ei ole tullut mieleeni kirjoittaa nettiin otsikkoa Miksi miehet vihaavat miehuuttaan?

Vierailija
18/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Aika järkyttävä maailmankatsomus. Uskon, että kasvatus, koulutus ja sosiaaliset ympyrät ovat isolta osalta vastuussa moisista typeristä uskomuksista. Toivottavasti jokainen äiti ja isä kasvattaa lapsensa siihen, että sukupuoli ei määrää mitään. 

Mutta kun sillä ei ole mitään merkitystä, koska ero on biologinen ja siksi työmarkkinat eriytyvät edelleen 2010-luvulla.

- Finnairin 764 lentäjästä naisia on 17, heistä viisi kapteeneita.

Prosentteina tuo on about 2.

Vierailija
19/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko niin että kaikki naiset on, mutta se kuultu sattui olemaan hyvä rautalankamalli?    Miten naiset aina onnistuu hakemaan sen epäoleellisen?  Ja siten todistamaan väitteen?

Haluatko hiukan avata tarkoitustasi? Siis tämä kuultu parturi-kampaaja on hyvä rautalankamalli? Rautalankamalli mistä? Naisille tyypillisestä ajatusmaailmasta vai?

20/36 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Mutta kun sillä ei ole mitään merkitystä, koska ero on biologinen ja siksi työmarkkinat eriytyvät edelleen 2010-luvulla.

- Finnairin 764 lentäjästä naisia on 17, heistä viisi kapteeneita.

Prosentteina tuo on about 2.

Ero ei nimenomaan ole biologinen, vaan sosiaalinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi