Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä vieraan ihmisen pitäisi maksaa edellä asioivan vanhuksen ostokset?

Vierailija
19.10.2016 |

En löydä enää sitä linkkiä, onko poistettu iltalehden sivulta?

Joku kersa 12v oli maksanut edellä asioivan vanhuksen puuttuvat n. 10€ ja isä ihmettelee uutisessa miksei kukaan muu tehnyt samoin. Itselle työttömänä ainakin 10€ on iso raha eikä sitä laiteta vieraan mummelin ostoksiin.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Someglorian takia.

Vierailija
2/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi kysymys on, miksi teolla täytyi leuhkia iltalehdelle :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en sitä ole lukenut kun ärsytti. Mummo ei sitten osta niin paljoa jos rahaa ei ole, ei siinä kenenkään tarvitse leikkiä hyväntekijää.

Vierailija
4/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama fiilis tuli itsellekin, vanhus olisi voinut ottaa muutaman ostoksen pois jolla olisi vähentänyt ne 9e laskusta.

Vierailija
5/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun olette kateellisia. Siis joku muksu auttaa jotain vanhusta, mikä kertoo siitä, että sillä lapsella on sydän paikallaan vielä. Mutta ei hätää. Kysymyksessä on lapsi, myöhemmin siitä tulee samanlainen katkera ahne kusipää kuin av-mamma. Joka uskoo ennemmin että tällä kalasteltiin somejulkisuutta. Isä oli aivan oikeassa siinä, että aika kovaa kun kukaan aikuinen ei välitä, mutta lapsi auttaa. Todella kova myötähäpeä näiden aikuisten takia. Olisivatkohan av-mammoja?

Vierailija
6/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi riittää että verot maksetaan, ei tässä nyt sentään tarvitse ruveta ventoveraiden ostoksia maksamaan. Eihän kukaan maksa minunkaan ostoksia.

Vierailija
7/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi kun olette kateellisia. Siis joku muksu auttaa jotain vanhusta, mikä kertoo siitä, että sillä lapsella on sydän paikallaan vielä. Mutta ei hätää. Kysymyksessä on lapsi, myöhemmin siitä tulee samanlainen katkera ahne kusipää kuin av-mamma. Joka uskoo ennemmin että tällä kalasteltiin somejulkisuutta. Isä oli aivan oikeassa siinä, että aika kovaa kun kukaan aikuinen ei välitä, mutta lapsi auttaa. Todella kova myötähäpeä näiden aikuisten takia. Olisivatkohan av-mammoja?

Kelle tässä nyt pitäisi olla kateellinen? Mummolle, joka elää yli varojen eikä osaa käyttää rahaa vai pojalle, joka jakelee sitä ympäriinsä? Jostain syystä en näe kummassakaan mitään aihetta kateuteen.

Vierailija
8/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se tosta tokene tuokin poika kun aikuiseksi kasvaa. Vanhuksena ap:n ei sitten tarvitse odottaa mitään sääliä.

Vierailija
9/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon valmis maksamaan euron tai pari jos jää siitä kiinni, mut kymppi on jo liikaa vaikka siihen varaa olisikin. Mummon olisi pitänyt jättää jotain ostamatta.

Vierailija
10/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se tosta tokene tuokin poika kun aikuiseksi kasvaa. Vanhuksena ap:n ei sitten tarvitse odottaa mitään sääliä.

Miksi vanhuksia pitäisi sääliä? Ei normaali ihminen pidä siitä, että häntä säälitään. Vanhanakaan.

Vierailija
11/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelle tässä nyt pitäisi olla kateellinen? Mummolle, joka elää yli varojen eikä osaa käyttää rahaa vai pojalle, joka jakelee sitä ympäriinsä? Jostain syystä en näe kummassakaan mitään aihetta kateuteen.

Et näe kateutta tässä ketjussa? Mutta näköjään et  oikein ymmärrä lukemaasi tai muutakaan. Siis kysymys on siitä, että lapsi auttoi vanhusta ja täällä alkaa heti joku kateellinen marmatus. Kysymys ei ole siitä, että jonkun olisi pakko tehdä jotain. Sehän se on se av-mamman motivaatio. Toista ei auteta mäessä muuten kuin "jos se on pakko".

Tuo lapsi auttoi hyvää hyvyyttään. Hän on vielä viaton eikä purista rystyset valkoisina rahaa siinä vaiheessa kun näkee toisen ihmisen hädässä. Mutta kasvattakaa vaan omat kersanne samanlaisiksi itsekkäiksi paskiaisiksi mitä itse olette. Sitten kun joskus itse joudutte pulaan, eikä kukaan auta, turha nyyhkiä.

Vierailija
12/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi riittää että verot maksetaan, ei tässä nyt sentään tarvitse ruveta ventoveraiden ostoksia maksamaan. Eihän kukaan maksa minunkaan ostoksia.

Jos sinä olisit kassajonossa edelläni ja sulta puuttuisi ostoksistasi kymppi, niin minä maksaisin. Olen tehnyt tällä tavalla jo monta kertaa. 

Vierailija
13/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko kenenkään. Nyt täysin anonyyminä voin sanoa, että kerran maksoin edessä olijan ostosten erotuksen, muutama euro, alta kympin. Ei ollut köyhän oloinen, pankkikortti unohtunut kotiin ja käteistä ei ollutkaan tarpeeksi. Maksoin, koska oli kurja keli ja olisi ollut hankalampaa sille ihmiselle rampata eestaas kuin mun "menettää" se muutama euro. Kenellekään en ole kertonut ikinä ennen kuin nyt.

Autoin siksi myös, että uskon karman lakiin ja siihen, että hyvä kiertää. Auttaminen on hyvä teko ja teen mieluummin hyvää kuin pahaa ja välitän mieluummin kuin oon välittämättä. Kukin tyylillään.

Vierailija
14/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä ole ihan oikeasti kyse siitä, että kukaan kadehtisi auttavaista elettä. Vaan siitä, että  lapsen isä haluaa leuhkia toisen ihmisen ystävällisellä teolla somessa. Sellainen on vastenmielistä. Ennen tuolla olisi kehuttu työpaikalla, että kuulkaas kun meidän poika sitä ja tätä ja kummitädille olisi soitettu ja mummolle kerrottu. Nyt se laitetaan someen ja soitetaan iltapäivälehteen vielä päälle. Mutta pitää muistaa sanoa, että meidän lapsi, sillä se ei ota kantaa sukupuoleen. 

Vierailija
15/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä mummoilla kymmeniätuhansia euroja pankkitileillään, eivät vaan viitsi käyttää rahojaan. Kyllä näitä tapauksia on nähty, kun itarat vanhukset pihtaa ja valittaa kun mikään ei saisi maksaa mitään. Sitten perunkirjoituksessa löytyy pankkitili täynnä rahaa.

Vierailija
16/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä olisit kassajonossa edelläni ja sulta puuttuisi ostoksistasi kymppi, niin minä maksaisin. Olen tehnyt tällä tavalla jo monta kertaa. 

Minä en suostuisi tuohon. Tulisi hyvin epämiellyttävä olo pelkästä tarjouksesta. Kaikki eivät pidä almuista.

Vierailija
17/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faijavainaa sanoi että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Vierailija
18/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä mummoilla kymmeniätuhansia euroja pankkitileillään, eivät vaan viitsi käyttää rahojaan. Kyllä näitä tapauksia on nähty, kun itarat vanhukset pihtaa ja valittaa kun mikään ei saisi maksaa mitään. Sitten perunkirjoituksessa löytyy pankkitili täynnä rahaa.

Voi voi. Mä olen auttanut bussissakin, kun joltain on puuttunut osa bussilipun hinnasta. Ihan on olleet tavallisia hyväosaisia ihmisiä eikä mitään laitapuolenkulkijoita, vaikka olen mä heitäkin joskus auttanut. 

Vierailija
19/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Vähä väliä täällä on näitä sääli-/kerjäysketjua: "on vain kymppi tilillä, ja sillä pitäisi ostaa yli viikoksi ruokaa..."

Vierailija
20/88 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faijavainaa sanoi että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Ja mikähän se kärsimys on, joka mulle on tullut? Päinvastoin, hyvän mielen siitä on saanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme