Pelkään saavani potkut huonon muistini takia.
Työkavereita varmasti ottaa jo päähän välillä kun tekemisiini ei voi luottaa muistini takia.
Unohtelen mitä piti tehdä, minne viedä ja teinkö jo vai enkö.
Alan olemaan todella väsynyt ja loppu tämän asian kanssa.
Töissä itsevarmuus alkaa myös olemaan vähissä. En koe olevani enää hyvä työntekijä.
Tämän muistamattomuuden he saattavat jo tulkita niin, ettei minua kiinnosta ja että olen hällä väliä- asenteella.
Työssä on siis paljon erilaisia työvaiheita pitkin päivää. Jatkuvaa tekemistä ja juoksemista.
Sanoistakaan en ole aina varma oliko sanottavani edes oikein ja oikeastaan mitä vaan voi unohtua.
Jopa tänään tuli hyvin pieni muistikatkos työkaverin nimestä vaikka olen hänen kanssaan työskennellyt puoli vuotta ja joka päivä hänen nimeään toistelen.
Koko ajan täytyy kamppailla mieleni kanssa, että varmasti muistan mutta kuitenkin jotain unohtuu joka päivä monta kertaa.
Oikeasti alkaa jo painaan mieltä kauheasti. Olen niin väsynytkin mutta yleisesti ottaen olen iloinen ja menetä mutta kun väsymys iskee niin hyvä, että jaksan edes kävellä pysäkiltä 100m kotiin.
Olen vielä nuori.
Kommentit (28)
Olen noista kilpirauhasjutuista lukenut, monet valittaa että tyroksiini menettää tehoaan ajan myötä.
Kannattaa kyllä yrittää hoitaa asiaa työterveyden kautta myös: lemput tulee jos vaikutat piittaamattomalta, mutta näyttää heti paremmalta jos voit sanoa että työterveyshuolto tutkii asiaa.
Ja en noita viitearvoja tiedä, mutta ilmeisesti kilpirauhasongelmissa pitäisi menetellä ennemmin oireiden kuin viitearvojen mukaan.
Asiaa tietty mutkistaa se että moni muukin tauti saattaa aiheuttaa samanlaisia oireita.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että on työuupumuksesta saatika masennuksesta kyse.
Rakastan työpaikkaani ja työkavereita.
Tykkään mennä töihin.Kaikki vaan tuntuu niin vaikealta. On hahmotusongelmaa, vaivun täysin ajatuksiini (joka päivä saatan ruokapöydässä jäädä tuijottaan vain yhtä kohtaa, aivot lagaa aivan täysin ja "pysähtyy"), olen myös todella hajamielinen.
Mutta se muisti ja väsymys on kauhein.
Nyt olen ruvennut kirjoittamaan muistilappuja oviin jne, että muistan varmasti tietyt asiat.
Pitäisi kyllä kirjoittaa ylöskin kaikki tekemiset mutta hävettää kun kukaan muu ei joudu niin tekemään ja 20 vuotta minua vanhempikin muistaa paljon paremmin eikä tarvitse lappuja.'
Oikeastaan hän korjailee minun jälkiäni.
Ennen siitä repäistiin huumoria minun muistista yms mutta nyt alkaa oleen jo liikaa..liikaa virheitä.En kestä tätä enää.
Kilpirauhasen vajis todettu ja tiedän, että vaikuttaa mutta syön korkeaa annosta lääkettä ja sen lisäksi rautaa ja monivitamiineja.
Nukutko riittävästi ja onko varma, ettei sinulla ole nukkuessasi hengityskatkoksia?
Suosittelen, että otat käyttöön pienen muistivihkon, johon laitat kaikki työhösi liittyvät tärkeät ja muistettavat asiat ylös itsellesi.
Sillä tavoin mitään ei pääse vahingossa unohtumaan ja työtapasi pysyy järjestelmällisenä. Siitä sitten yliviivaat vain valmiit tehtävät ja kirjaat aina uudet muistettavat jutut ylös itsellesi, niin voit helposti tarvittaessa tarkistaa mitä piti muistaa. Kun saat kaiken muistettavan pois ajatuksistasi niin stressisikin helpottaa. Jos et ole kovin järjestelmällinen ihminen niin vihko voi aluksi tuntua rasitteelta, mutta kun siihen tottuu niin ilman ei osaa ollakaan!
B12-vitamiinia! Mulla on paha puute ja esiintyy juuri muistihäiriöinä.
Mä oon jopa saanut ne potkut, en omaksunut työtä tarpeeksi nopeaa, paljon nippelitietoa, mut en vaan millään muistanut asioita kerrasta ja mokia tuli! Kyllä otti luonnon päälle, koska mulla on ollut ennen supermuisti ja olen luonteeltani tosi tunnollinen. Taustalla kilpirauhasen vajaatoiminta, lääkittynä kylläkin, mutta minulla on paljon oireita edelleen, muistihäiriöt ovat ehdottomasti yksi pahimmista!
Luulet vaan. Vain ne selviävät muistilapuitta, joiden rutiinit toistuu aina samanlaisina, eikä nekään aina.