Nyt on hätä, kommentoikaa kiitos! päänsärystä!
Millainen, tai siis miten kova, pääkipu on enää ns normaalia flunssassa? itselläni alkoi tauti about 7-8vrk sitten kurkkukivulla joka oli tosi kovaa 3-4pv ja lieveni sitten, mutta...
Tänäaamuna heräsin hirveään pääkipuun ja kurkkukipuun, tuota pääkipua ollut useampana päivänä muulloinkin. Räkää irtoaa, eilen alkoi myös silmätulehdus. Yskä valvottanut useampana yönä paitsi viimeyönä ei. Yskinyt isoja klimppejä ja yhtenä päivänä joukossa oli myös punaista. Rintakehää puristanut, heräsin muutam yö sitten kys kipuun, meni n.10min jälk pois.
Kävin eilen työterveydessä ja otettiin verikokeet ja nielunvilj joista lääkärin piti soittaa minulle tulokset eilen klo16, mutta mitään ei kuulunut. Kirjoitti ma-ke sairaslomaa, korvat ja keuhkot oli kuulema kuunnellessa ok, poski-tai otsaonteloita ei katsonut enkä itkultani, väsymykseltäni ja kivuiltani muistanut sitä edes pyytää:/
Otin ½h sitten paracetamolia 500mg ja pääkipu tuntuu nyt sellaisena juilimisena ja kuvottaa, kurkkukipu helpottanut siitä mitä se oli esim klo05-06 mutta ei se ok ole sekään.
Pelottaa tämä pääkipu ja ylipäätään mikä mulla on, lääkäri ei minua vakuuttanut ja kun nyt saisi edes ne labratulookset!!!!!
Olen ihan poikki:´´(
Kommentit (30)
Parasetamol on huono kipulääke. Ota mieluummin ibuorofeenia.
Ei tuo flunssaa ole. Influenssa? Toki päänsärky voi johtua otsaonteloiden tulehduksesta. Voit ottaa toisenkin parasetamolin, monilla toimii vasta 1g. Tai voit ottaa lisäksi 400mg Buranan tai rinnakkaisvalmisteen.
Soita sinne työterveyteen heti kun sinne saa soittaa ja kysy tuloksia.
Soita työterveyteen ja kysy tuloksia. Kova flunssakin voi olla tuollainen, mutta kannattaisi kyllä ultrata poskiontelot. Kova päänsärky ainakin minulla flunssassa on aina tarkoittanut poskiontelontulehdusta. Jos kumarrut varovasti eteen alaspäin, tuntuuko paineentunnetta poskissa ja otsassa? Minulla on ollut joskus niin kova paine poskiontelontulehduksessa, etten ole ollenkaan pystynyt kumartumaan, esim. nostamaan kynää lattialta. Kova yskäkin viittaa siihen, varsinkin jos pystyasento helpottaa sitä.
Paracetamol 500 ei riitä mihinkään! Ota sitä 1 g kolmesti päivässä js lisäksi buranaa samaan aikaan.
Ota buranaa, se auttaa paljon paremmin. Muuten kuulostaa kyllä ihan flunssalta/poskiontelontulehdukselta. Mitään hätää sinulla ei ole.
Kuinka monta aloitusta teet tästä flunssasta?
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ! Vaihda AP heti särkylääke!
Mulla sama tauti n. kuukausi sitten ja siihen kuului tuo kauhea pääsärky. Selvisin kun vaihdoin paracetamolin ibuun. Eli kuulunee taudin ''kuvaan'', mulla meinasi pää räjähtää.
Virustaudit ottaa vähintään sen 7 päivää tai viikon, miten vain. Mikäli on uusi virus elimistössäsi, voi mennä kuukausikin, ennen kuin elimistö oppii tuottamaan puolustukseen tarvittavia aineita. Päänsärky kuuluu asiaan. Mikäli muuten yleistila on ok, eli ei ole tajunnan häiriöitä, hengitys toimii, verenpaine kohtuuden rajoissa, niin odottele rauhassa taudin hellittämistä. Vastaisuudessa syö 80 mg imeskeltäviä sinkkitabletteja ja 6000 mg C-vitamiinia heti ensioireisiin. Ne voivat lyhentää taudin kestoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ! Vaihda AP heti särkylääke!
Mulla sama tauti n. kuukausi sitten ja siihen kuului tuo kauhea pääsärky. Selvisin kun vaihdoin paracetamolin ibuun. Eli kuulunee taudin ''kuvaan'', mulla meinasi pää räjähtää.
samalla myös mahasuojaa, eli happosalpaajaa! Muuten voi tulla laajempia ongelmia kuin muutamassa päivässä muutenkin ohimenevä päänsärky.
Mulla oli hetki sitten tuollainen virusflunssa, joka kesti yli kuukauden. Olo ja oireet kuten ap kuvaili. Otrivin menthol auttoi tukkousuuteen mutta mietin nyt jälkikäteen että pidensinkö vain taudin kestoa tuolla nenäsumutteella? Siis kun poskionteloista valui kyllä nenänieluun tavaraa mutta Otrivinin avulla ei ollut niin tukkoinen olo. Päätä särki ja itselläni särkylääkkeenä vain paresetamol 3 x 1g/vrk, kun en voi tulehduskipulääkkeitä käyttää. Loppuvaiheessa tautia jomotti jo varmaan parasetamolille tyypillinen särkylääkepäänsärkykin.
Lääkärin mukaan nyt on ollut liikkeellä pitkäkestoista ja voimakasoireista virusflunssaa. Antibiootteja en saanut poskiontelotulehdukseen, kun nenäsumute tehosi jollain tasoa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta aloitusta teet tästä flunssasta?
Niinpä! Sama aloitus joka päivä.
Olen juu soittanut nyt työterv ja lääkärille jätettiin viesti, että odottelen yhä tuloksia ja pää on halkeamispisteessä kivusta. Otin illalla yötä vasten Panacodin ja on tuolla Burana600mg myös, paracetamolia otin nyt aamulla koska vatsa on tyhjä, en ole saanut syötyä mitään tältä kivulta ja kuvotukselta.
Entäpä jos labroista ei löydy mitään, oikeastiko ihan "normiflunssa" voi aiheuttaa tällaisia oireita ja näin kovaa pääkipua, ei ole ikinä aiemmin ollut..
ap
Onko kuvotusta ollut ennenkuin otit Panacodia? Pahoinvointi ja oksentelukin ovat sen yleisiä haittavaikutuksia.
Kyllä pitkäkestoiseen kovaan päänsärkyyn on jokin syy. Voihan se olla vaikka aivokalvontulehdus. Tai migreeni.
Angiinassa on usein kurkkukipua ja päänsärkyä. Kokeile saatko leuan painetuksi kiinni rintaan. Jos et, saattaa olla virusperäistä aivokalvontulehdusta päänsäryn syynä.
Oletko huolehtinut riittävästä nesteytyksestä?
Herkästi koskee päähän jos ei tule juotua tarpeeksi. Ja myös normaalisti kahvia käyttävät saa päänsäryn jos kahvinjuonti yllättäen loppuu. Oletko ottanut näitä ns. flunssan ulkopuolisia tekijöitä huomioon?
Voi jessus. Ei se nyt heti ole mikään aivokalvontulehdus. Tämän syksyn flunssaan kuuluu tuo julmettu pääsärky. Koittakaa nyt pehmot kestää. Se menee kyllä ohi.
Panacod ja parasetamolia vielä päälle? otit kai huomioon että panacodissa on jo parasetamolia. Jos parasetamoli ei auta niin ei se auta panacodissakaan. Noita särkylääkkeitä ei kannattaisi syödä kuin karkkia.
sinulla on flunssa, lepää ja odota niitä tuloksiasi