Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö sinua, jos kaupassa myyjä ilmoittaa ostosten hinnaksi 3 euroa, vaikka oikea summa on 2,97?

Vierailija
18.10.2016 |

Ärsyttääkö tai ihmetyttääkö moinen hinnan pyöristäminen? Summa on esim. 2,97 euroa, mutta myyjä tokaisee "Eli se on sitten kolme euroa", ja pyöristää summan sanoessaan sen ääneen.
Maksat kortilla, joten veloitus on 2,97, ei 3,00 euroa.

Itseäni ihmetyttää moiset pyöristykset.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kassalla töissä ja olen ihmetellyt tähän liittyen erästä asiaa.

Jos ostoksen hinta on vaikka 12,98 euroa, niin minä sanon asiakkaalle että 13 euroa (koska siihen se käteisellä maksaessa pyöristyy). Asiakas maksaakin kortilla ja tiuskaisee minulle närkästyneenä että eihän ole mikään 13 euroa vaan 12,98. Asia selvä.

No sitten tulee seuraava asiakas ja ostaa saman tuotteen. Edellisestä viisastuneena sanon hinnaksi 12,98. Tämä asiakas maksaakin käteisellä ja alkaa kiukustuneena mesota että niin paljonko se nyt sitten on. Ja sanon että 13 euroa...

Että mikä ihme siinä on, että teet miten päin vaan, niin aina menee väärin? Kassa ei voi mistään tietää etukäteen millä kukakin aikoo maksaa ja parhaassa tapauksessa sen kortin ja käteisen välillä arvotaan moneen kertaan. Millä tavalla te haluatte että se hinta ilmoitetaan? Ja miksi sille kassalla pitää olla töykeä jos sekään ei ole? Sitten vingutaan surkeasta asiakaspalvelusta. Eikä nämä ole olleet mitään yksittäistapauksia vaan ihan jokapäiväistä käytöstä. Jokainen kyllä tietää, että käteisellä hinta pyöristyy lähimpään viiteen senttiin ja tämä ei ole yhdenkään kassalla työskentelevän syy, joten aivan turhaa kinastelua.

Vierailija
22/22 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ärsytä . Hanki hyvä ihminen itsellesi oikeita ongelmia . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi