Voiko veneessä siis asua? Kuulin kerran että joku asuisi,mutta olisi se hankalaa
Kommentit (16)
Suomessa ei virallisesti voi asua veneessä. Käytännössä veneessä vi tietyeti viettää yön toisensa perään vaikka kuukausia ja vuosia, kuten myös asunto aunussa tai asuntoautoasa, mutta väestörekisteriosoite pitää olla jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei virallisesti voi asua veneessä. Käytännössä veneessä vi tietyeti viettää yön toisensa perään vaikka kuukausia ja vuosia, kuten myös asunto aunussa tai asuntoautoasa, mutta väestörekisteriosoite pitää olla jossain muualla.
Eihän osoitteen ole pakko olla missään. Mites esim asunnottomat, pitää itteään kirjoilla randomissa kämpässä? Postilokero on varmaan ihan hyvä olla jossain jos mielii postia saada.
Veneen allakin voi asua. Miksei siis veneessäkin.
Joo, kun keskituhdolla yrittäisi nukkua, niin airo hankaisi persettä...
Mun ystävä asuu ympärivuoden veneessä. Se on sellanen missä on jopa sauna, ja isot tilat muutenkin. Asuntovene tyylinen ratkaisu. Muo houkuttaisi itseasiassa moinen myös todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävä asuu ympärivuoden veneessä. Se on sellanen missä on jopa sauna, ja isot tilat muutenkin. Asuntovene tyylinen ratkaisu. Muo houkuttaisi itseasiassa moinen myös todella paljon.
Suomessako?
Mahtaa myrkyssä keinuttaa. Tuleeko merisairaaksi?
miten talvella? eikös meri yleensä jäädy? olen itse pohjois-suomesta niin en tiedä miten pitkälle jäätyy siellä etelässä.
Öhh, vesi on tosi hyvä eriste, ei ikinä alle ~nolla-asteista. Jäät on ongelma vain silloin kun jäät lähtee.
Vierailija kirjoitti:
miten talvella? eikös meri yleensä jäädy? olen itse pohjois-suomesta niin en tiedä miten pitkälle jäätyy siellä etelässä.
Se jää pysyy veneen ulkopuolella, eli ei estä asumista veneessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se jää voi hyvinkin tulla veneen sisälle. Rungon läpi. Näitä näkee joka talvi, kun on jäänyt vene nostamatta talviteloille.
Vierailija kirjoitti:
Trailerissa ei jäät haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se jää voi hyvinkin tulla veneen sisälle. Rungon läpi. Näitä näkee joka talvi, kun on jäänyt vene nostamatta talviteloille.
Nyt puhuttiinkin veneistä, joissa asuttaisiin. Ei niissä anneta jäiden tulla läpi...
Vierailija kirjoitti:
Joo, kun keskituhdolla yrittäisi nukkua, niin airo hankaisi persettä...
Lyö siihen purkki Niveaa, niin hyyää tekkee
Esim purjeveneissä on vessat, suihkut ja keittiöt, hyvin onnistuu asuminen kesällä. Tietty sähköä pitää jostain saada ja septi tyhjentää.