Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 25 lapsettomat naiset, painostaako sukulaisenne tai perhe teitä ettimään miehen ja tekemään lapsia?

Vierailija
20.10.2016 |

Minulta on jo kysytty muutaman että milloin aijot lapsia tehdä.. Se on tosi ahdistavaa.. Mitähän ne mahtaa tuumia sitten kun olen 30v ja lapseton. No, pitää vaan olla välittämättä ihmisistä jotka ahdistaa..Huoh

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei.

Vierailija
2/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin joku kysäisi, mutta en minä sitä painostamiseksi käsittänyt.

t. 51 v. sinkku ja lapseton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on lähipiirissä selkesti se odotus, että kun mies löytyy niin sitten automaattisesti tulee myös lapsia. Nyt on mies ja ensi kesänä häät, mutta lapsia ei aiota hankkia. Jos joku kysyy, niin sanon tämän ihan suoraan.

Vierailija
4/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kyselivät kun olin alle 30. Nyt olen 33 ja kyselyt on loppuneet vallan. Olen parisuhteessa saman miehen kanssa ollut jo yli 10 vuotta. Emmekä siis halua lapsia.

Ehkä sukulaiset ja työkaverit eivät kehtaa enää kysyä. Elämääni ei ole tullut uusia ihmisiä, jotka saattaisivat aloittaa utelun. Ystävien kesken olen ollut aina avoin asiasta, joten he eivät ole koskaan kyselleet. Jostain syystä suvulle kertominen pelottaa ja työkavereille asia ei kuulu.

Vierailija
5/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25-vuotias opiskelija, eikä kukaan painosta. Poikaystävän kanssa on joskus puhuttu, että ehkä sit 35-vuotiaana, mutta siinäkin on se, että pelkään synnyttämistä kuollakseni.

Vierailija
6/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät, varmaan siksi kun tietävät mielenterveysongelmistani.

Vierailija
7/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25-vuotias nainen ja olen ollut saman miehen kanssa vuosikausia. Omat vanhempani tekivät minut todella nuorina, erosivat nuorina, ja ovat nyt ruvenneet kasvattamaan iltatähtiä uusien kumppaneidensa kanssa. Minulta ei kukaan kehtaa sukujuhlissakaan udella lapsenteosta, kun omat "pikkusisarukseni" voisivat olla ikiensä puolesta omia lapsiani. :D

Vauvakuume kyllä vaivaa...

Vierailija
8/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies löytyy ja naimisiin ollaan menossa ja joo välillä tulee sitä kyselyä, että jokos tulisi lapsiakin. Anoppikin on antanut armonaikaa vaan valmistumiseeni asti ja siihen on vaan pari vuotta. Niin ja meistä kumpikaan ei edes halua lapsia.

Vierailija
9/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelen naisen kanssa ja yksi päivä 92-vuotias isoäitini tokaisi, että voisimme pyytää naapurin aikamiespoikaa avuksemme. Olisi kuulemma niin kiva, jos hankkisimme lapsia.

Vierailija
10/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisparin toinen osapuoli täällä kanssa, ja kyllä on kyselty. Sisko jopa ehdotti, että hänen miehensä voisi auttaa....

Pahinta tässä on, että tyttöystäväni haluaisi lapsen ihan ehdottomasti, ja minä taas ehdottomasti en. En aio taipua tässä asiassa, eikä varmaan aio hänkään. Kohta kun olen sinkku, niin loppuu kyselyt.

Vierailija
11/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painostaa ja välitkin ovat olleet tulehtuneita tämän takia. Etenkin naimisiinmeno pahensi asiaa kun olivat varmoja, että raskaanaolo on ainoa syy avioliittoon ja kun näin ei ollutkaan meidän kohdalla, niin meni herne nenään, pettymyksestä kai. 

Vierailija
12/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei todellakaan. Olen 27, saman miehen kanssa 6 vuotta yhteistä taivalta. Itse jo pikku hiljaa haaveilen perheen perustamisesta. Omat vanhempani olisivat varmasti kauhusta kankeina, sillä "eivät todellakaan ole valmiita isovanhemmiksi" ja myös ystävät ovat naureskelleet ja sanoneet, että "ette kai te nyt herranjestas vielä"... :D varmaan sitten pommi pamahtaa jos kohtapuoliin jotain alkaa tapahtua.

Vierailija
13/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mies, mutta lapsettomia ollaan ainakin toistaiseksi. Ei nyt oo suoranaista painostusta vielä ollut. Vanhoilta vanhanaikaisilta ihmisiltä sellaisen höpinän lastenteosta nyt jotenkin ymmärtää, mutta antaisin mennä ohi korvien. Muiden painostusta pitäisin vain moukkamaisena, tänä päivänä kun luulisi ihmisten jo olevan vähän avarakatseisempia lisääntymisenkin suhteen ja tajuavan, että se on jokaisen yksityisasia ja kaikki niitä lapsia ei saa vaikka haluais.

Vierailija
14/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26v. enkä ole ikinä seurustellut. Vanhempia asia tuntuu jostain syystä vaivaavan, sillä aika usein heiltä tulee uteluja, että eikö todellakaan vieläkään ole ketään löytynyt. Aiemmin kyselivät asiaa vähän vitsillä, mutta viime aikoina kysymysten sävy on muuttunut selvästi vakavammaksi. 

Vierailija
15/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme lastani ovat yli 25-v. Kenelläkään heistä ei ole lapsia ja luulen, etteivät niitä teekään. En painosta millään tavalla.

Vierailija
16/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian 26 v tytär löysi miehen ihan itse ja tekee lapset kun tekee, jos tekee.

Vierailija
17/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kolme lastani ovat yli 25-v. Kenelläkään heistä ei ole lapsia ja luulen, etteivät niitä teekään. En painosta millään tavalla.

Olet erittäin fiksu ihminen!

Vierailija
18/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27-vuotias ja parisuhteessa. Kukaan ei ole missään vaiheessa painostanut. Iskä on välillä kysynyt, että jokos niitä pian tulee, mutta lähinnä ihan vitsillä enkä koe sitä painostamiseksi. Muut taitavat olla sitä mieltä, että lapset on parempi tehdä siinä reilu 30-vuotiaana, joten oon saanut olla vielä rauhassa. :D

Vierailija
19/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysyneet. Olin 25 ennen ekaa poikaystävää ja moelestäni käsittämättömän vanha, ja 34 kun kerroin vauvauutisia. Joihin en itsekään paljoa aiemmin uskonut.

Jos joku jotain kyselikin, en ottanut sitä painostuksena. On niin normaalia löytää joku tai kelvata jollekin alle 25-vuotiaana ja jos haluaa lapsia, niin laittaa ne alulle noin 3-kymppisenä tai jo vähän ennen sitä.

Vierailija
20/41 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelen naisen kanssa ja yksi päivä 92-vuotias isoäitini tokaisi, että voisimme pyytää naapurin aikamiespoikaa avuksemme. Olisi kuulemma niin kiva, jos hankkisimme lapsia.

Vähän OT: Naisparin halutessa lapsia, sovitaanko siitä kumman vuoro vai molemmat samaan aikaan? Hedelmöityshoito vai vastenmielinen heteroseksiakti jonkun valitun miehen kanssa?