Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoisinko ystävälle totuuden vai en?

Vierailija
18.10.2016 |

Ystäväperhe osti 70-luvun rivarinpätkän. Kivankokoinen asunto hyvällä paikalla.
En ole viitsinyt sanoa, että siellä haisee home, vaatteet alkaa haista, eikä lähde pesussa. Ihan säälittää kun ottivat pienen koiranpennut reilu vuosi sitten. Ennustin mielessäni, että koiralle tulee kaikenlaisia outoja tauteja ihottumineen jne.
Koira onkin nyt pari kertaa raapinut itsensä verelle. Parasta aikaa tassu on laitettu tossuun, ettei raavi.
Ystävä epäilee, että ruoka-aineallergia koiralla? Niin oli eläinlääkärikin epäillyt. Kortisonihoidolla koira.

Ystäväperheen isällä naama alkanut punoittaa, kukkii. Yskimistä siellä kaikilla.

Mitä tehdä, uskallanko sanoa ääneen, että he ovat ostaneet hometalon?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivarissa taloyhtiö hoitaa remonttia ja korjauksia, joten kaikki raha ei ole samalla tavalla kaivossa kuin omakotitalossa. Sanot heti jotenkin kauniisti asian. 

Ja laina jaetaan osakkeenomistajien eli asukkaiden kesken, joten kyllähän siinä maksumieheksi joutuu. Ja jos on pahasti homeessa, niin ei siinä enää korjaukset auta...

Vierailija
42/44 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä karma sut hoitelee, jos jätät sanomatta. Saavat muuten rahansa takaisin ja omaisuuskin säilyy ihan hyvänä, jos ajoissa pääsevät muuttamaan pois.

Minua ärsyttää itseäni ihan vietävästi, kun tein muutama kuukausi takaperin määräaikaisen vuokrasopparin homekämppään. Oireita itsellä ja lemmikeillä, minullakin koira kortisonikuurilla. Onneksi reissaan paljon ja lemmikit sen vuoksi osan ajasta hoidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano että olet homeherkkä, etkä voi tulla kylään koska haistat homeen. Todennäköisesti suuttuvat, mutta saattaa myös lamppu syttyä päässä, että miksi he kaikki yskivät.  Ei kannata suoraan sanoa että teillä on hometta, vaan sanot kiertäen noin, ja puhut omasta terveydestäsi, ei heidän.

Joo, eihän mitään kannata sanoa suoraan...

Mietipä toisinpäin; olet itse ostamassa autoa ja kaverisi on mukana. Haluaisitko hänen sanovan, että auto on kolaroitu eikä turvallinen vai haluaisitko mieluummin ajaa onnellisen tietämättömänä turvattomalla autolla. Varsinkin, kun et enää pääse autosta eroon.

On eri asia olla ostamassa jotain ja olla tilanteessa, jossa mielipidettäsi odotetaan kuin mennä arvostelemaan kysymättä jonkun omistamaa, hyvin tärkeää asiaa (kotia).

Joten esimerkkisi on huono.

Ihmiset suuttuvat ja loukkaantuvat, jos tullaan arvostelemaan. Menevät puolustuskannalle.

Etkö itse ottaisi itseesi, jos kutsut vieraan luoksesi ja hän alkaa suorasanaisesti kommentoimaan kotisi hajua negatiiviseen sävyyn?

Nämä ovat niin henkilökohtaisia asioita ja niin kauan kun on ihmisiä, joiden mielestä homeoireet ovat pään sisällä, on helpompi pysyä vihjailukannalla. Kyllä ihmiset pääosin osaavat ottaa onkeensa, jos todella pitävät homeongelmaa mahdollisena.

Vierailija
44/44 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä ainakin todellakin toivoisin, että joku kertoisi mulle jos haistaisi mun luona hometta, että osaisin muuttaa pois

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän