Mitä teit asunnottomien hyväksi eilen ja tänään, kun viime yö oli asunnottomien yö?
Itse keräsin kaksi jätesäkillistä käytettyjä vaatteita, jotka vein VVA:n toimistoon. Nostin pankista 2000 e 20 euron seteleinä, jotka lahjoitin 1 seteli/asunnoton-periaatteella. Ostin Alkosta 20 pulloa 0,7 l Leijona-viinaa, jotka jaoin asunnottomille pullo per asunnoton. Lisäksi poltin koko yön pihalla ulkoroihua.
M42
Kommentit (9)
Valvoin koko yon jarkyttyneena kun minun on annettu ymmartaa etta mitaan tallaista ei voi Suomessa tapahtua. Ja nyt kavi ilmi etta naita kodittomia on tuhansittain
eika olekaan vain amerikkalainen ongelma.
Maksan veroa, että saavat rahaa viinaan.
Vierailija kirjoitti:
Ksoka Suomessa käytännössä kaikki halukkaat saavat asunnon ja siihen asumistukea ja toimeetulotukea, ja jopa tukea asunnossa elämiseen ja olemiseen, sen siivoamiseen jne, asunnottomien ongelma on käytännössä ihan vain siinä, että asunnot ja niiden säännöt eivät nöille ihmisille kelpaa. Ei voida mennä asuntolaan, koska siellä pitäisi olla selvin päin, ei voida asua vuokralla, koska pitäisi käyttää rahat vuokraan ja elää muita häiritsemättä. Jne.
En minä tälle mitään tehdä voi.
Näin. Vuokratukea tai koko vuokraa ei voi kuulemma maksaa suoraan vuokranantajalle, koska näillä on oikeus omaan rahaan. Juovat rahat ja jättävät vuokrat maksamatta. Kaikilla on oikeus asunnottomuuteen, olkaa hyvä vaan.
Lähetin sähköpostin kansanedustsjalleni jossa edellytin häntä toimimaan jotta vokit muutetaan asunnottomien asunnoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Lähetin sähköpostin kansanedustsjalleni jossa edellytin häntä toimimaan jotta vokit muutetaan asunnottomien asunnoiksi.
Siis tyhjentyneet vokit.
Yritän saada yhtä lähipiiriin kuuluvaa koditonta (sai lopultakin häädön maksamattomien vuokrien vuoksi) OTTAMAAN VASTAAN HÄNELLE TARJOTTUJA ASUNTOJA. Perkele. Mieluummin lojuu kaverin sohvalla, koska jää enemmän rahaa käteen. Sanomattakin selvää, että siellä sohvalla lojuessa kaikki rahat ovat menneet, eli ei ole pennin pyörylää takuuvuokraa varten, eikä sossusta saa enää apua, koska on jo aiemmin tössinyt kaiken niin monta kertaa. Ja tämä vatipää on saanut parikin kämppätarjousta, muttei ole halunnut ottaa vastaan koska "alue on tyhmä" ja "ois kiva asuu kavereitten lähellä" jne. Pieni paikkakunta, niin ei ne kaverit oikeesti kovin kaukana ole, mutta talvi tulee eikä tyypillä ole kohta kattoa pään päällä. Tsiisus.
Kirosin naapuriin juuri muuttanutta "turvapaikanhakijaa". Valittaa, kun on niin pitkä matka kauppaan ja asunto on huonossa kunnossa. Y-Säätiöltä löytyy asuntoja kyllä näille tulijoille.
Ksoka Suomessa käytännössä kaikki halukkaat saavat asunnon ja siihen asumistukea ja toimeetulotukea, ja jopa tukea asunnossa elämiseen ja olemiseen, sen siivoamiseen jne, asunnottomien ongelma on käytännössä ihan vain siinä, että asunnot ja niiden säännöt eivät nöille ihmisille kelpaa. Ei voida mennä asuntolaan, koska siellä pitäisi olla selvin päin, ei voida asua vuokralla, koska pitäisi käyttää rahat vuokraan ja elää muita häiritsemättä. Jne.
En minä tälle mitään tehdä voi.