Että toi vähävaraisille apua jaksaa hämmästyttää!
mm. yhden lapsen ratsastus- ja tanssituntilaskut maksamatta.
Miksi oi miksi pitää mennä ratsastus- ja tanssitunnille jos varaa ei ole?
Miksei voi yrittää elämää järjestää tulojen mukaan vaan tehdään mitä halutaan ja sitten tuskastellaan maksamattomia laskuja. Käsittämätöntä.
Kommentit (35)
Fiksu ihminen kysyy aina: miksi maksaisin mitään itse, kun voin maksattaa sen muilla. Ap ei ilmeisesti ole fiksu.
On oikeesti. Ja jollain toista sataa euroa puhelinlaskua. Tänä halpojen puhepakettien aikana.
Ei vittu, aivan sairasta! Saisko linkkia/kuvankaappausta tollasesta pyynnöstä :D Voisin hieman avautua asiasta :D
Ratsastus on varmaan yksi kallein harrastus, ei köyhille. Raakaa, mutta totta.
Siellä ne on fb-ryhmässä kaikkien nähtävillä. Käy kattomassa.
Samoin mua vituttaa tuolla kaikki eläinlääkärimaksut yms. Onko pakko hankkia nurkkiin useampi elukka jos ei ole varaa pitää niitä?
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ihminen kysyy aina: miksi maksaisin mitään itse, kun voin maksattaa sen muilla. Ap ei ilmeisesti ole fiksu.
Ei. Fiksu ihminen kykenee tienaamaan tarpeeksi rahaa kustantaakseen itse haluamansa elintason. Pummi maksattaa elämisensä muilla.
Mä en pysty edes lueskeleen noita juttuja enää. Kaikki kerjuuryhmät pitäis lailla kieltää. Jotkut hyväntahtoset ihmiset haluaa vielä auttaa moisia röyhkimyksiä.
Vierailija kirjoitti:
On oikeesti. Ja jollain toista sataa euroa puhelinlaskua. Tänä halpojen puhepakettien aikana.
Ei helkutti. Onko Kelaan, sossuun yms jonottaminen maksullista? Vai onko sitä soiteltu selvännäkijöille? 😂
Tuleeko teille oikeasti uutisena se, että ihmisillä on erilaisia elämäntaitoja? Toiset osaavat suunnitella talouttaan, toiset ei ät. Joku on voinut elää pitkään hyvällä tulotasolla, ja kun tulot romahtavat vaikkapa työttömyyden takia, niin on selvää, että se sopeutuminen on tuskaisaa ja vaikeaa.
Minua ärsyttä se, mikä tällaisten aloitusten motiivina on. Ihan selvästi halutaan leimata köyhät uusavuttomiksi, ahneiksi loisijoiksi.
Todellisuudessa heitä on pienituloisissa vähän.
Eikä kenenkään ole pakko antaa tuollisille rahaa.
Tämmösten aloitusten tarkoituksena on hämmästely niinku otsikossa sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko teille oikeasti uutisena se, että ihmisillä on erilaisia elämäntaitoja? Toiset osaavat suunnitella talouttaan, toiset ei ät. Joku on voinut elää pitkään hyvällä tulotasolla, ja kun tulot romahtavat vaikkapa työttömyyden takia, niin on selvää, että se sopeutuminen on tuskaisaa ja vaikeaa.
Minua ärsyttä se, mikä tällaisten aloitusten motiivina on. Ihan selvästi halutaan leimata köyhät uusavuttomiksi, ahneiksi loisijoiksi.
No mutta kyllä joku raja pitäis olla elämänhallinnan puutteellakin. Kyllä siinä kohtaa, kun tilin saldo on nolla koko ajan, pitää tajuta lopettaa se ratsastusharrastus. Noin yhtenä esimerkkinä. Multa ei ainakaan heru yhtään sympatiaa saati apua tuollaisille roskasakkiperheille. Eri asia jos joku oikeasti on niin peeaa, että lapsilla ei ole sukkia. Silloin auttaisinkin mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta kyllä joku raja pitäis olla elämänhallinnan puutteellakin. Kyllä siinä kohtaa, kun tilin saldo on nolla koko ajan, pitää tajuta lopettaa se ratsastusharrastus. Noin yhtenä esimerkkinä. Multa ei ainakaan heru yhtään sympatiaa saati apua tuollaisille roskasakkiperheille. Eri asia jos joku oikeasti on niin peeaa, että lapsilla ei ole sukkia. Silloin auttaisinkin mielelläni.
Mutta jos ne sukat puuttuu kalliiden ratsastustuntien takia? Priorisointi on monelle köyhälle vaikeaa, tai ylivoimaista. Absoluuttisesta rahan puutteesta ei ole kyse, tuethan on Suomessa hyvät, vaan siitä että rahat hassataan älyttömyyksiin joihin edes enemmistö varakkaista ei käytä penniäkään.
Kyllä köyhänkin lapsen elämässä täytyy olla jotain iloja.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on puhdasta typeryyttä, jos ihminen ei tajua, kuinka eletään tulojen mukaan. Kun tienaa 5 rahaa, voi käyttää melko huoletta noin 4,5 rahaa, mutta jos tulot ovat 2,5 rahaa, ei mitenkään voi elää kolmen rahan elintasoa. Todella yksinkertaista, ja toimii kaikissa tuloluokissa.
Lapsuus on vain kerran ei niiltä voi kieltää samaa kuin muillakin jonkin typerän rahan takia. Oikeassa ovat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helkutti. Onko Kelaan, sossuun yms jonottaminen maksullista?
Itseasiassa on.
Näissä on hyvä muistaa myös se että aika monen talous on kaatunut yllättäen esim. sairastumisen tai työttömyyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä köyhänkin lapsen elämässä täytyy olla jotain iloja.
Köyhän elämä ei ole ilotonta. Osaan museoista pääsee tiettynä päivä ilmaiseksi. Entinen koulukaverini sopi tallin omistajan kanssa tekevänsä töitä ratsastustuntien eteen. Sai ilmaiset tunnit ja kesälomaksi ensimmäisen työpaikan. Kaikesta ei tarvitse maksaa rahalla jos on valmis tekemään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Näissä on hyvä muistaa myös se että aika monen talous on kaatunut yllättäen esim. sairastumisen tai työttömyyden takia.
Oikeasti tosi harmillista. Olen itsekin ollut pitkään työttömänä niin tiedän kyllä. Mutta silloin kun taloudellinen tilanne huononee, eli tulee työttömyyttä tai sairastuminen, niin etenkin silloin kuuluu elää niiden olemassaolevien varojen mukaan.
En minäkään työttömänä ollessani kustantanut satojen eurojen puhelinlaskuja tai ratsastus- ja tanssitunteja.
Mikä muuten tämän ryhmän nimi on, kun ainakin yksi vähävaraisille apua -ryhmä on suljettu? En löytänyt julkista ryhmää.
Onko oikeasti? Ihan järjetöntä.