Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta on ihan jees, että jo lokakuussa tulee joulujutut myyntiin kauppoihin!

Vierailija
20.10.2016 |

Syynä se, että haluan tehdä joulujärjestelyt kaikessa rauhassa. Mieheni ei osallistu niihin ja meillä on paljon ihmisiä, joille ostamme lahjat: kummilapsia, omia lapsia, sisarusten lapsia, vanhempamme, ystäviä, lastemme kummeja jne. Inhoan sitä, että joulukuussa on kamalasti tehtävää joulun eteen ja stressaantuneena kiireessä tulee tehtyä vääriä ostopäätöksiäkin. Tykkään rauhassa harkita ja pikkuhiljaa tehdä ostokset valmiiksi, aloittaen juurikin jo lokakuusta. Lapsille myös se on kivaa, että joulukalenteri on jo hyvissä ajoin ostettu (vielä ei ole ostettu tältä vuodelta, mutta kaupassa ovat ihailleet tarjontaa) ja sitä saa jo etukäteen ihailla ja odottaa ekan luukun aukaisua jne.

Meillä on marras-joulukuussa aika paljon menoa, mm. lähipiirissä VIIDET synttärit, lisäksihän on isänpäivä sun muuta ja osallistumme joulunalustapahtumiin kuten kauneimpiin joululauluihin, seurakunnan jouluevankeliumiesityksen käymme katsomassa, sitten on lasten päiväkodin/koulun ja harrastusten joulujuhlaa, pikkujoulua jne. Työpaikan pikkujoulut sun muut myöskin. Siinä "sivussa" jos hankkisi joululahjat ja kaiken muun jouluna tarvittavat ja paketoisi viime tipassa lahjat niin ei sopisi mun rauhaa rakastavaan luonteeseen, ei sitten millään.

Tänäänkin kaupassa jotkut huokaili kovaan ääneen jouluherkkujen edessä, että "miten nää on jo nyt myynnissä, VOI EI, ihan liian aikaisin, kamalaa hössötystä". Ja sama monena muunakin vuonna. Itse olin hiljaa ja hymyilin vaan itsekseni.

Uskoisin, että jotkut muutkin arvostavat sitä, että jouluhommat on ajoissa jo tarjolla kaupoissa jne. Tuskin niitä vuodesta toiseen pidettäisiin myynnissä jo lokakuussa, jos ei ostajia olisi lainkaan silloin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tykkään ihan muuten vain aloittaa jo lokakuussa pienen asteittain kasvavan joulufiilistelyn sen sijaan, että jättäisin kaiken parille hassulle joulupyhäpäivälle. Omat ovat rahani, eikä pitäisi olla keneltäkään pois. :)

Vierailija
2/5 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta saisi kieltää kaikki joulukrääsät ainakin isoissa marketeissa. Ärsyttää mennä kauppaan kun joka paikassa on krääsää, ärsyttävät joululaulut soivat nonstopina ja naama norsunveellä olevat ihmiset juoksevat tyyliin lahjapaperin perässä kuin elämä olisi siitä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voikin heti joulun jälkeen aloittaa valmistelemaan pääsiäistä. Ja pääsiäisen jälkeen juhannusta. Ja juhannuksen jälkeen joulua. Yhtä valmistelua koko vuosi.

Vierailija
4/5 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan jouluihmisenä haittaa, pääsee fiilistelemään aikaisin. Tänäänkin kaupassa ihastelin joulukoristeita, tonttulakkeja sekä joulukalentereita. Jouluruokiin ja -herkkuihin en tosin koske ennen joulukuuta ettei maku mene. Kohta pääsee tekemään joulukortteja ja piparitaloja.

Vierailija
5/5 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten voikin heti joulun jälkeen aloittaa valmistelemaan pääsiäistä. Ja pääsiäisen jälkeen juhannusta. Ja juhannuksen jälkeen joulua. Yhtä valmistelua koko vuosi.

Mitenhän juhannusta valmistellaan? Ei ole koristeita ym. Miten juhannusta edes juhlitaan? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi