Ahdistavin biisi jonka tiedätte?
Kommentit (285)
Nikke Ankaran värifilmi. Kertoo hänen psykoosijaksostaan ja sairaala-ajasta. Itse olen ollut "vain" masentunut, mutta silti biisi ahdistaa.
Samoin Jannan hullu sä et ole, Mitran äkkisyvää, ja Metallican fade to black. Kaikki muistuttavat omasta sairastumisjaksostani.
Nyt olen jo toipunut mutta nää biisit yhä ahdistaa.
Nightwish - The Poet and The Pendulum
Symbolinen biisi, mutta kun kuvittelee itsensä tuohon tilanteeseen, että on sidottuna alttarille ja yläpuolella heiluri tulee joka heilahduksella alemmas, kunnes halkaisee sinut kahtia... hyi stna
Vierailija kirjoitti:
Nightwish - The Poet and The Pendulum
Symbolinen biisi, mutta kun kuvittelee itsensä tuohon tilanteeseen, että on sidottuna alttarille ja yläpuolella heiluri tulee joka heilahduksella alemmas, kunnes halkaisee sinut kahtia... hyi stna
The Pit and the pendulum on Poen parhaita :)
Lauri Tähkän Morsian.
Ahistavaa ajatella että oot toisen miehen kanssa mutta joku toinen samaan aikaan on rakentanu talon teitä kahta varten ja olettaa et menette seuraavana kesänä naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Lauri Tähkän Morsian.
Ahistavaa ajatella että oot toisen miehen kanssa mutta joku toinen samaan aikaan on rakentanu talon teitä kahta varten ja olettaa et menette seuraavana kesänä naimisiin.
Tämä! Mustakin ihan hirveä. Omahyväisyyteensä tikahtuva stalkkeriukko (16 vuotta odotellut vuoroaan) on ihan keskenään ajatellut että naimisiin mennään. Mitäpä sitä naisen mielipidettä kyselemään.
Vierailija kirjoitti:
Jos tietää mikä tarina tuohon biisiin muutenkin liittyy.
Hyi, jo toinen Silencer tässä ketjussa. Koko heidän tuotantonsa on järkyttävän ahdistavaa. Mutta siis mikä tarina tuohon liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PMMP - Korkeasaari
Kysyit onko mulla mitään
listasin ne kaikki tähän
asioita joista vähän
elämässä ilahdunJoku uusi PC-peli
päivittäinen punttisali
sarjakuva-albumini
varsinkin Tex WilleriKorkeasaari keväällä
karhut heräilevät
koko perhe yhdessä
kerrankin onKysyit onko mulla mitään
listasin ne kaikki tähän
asioita joista vähän
elämässä ilahdunKarkkivalikoima hyvä
Kelan tuki saapuu tänään
joku puhuu mulle jotain
kysyy vaikka sytkäriiKorkeasaari keväällä
karhut heräilevät
koko perhe yhdessä
kerrankin onÄlä enää vastaa tähän
Teen sen mitä aion
tänään
Sä et sitten tienny mitään
jos ne kysyy myöhemmin
Tämän biisin sanat pohjautuvat muuten jonkun PMMP:n kuuntelijan elämään, Vesala kävi hänen kanssaan kirjeenvaihtoa...
PMMP - Kovemmat Kädet kertoo lapsen surmaamisesta.
Piirongin päällä vanha koulukuva
hopeareunainen ja haalistuva
Kuvaaja tahtoi saada kaikki hymyilemään
Rukoilin, että annat enkeleitä
siivillä suojaamaan
Oi, ethän heitä hämärään iltaan
lasta yksin kävelemään
Silloin kun ensilumi
taivaassa synnytetty
maahan suli
hän ei tullutkaan illalla kotiin
Kovempi sydän ja kovemmat kädet
häneen ovat takertuneet
Tutuimmat kadut ja kivet ja ojat
ne poikamme piilottaneet
Kovempi sydän ja kovemmat kädet
häneen ovat takertuneet
Katu ei puhu
ei tunnusta mitään
mihin pojan kadottanut on
Se, mihin sinä kajosit
oli toisen omaa
Elämän mittainen on äidin huoli
Kehto on hiljaa nyt ja keinutuoli
Kuka voi tehdä äidin pikkuiselle pahaa
Silloin kun ensilumi
taivaassa synnytetty
maahan suli
poikaa ei kuulunutkaan kotiin
Kirottu syyllinen
joku kasvoton ihminen
Kuka se teistä on
Ja kenen käsi on tahraton
minne käynkin maailmassa
sinä olet hoitamassa
Koko tuotanto esim. seuraavilta tapauksilta: Mariah Carey, Jennifer Lopez, Justin Bieber, JVG, NKOTB, NWA ja lisääkin olisi ja paljon, mutta en jaksa listata kaikkea mikä saa mulla niskakarvat pystyyn, korvat vuotaa verta ja oksennuksen suuhun. Nuo reaktiot aiheuttavat ahdistuksen.
Kyllä Pikku Pirihuoran sanat ovat aika rankkaa matskua. Ahdistavaa siitä tekee sen, että seon oikeasti totta kenties tuhansien elämässä..
Pimeä tie, hyvää matkaa - Leevi and the leavings joka jo mainittiinkin, mut vaikutus potenssiin sata Vesalan ja onko se Uusvirran esittämänä duettona.
Turmion Kätilöt - Sinä Saatana
Mielettömän hyvä biisi mutta ahdistavat sanat kun miettii että perustuu kuopiossa sattuneeseen lapsisurmaan. :(
Darkening sky, Peter Bradley Adams.
Bogart Co Princess: ahdistavat sanat, mutta tykkään siitä aavemaisen kylmästä syntikkasaundista.
Toinen biisi mistä aina ahdistun vielä enemmän on John Legendin All of Me, jotenkin niin ankea tunnelma kappaleessa, jossa ylistetään rakasta.
Keskiyön pikajunan loppukohtaus.... tää saa mut aina valtavan tunnekuohun valtaan. Vaikka onkin positiivinen niin todella ahdistava
Ei mitään Korniin verrattuna mutta synkkä
Human leaguen Don't you want me
Tämä on tosiaan kamala :( Toisaalta hienoa kuulla Klamydialta myös vakavampaa materiaalia.
Slayerin Angel Of Death on myös ahdistava. En ymmärrä, miten jotkut ovat tulkinneet biisin niin, että siinä ihannoidaan Mengeleä.