Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Flunssan ja töihin meno. Missä sinulla kulkee raja?

Vierailija
19.10.2016 |

Mikä on se raja että jäät kotiin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume. Nuha, yskä, kurkkukipu tms. eivät estä työntekoa, mutta kuumeessa olen aivan toimintakyvytön. Minulla ei toimi kuumeessa tasapainoaisti ja silmiä särkee niin, että en pysty pitämään niitä auki.

Vierailija
2/10 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksan mennä enkä tartuta, niin menen. Esim. nyt kun kaikki muut ovat syyslomalla, olen ollut puolikuntoisena töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kuume.

Vierailija
4/10 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa minun pitäisi jäädä heti kotiin, koska työskentelen sairaiden ihmisten parissa, joiden vastustuskyky on herkkä ja flunssa voi olla kohtalokas. Tällä hetkellä jään sairaana kotiin, vaikka tiedänkin, että sijaisten saaminen on aikaavievää ja hankalaa. Jos ensimmäinen sairaspäivä muutetaan palkattomaksi, aion mennä töihin sairaanakin.

Vierailija
5/10 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksennan kovassa flunssassa, ja olen pitänyt aamuoksennusta yhtenä kriteerinä. En myöskään mene töihin, jos olo on niin huono, etten pysty tekemään mitään. Puhetyöläisenä työskennellessäni en mennyt töihin, jos multa ei tullut ääntä.

Kuume mulla nousee todella harvoin. Aikuisiällä en ole ollut kovassa kuumeessa koskaan.

Vierailija
6/10 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aspa-hommia. Olen ihmisten kanssa tekemisissä ja puhun lähes koko päivän. En näe mitään syytä mennä töihin pärskimään ja pahentamaan oloa, vaikkei kuumetta olisikaan. Minä en ainakaan tykkää, jos vaikkapa kaupan kassa on räkäisenä ja ääni käheänä minua palvelemassa. En myöskään tykkää, jos joku työkaverini tulee flunssaisena töihin räkimään ja tartuttamaan muita. Usein käy vielä niin, että flunssa pitkittyy turhaan, jos tulee töihin ahertamaan, ja lopputuloksena on kuitenkin sairasloma. Mieluummin on heti flunssan alussa pari päivää kotona parantumassa.

En ole sairaana edes yhtä kertaa vuodessa, mutta kyllä siis jään flunssassa kotiin, enkä yritä leikkiä mitään sankaria.

Vierailija
7/10 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyöläisenä menen töihin pahassakin flunssassa. Buranaa napaan vaan. Kuumetta mulla ei ole ollut 20 vuoteen.

Vierailija
8/10 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kuumetta, en mee. Muuten voi mennä. Yleensä mulla ei edes oo flunssassa kuumetta, joten voi mennä töihin normaalisti. Koulusta olin joskus pois, kun nenästä tuli ihan nestemäistä räkää koko ajan ja olis saanu tulppa nokassa istua, että paperit ei olis ollu ihan räässä.

Riippuu tietty mitä työtä tekee, että haittaako vuotava nokka tai jos ääni on lähtenyt.

Vierailija
9/10 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen aspa-hommia. Olen ihmisten kanssa tekemisissä ja puhun lähes koko päivän. En näe mitään syytä mennä töihin pärskimään ja pahentamaan oloa, vaikkei kuumetta olisikaan. Minä en ainakaan tykkää, jos vaikkapa kaupan kassa on räkäisenä ja ääni käheänä minua palvelemassa. En myöskään tykkää, jos joku työkaverini tulee flunssaisena töihin räkimään ja tartuttamaan muita. Usein käy vielä niin, että flunssa pitkittyy turhaan, jos tulee töihin ahertamaan, ja lopputuloksena on kuitenkin sairasloma. Mieluummin on heti flunssan alussa pari päivää kotona parantumassa.

En ole sairaana edes yhtä kertaa vuodessa, mutta kyllä siis jään flunssassa kotiin, enkä yritä leikkiä mitään sankaria.

Sama homma. Jos olo on kipeä, en mene töihin. Teen toimistohommia, mutta se ei estä minua tartuttamasta muita työkavereita. Tänä keväänä en kuunnellut itseäni vaan menin töihin. Sen jälkeen olinkin yhteensä 4 viikkoa sairaslomalla, kun flunssa pitkittyi ja iski uudestaan viikon kuluttua siitä kun "paranin". Lämpö ei nouse, vaan laskee. Siinä kohtaa kun lämpö on asteen alempana kuin normaalisti, sen kyllä olossaan tuntee.

Vierailija
10/10 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se raja että jäät kotiin?

Jos olen niin kipeä,etten yksinkertaisesti pysty tekemään työtä jään kotiin.Minulla on tosi harvoin kuumetta,mutta flunssa saattaa muuten vetää ihan voimattomaksi sängyn pohjalle.Jos vain tyyliin nenä vuotaa yms.menen töihin.