Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää lähteä opiskelemaan ammattitutkintoa

Vierailija
18.10.2016 |

Olen maisteri, mutta en ole koskaan tehnyt oman alani töitä. Opiskeluajan tein hanttihommia, enkä saanut opintojeni jälkeenkään koulutustani vastaavaa työtä, joten olen tienannut kapean leipäni marketissa tuntitöillä.

Koska olen todennut työllistymisen koulutusta vaativaan työhön mahdottomaksi, olen päättänyt lähteä opiskelemaan uutta alaa ammattikouluun. Ala on huonosti palkattu ja miehinen. Pahoin pelkään, että tulen olemaan joukossa ainoa nainen. Alalla on kuitenkin työntekijöistä pulaa ja minua viehättää siinä itsenäisyys. Työ on yksinäistä eikä kukaan hönkäile niskaan.

Jostain syystä vain tunnen itseni todella epäonnistuneeksi. Erityisesti vanhemmilleni kertominen pelottaa, koska tiedän heidän jo etukäteen olevan sitä mieltä, että minun kannattaisi jatkaa oman alani työnhakua sen sijaan että kouluttautuisin duunarihommiin.

Onko jollain kokemusta vastaavasta? Tuttuihini kuuluu insinööri, joka pitkäaikaistyöttömäksi jäätyään kouluttautui lähihoitajaksi, mutta hän oli jo reilusti keski-ikäinen eikä nuori niin kuin minä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häpeää ammattitutkintoa niin parempi olla menemättä ja pysyä työttömänä, sehän se vasta hienoa onkin!

Toivottavasti tää oli provo eikä noin tyhmiä ihmisiä oo oikeasti olemassa!

Vierailija
22/25 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään. Turhaudut hitaaseen junnaukseen. Ammattikoulun autopuolella on opiskeltu yli 2kk ja vasta on opittu vaihtamaan renkaat. Liiketalouden opiskelijat tekevät ekskursioita kauppoihin ja kirjaavat ylös itsestäänselvyyksiä jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse ammattitutkinnon käyneenä voin vain sanoa, että eipä hävetä. Tienaan enemmän kuin insinööri samalta alalta! =)

Vierailija
24/25 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sun alkuperäinen koulutus oli?

Vierailija
25/25 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se sun alkuperäinen koulutus oli?

Yhteiskuntatieteiden maisteri.