Onko kenelläkään säästövinkkejä ruokakauppaan?!
Alan nyt tosissani säästämään rahaa, ja aion karsia ruokaostoksistani reippaalla kädellä. Ehdotelkaa hyviä ja halpoja tuotteita ja raaka-aineita, mitkä eivät kukkaroa köyhdytä! Eikä haittaa, vaikka samalla häviäisi itseltäni muutama sentti vyötäröltäkin.. :)
Kommentit (16)
Kauppalappu ja suunnittele viikon ruoat ja syömiset kerralla. - Suunnitelmaa tehdessäsi huomioit myös sen, mitä mahdollisesti jo nyt löytyy valmiina.
Ostamalla oikeaa ruokaa kaiken keinotekoisen sijaan, niin ei maksa tyhjästä ja ruokaa kuluu vähemmän.
Hyödynnä tarjoukset. Se tulee kaikkein halvimmaksi. Toki hernekeittoa voit ostaa valmiiksi ja syödä sitä silloin kun jotain tarjouksia ei näytä olevan. Tarjousjauhelihaa pakkaseen yms.
Älä osta mitään ylimääräistä. Ainoastaan ne ruuat.
Äläkä missään nimessä tee sitä viikon ruokalistaa, kun ethän sinä etukäteen voi tietää koko viikon tarjouksia..
Lisäksi kaikkein halvimmaksi tulee yllätys yllätys syödä halvinta ruokaa.
Paista itse leipää. Pakasta osa. Tarjousjauhelihasta makaroonilaatikkoa.
Oon huomannut, että joissain pakastevihanneksissa on edullisempi kilohinta (ainakin talvella) kuin tuoreissa. Esim ruuanlaittoon olen käyttänyt pakastepaprikaa, ei tule yhtään hävikkiä ja ajaa ihan saman asian kuin tuore.
Helpoin tapa säästää on tehdä kauppalista ja ostaa vain siinä olevat asiat. Sillä säästää jo oikeasti paljon.
Kausikasvikset ovat aina hyvä valinta ja esim. kaali on halpaa, helppoa ja hyvää.
Linsseistä ja tommaatimurskasta voi tehdä keittoa.
Hernepussi ei paljoa maksa ja lopun keitosta voi pakastaa annoksiksi.
Jauhelihaa saa myös edullisesti ja siitä nyt voi tehdä mitä vaan.
Broilerin koivet eivät oikein käy nykyään kaupaksi joten niitä kannattaa ostaa, koska hinta on todella halpa.
Puuroa suosittelen myös tekemään ja pitkään haudutettuna on todella hyvää ja terveellistä.
Älä mene nälkäisenä tai janoisena kauppaan.
Tee ostoslista valmiiksi. Mene kauppaan vain kylläisenä. Ota muovikassi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut, että joissain pakastevihanneksissa on edullisempi kilohinta (ainakin talvella) kuin tuoreissa. Esim ruuanlaittoon olen käyttänyt pakastepaprikaa, ei tule yhtään hävikkiä ja ajaa ihan saman asian kuin tuore.
Tämä on aika järkyttävä tosiasia, josta huomannut saman asian.
Mäkin suosittelen viikon ruokalistaa. Katso aina viikonlopun lidlin tarjoukset ja tilaa plussa tarjoukset sähköpostiin. Niiden perusteella teet viikon ruokaostokset. Töihin aina eväät mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tee ostoslista valmiiksi. Mene kauppaan vain kylläisenä. Ota muovikassi mukaan.
Juuri näin. Tarjoukset voi lukea netistä valmiiksi.
tee valintoja. ostan esim pirkka riisiä, enkä uncle Beniä, jauhelihapaketista teen kahdelle hengelle kaksi eri ateraa eli puolesta paketista makaronilaatikkoon ja puolet vaikka pastakastikkeeseen. lisäksi porkkanaa tai muita juureksia/kasviksia niin ei haittaa vaikka lihaa vähemmän. pihvit ostan alennuksesta eli missä on päiväys vanhenemassa. turkkilaista jugurttia/ bulgarianjugurttia ostan isomman purkin ja siitä riittää kolmeksi päiväksi "lisuketta" ruokaan. lisään vain yrttejä sekaan makua antamaan. antavat lisämakua ruokaan ja tekee aterian paremmaksi:) Peruna on yllättävän halpaa, mutta se ei keitettynä maistu omalle lapselle. eli teen uuniperunoita. aika paljon säästää jos pitää kaapissa varalta jauhoja, munia, leivinjauhetta ja vaikka hillopurkin. Jos viikonloppuna haluan edullisesti jotain kahvin seuraksi tekaisen kääretortun. tai pannukakun. T: yh äiti, jolla oikeasti rahat ei tunnu riittävän
Itse käytän S- kaupan kauppakassia eli tilaan kotona netistä mitä tarvitsen jos tilauksen summa näyttää lopussa liian suurelta mietin uudestaan mitä ilman voin olla, olen budjetoinut koko viikolle summan mitä käytän ja sopinut itseni kanssa että en ylitä summaa.
Loppuviikosta kyttään hyviä liha ja kalatarjouksia ja käyn hamstraamassa ne pakkaseen.
Olen säästänyt todella paljon tällä tavalla:) koska netti ostoskorista on helpompi poistaa/ vaihtaa tavaraa kuin oikealla kaupan kassalla
Kausikasvikset, tarjokset, tuotteet joista on menossa päiväys umpeen, älä osta eineksiä tai herkkuja, isommat paketit ovat monesti kilohinnaltaan halvempia...