Brittien ylenkatse: Kimi Räikkönen on Kiki, Saara Aallon nimeä ei muisteta tai se on Sara, Zara, Zarah Sahara whatever Alto
Siis ihan turha valittaa suomalaisten tekemisistä keilivirheistä kun edes ammattitoimittajat eivät viitsi tehdä sen vertaa taustatöitä ja kunnioittaa haasteltaviaan tai ohjelmassa esiintyviä tai ylipäänsä mitään.
Kommentit (8)
No enpä ole kuullut kenenkään kutsuvan Kimiä Kikiksi täällä Briteissä.
Et säkään ole vaivautunut opettelemaan tänne tulleiden nimiä. Osaatko kirjoittaa vaikka Ben Z.?
Vierailija kirjoitti:
Et säkään ole vaivautunut opettelemaan tänne tulleiden nimiä. Osaatko kirjoittaa vaikka Ben Z.?
Jeesuskaan ei osaa kirjoittaa sitä nimeä...
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mä ainakin osaan ja jollen osaisi tarkistaisin kyllä nimen kirjoitusasun ennen jutun julkaisemista.
Lapsella ulkomainen nimi, joka on yleinen maailmalla parissakin eri muodoissa. Suomalaiset lisäävät a:n perään, Yhden ulkomaalaiset e:n toiset ulkomaalaiset vaihtavat yhden kirjaimen ja lisäävät a:n perään. Osa taas pidennetyn version nimestä. :D
Sukunimestäkin, joka on ulkomaalainen, olen kuullut pari kolme erilailla painotettua/lausuttua versiota. :D
Joo eivät ne osaa eikä kiinnosta osata. Eivät edes yritä lausua nimiä oikein. Tämä on se asia, missä britit ovat töykeitä tajuamatta sitä edes itse.