Keksikää mahdollisimman kauheita nimiä/nimiä joita ette antaisi lapsillenne
Itse en antaisi missään nimessä näitä nimiä lapsilleni:
Asseri, Joonatan, Julius, Niilo
Amanda, Reetta, Pipsa, Janna
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Veeti on järkyttävän vastenmielinen nimi. En ymmärrä kuka voi nähdä sen miehen nimenä. Usein puistoissa, päiväkodissa, kaupassa, huvipuistoissa, ihan missä vaan, joku reuhoava lapsi saa peräänsä rääkäisyn Veeeeti! Ja sellaiseksi häirikön tai vähän reppanan pulleron nimeksi sen miellän. Tulee mieleen se "UP kohti korkeuksia"-piirretyn ressukka partiolaispoika :D Henk. koht. tiedän 2 Veetiä ja molemmat terrorisoivat omissa päiväkotiryhmissään muiden leikkejä, muut pelkäävät ja nämä Veetit eivät ole toivottuja leikkikavereita.
Muutenkaan en pidä epämiehekkäistä nimistä ja tytöillä muodikkaista söpöstelyväännöksistä, joista tulee mieleen enemmän pikkulapsen lässytys lempinimi. Esim. Eeli, Noel, Leenu, Nemi, Eemi , Aami, Leevi, Lenni ja tytöillä vastaavasti Noomi, Neelia, Noelia, Menna, Nanna, Ninni, Iia, Ammi, Minka....
Veeti nimi todella erottuu, mutta jos tuntee tämän ehkä yleisimmän uudisnimen historian, syytä ei tarvitse ihmetellä.
Taustalla on Fedja Seliverstow niminen epäonnistunut suutari joka 80 luvulla esiintyi jännämiesmuusikkona taiteilijanimellä Veeti
Ennen Veeti&Velvets bändiä Suomessa on kastettu/nimetty 1899 vuodesta alkaen reilusti alle 100 Veetiä. Nyt niitä on jo yli 7700 ja kun tietää millaiset wt-äidit ihailivat Veetiä, ei ole ihme etteivät Veetit ole kovin sopeutuvaisia, todennäköisesti olleet alusta alkaen yh-äidin lapsia, koska en voi ymmärtää isää, joka sallii lapsensa nimitettävän jännämiehen mukaan, ellei hän ole ihan vässykkä.
Fedja-setäkin muuten vaihtoi nimensä virallisestikin Veeti Kallioksi joku vuosi sitten.
Veeti on siksi vastenmielinen nimi, että siitä tulee mieleen karvanpoistoaine Veet.
Vierailija kirjoitti:
Ruuti-Orkkuli (meidän hamsterin nimi) [--] Eemimuumimaami- nimet [--]
*huutonaurua* Mä luin tosta että Muumi-imaami ja nauroin niin räkäisesti että vauva heräsi :D
Kaija, Maija, Sarita, Eetu, Niklas, Juho, Lotta
Mua ällöttää sellaset jotka on muunneltu väkisin jostain perusnimestä. "Mä en haluu antaa lapselle nimeks Venla Siiri Elisa, siitä tulee Venle Siira Elase!"
Isla. Etenkin jos sukunimi alkaa kirjaimella M.
Veeti, Jare/Jore, Tatu, Kasimir, Peetu, Jonne, Julius/Justus/Petrus/Tiitus/Rasmus, Juuso, Turo, Nico/Tico/Mico/Rico, Pelle, Torsti, Tuure, Jimi/Jiri, Jesse, Luka, Hermanni, Max
Oona/Roosa/Moona/Noora, Klaara, Kiia/Tiia/Tuua/Eea/Neea jne., Jutta, Jessica, Jessiina/Jannika/Jemina/Jadelle/Janessa/tms., Jenna/Janna/Jonna, Lotta, Kerstin, Elle, Nanna/Ninni/Netta/Nella, Hanni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anneli, koska yksi nimeltämainitsematon suomalainen MURHAAJA on pilannut nimen lopullisesti.
Eli myös NILS, JUHA ja NIKITA ovat pilalla?
Ja Aatu, Adolf
Vierailija kirjoitti:
Mun nimi löytyi aloitusviestistä :((
Älä välitä. Katsoinkin että aloituksessa on monta kaunista nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Enpä minäkään pidä Veeti-nimestä, mutta ei oe mikään edellä mainituista syistä. En vain pidä sitä kivana nimenä ja aiheuttaa "vätys"-vaikutelman. Kellään ystäväpiirissä ei ole Veeti-poikaa. Olen kyllä laittanut merkille, että julkisilla paikoilla paljon lapsia kuhisevassa ympäristössä, julkisissa kulkuneuvoissa ja vastaavissa moni ei niin hyvätapainen on tosiaan Veeti. Kyllä siinä joku tämmöinen syy-yhteys on, koska moni on asiaan huomiota kiinnittänyt ja itse en ainakaan pääosin noteeraa muuten lainkaan vieraiden lasten nimiä. Jos vilkasta tai huonosti käyttäytyvää lasta komentaa joku Veetiksi, tulee alitajuinen "no niinpä tietysti"-ajatus. Eli jostain minullekin on se vaikutelma aikojen saatossa tullut. Mistä, sitä en osaa yksilöidä. Omat lapset eivät vielä ole koulussa tai päiväkodissa niin ei ole sitä kautta kokemusta. Oma veikkaukseni on, että tuo nimi nyt vain sattuu olemaan suosiossa alemmassa keskiluokassa ja heikompiosaisissa perheissä ja sitä kautta lapsillakin voi olla enemmän käytösongelmia, lapset näissä perheissä ovat keskimääräistä resuisempia ja oireilevampia, siten myös negatiivisessa mielessä näkyvämpiä.
Selitys on luultavasti löydettävissä omasta mielestäsi: Havainnointi on valikoivaa. Muisti petollista. Tuloksena se, että sinusta tuntuu, että Veeti liittyy huonoon käyttäytymiseen.
Ira - tulee mieleen Irak/Iran ja on juutalaisille miehen nimi
Heli ja Joni - jotenkin tuottaa negatiivisia väreitä
Pirjo ja Yrjö - tarvitseeko selittää?
Hanna, Maria, Julia, Minna, Jenni, Tiia, Miia, Jussi, Juho, Toni, Niko, Sami, Joonas, Antti yms - kyllästyttävät koska omassa ikäluokassa todella yleisiä
Tiina - tulee mieleen joku maatalon emäntä
Anneli, Kati, Marika, Jennika, Kristian, Erika, Pasi, Pekka, Kata, Emma, Milja, Kalle, Martti, Janne, Mari - ikäviä ihmisiä joita tunnen tai olen tuntenut
Kiia- todella kaunis nimi, mutta liian yleinen ja lisäksi autonmerkki! jos lapseni olisi syntynyt ennen vuotta 2008, tämä olisi erittäin tod.näk. Kiia, mutta ...:/
Ada, Niko ja Niklas- ovat jostain syystä teiniäitien suosiossa ja lisäksi kaikilla Nikoilla tuntuu olevan adhd!
Sanna, Minna, Jenni, Tiina, Mika, Teemu , Jari jne oman ikäluokan todella yleiset nimet
Ritva, Merja, Tuija, Antero, Markku, Pertti ym muut vanhempieni ikäpolven nimet
Zorro, Kleopatra, Gandalf jne fantasianimet, jotka eivät mielestäni ole edes kelvollisia ihmisen nimiksi!
Johanna, Sara, Johannes, Noa ym raamatulliset tai merkitykseltään sinne viittaavat nimet
Nuppu, Kuutti sunn muut söpöt vauvanimet jotka eivät sovi aikuiselle ihmiselle
Claudia, Jane, Meredith, Felix, Alex ym liian ulkomaalaiset ja hienostelevat nimet umpisuomalaisen pariskunnan lapsella. Felix Möttönen- voi jumalauta.
kehitysvammaisen kuuloiset nannannaa-nimet eli Nonna, Nanna, Jatta, Tutta, Tytti...
Linus, Peeta, Jiri, Jare, Jimi, Veeti, Luukas, Nico/Niko, Noa (nykyajan häirikkönimet, tusinanimet)
Janina, Jessivat ja oikeastaan kaikki J-nimet (häiriköt ja umpityhmät)
Miia, Tiia, Riia
Kaikki Michaelit, Noahit, Hannahit yms. (älyttömät supisuomalaisella lähiölapsella)
Susanna, Johanna (nämä niitä wt-sussuja)
Pirjo, Irma, Riikka, Krista yms. (räkäsyn kuuloiset)
Pasi
Sanna
Henri
Katja (ihan niin kuin kalja)
Ulla