Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaapa te asiasta enemmän tietävät; virkamiestuttu kertoi "faktana", että Suomessa yksinhuoltajat saavat ihan liikaa rahaa.

Vierailija
19.10.2016 |

Onko tosiaan näin? Mitä tukia yksinhuoltaja sitten saa niin paljon, ettei kannata töihin mennä tai että kannattaa ryhtyä yksinhuoltajaksi? Oletetaan, että olisi vaikka 2 alaikäistä lasta huollettavana.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se sosku maksa lisäksi sähkölaskut, terv. hoitokulut, mahdolliset lääkkeet, kotivakuutukset jne jne....

Pitäisköhän mennä kysymään? Mulla on bruttotulot pikkuisen päälle 4000€. Teinityttö haluaa 16v lahjaksi erittäin pitkän tukan liukuvärjäyksen, 189€. Maksaiskohan sossu vaikka sen. Muut saan kyllä itse maksettua.

Vierailija
62/69 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on yhden lapsen yh ja vuositulot yli 100000 €. Pikkasen vituttaa, kun mulla 3 lasta ja tulot miehen kanssa yhdessä alle puolet tuosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin 3 lapsen yh kauan sitten sain vain yh-korotuksen lapsilisään. Nykyään tuo korotus on 48€/lapsi. Eli ihan rellestämäänhän sitä tuollaisilla summilla pääsee! Varsinkin kun isä maksoi vain minimielarit lapsista.

Vierailija
64/69 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta siinä mielessä, että 2 lapsen yksinhuoltajan, joka saa asumistukea maksimin (sopivasti neliöt) ei kannata mennä töihin alle 2500 euron paikalla. Kun on kotona tuet juoksevat ja tarha on ilmainen. Töissä ollessa tuet vähenevät ja menot nousevat (esim bussilippu, vaatekulut). Tätä ei vaan tahdota myöntää, minullakin tuttu joka esittää etsivänsä työtä ja lypsää vanhemmiltaan rahaa kun on niin tiukilla. Eli rahaa riittää myös baareihin, shoppailuun jne

Missä niitä ilmasisia päiväkoteja on? 3 henkilön perhe maksaa hoitopaikasta 1700 bruttotuloilla ja niihin lasketaan lapsilisät ja asumistuet yms. Sama tulonmäärä on siinä kaksi aikuista ja yksi lapsi tai yksi aikuinen ja kaksi lasta.

Vierailija
65/69 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo harhaluulo elää aina vain? Miten on ettei ihmiset ymmärrä faktoja siitä ettei mitään yh-lisiä ole. Se lapsilisänkorostuskin on joku kompensointi, en muista mille. Eli ei mikään lisä vaan tasaus kahden vanhemman perheensuhteen. Voisiko olla joku verotukseen liittyvä? 

Vierailija
66/69 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yksin maksat asuntolainaa ja saat tukia vain lapsilisään pienen korotuksen, niin en ymmärrä miten joku kehtaa kadehtia? Olet oikeasti kiinni lapsessa 24/7, poislukien koulut ja päivähoidot, mutta silloinkin pitää olla valmis jos hälyytetään. Väsymystä et viitsi valittaa, kun se ei mitään auta - toisin kuin naapurin pikkuvaimoilla. Ja jäin totaali-yh:ksi vastoin omaa tahtoani miehen löytäessä viinan ja uuden naisen. Ei ole edes aikaa etsiä uutta miestä. 

Vierailija
67/69 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pummeja yksinhuoltajia ja työssäkäyviä yksinhuoltajia. Toivottavasti ihmiset ymmärtävät erottaa nämä kaksi ihan eri asiaa.

Vierailija
68/69 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla pikkuvirkahenkilöllä oikein ajantasaiset tiedot, mutta sitäkin suurempi kateus.

Vierailija
69/69 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se sosku maksa lisäksi sähkölaskut, terv. hoitokulut, mahdolliset lääkkeet, kotivakuutukset jne jne....

Ei maksa kotivakuutusta kokonaan ainakaan omalla kohdallani, en löytänyt kotivakuutusta niin edullisesti kuin mitä maksimissaan huomioidaan kotivakuutusmenoksi.