Raskausarvet ja raskausarvet
Tuli tuosta raskausarpikeskustelusta mieleen kaksi asiaa, nimittäin kahdet eri tyyppiset jäljet, joita kutsutaan suomeksi nimellä "raskausarvet". Ensimmäiset ovat nämä vaaleat ohuet viivat, joita voi olla esim. rinnoissa, reisissä ja lantiolla. Mulla on niitä lantiolla ja reisissä, tulivat siinä 16 vuoden kieppeillä ja ovat nyt lähes hävinneet. Olen joskus kuullut nimitettävän näitä hormonaalisiksi raskausarviksi. Sitten on ne raskauden, kovan lihomisen tai rintojen äkillisen kasvun seurauksena tulevat venymisarvet, jotka ovat punaisia ja paksumpia. Mikä juttu nuo vaaleat, ohuet jäljet oikeastaan on?
Kommentit (8)
...ja isommat tosiaan punaisempia kuin "pienemmät"
t.Tiina
Vierailija kirjoitti:
Kaikki raskausarvet ovat ensin punaisia, sitten vaalenevat.
Mulla kun on noita vaaleita, ohuita viivoja, niin ne eivät ole koskaan olleetkaan punaisia. Ja sitten taas raskausaikana tulleet arvet ovat hävinneet kokonaan, eikä niistä ole tullut tuollaisia vaaleita viiruja (mulla tuli vain pari sellaista läiskää ihan viimeisen raskausviikon aikana ja sitten muutama synnytyksen jälkeen rintoihin).
Ap
Minulle tuli noita venymisarpia murrosiässä kun tissit ja lantio kasvoivat, ne olivat alun perin tumman violetteja, nykyään ihoa vaaleampia. Lisäksi minulla on ehkä noita hormonaalisia arpia takapuolen alla reisissä. Niitä en edes huomannut, ennen kuin liukastuessa tuli mustelma, joka paljasti ne. Nuo ovat ihan ohuita ja aivan ihonvärisiä.
Onkohan sitten niin, että ne punaiset ovat revenneet syvempää ja valkoiset pinnasta? Oletteko kuulleet tuosta termistä "hormonaaliset raskausarvet"? Mä olen jossain nähnyt sen mainittavan. Huomasin just vähän aikaa sitten, että mun miehelläkin oli niitä pakaroissa, kun oikein läheltä katsoi, ja hän on ollut aina tuollainen riuku (BMI alle 20).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kun on noita vaaleita, ohuita viivoja, niin ne eivät ole koskaan olleetkaan punaisia. Ja sitten taas raskausaikana tulleet arvet ovat hävinneet kokonaan, eikä niistä ole tullut tuollaisia vaaleita viiruja (mulla tuli vain pari sellaista läiskää ihan viimeisen raskausviikon aikana ja sitten muutama synnytyksen jälkeen rintoihin).
Ap
Et vain huomannut. Netistä löydät lisätietoa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et vain huomannut. Netistä löydät lisätietoa asiasta.
En huomannut punaisia viiruja, mutta valkoiset viirut sitten huomasin? Meillä oli kuitenkin iso peili kylppärissä. Muistan, kun nuo tuli, eivätkä ne missään vaiheessa olleet punaisia.
Ap