oletteko " kaunistautuneet" jotenkin ennen synnärille lähtöä?
En tarkoita nyt mitään kampaus- meikkilinjaa vaan siis esim kynsien hoitoa, karvojen siistimistä jne....
Itse tunnen oloni kaikinpuolin mukavemmaksi kun olen vähän huoliteltu ja ekan synnytyksen alkaessa kotona rauhallisesti mm. lakkasin varpaankynsiä, nypin kulmia jne....
Olenko outo kun tällaisia teen vai onko muita?
Kommentit (16)
Nypin ja värjäsin kulmat, kävin noin viikkoa ennen kampaajalla ja laitoin kasvoille itseruskettavaa, piristää kummasti... :) hieno nainen on hieno nainen vaikka synnyttämässäkin!
ei tullut mieleenkään alkaa kynsiä lakkailemaan tai muutakaan tekemään. Pääasia oli että kerkeän sairaalaan, niin kiire tuli.
kulmakarvat kestovärillä. juuri ennen laitokselle lähtöä vielä meikkasinkin hiukan kun olin niin räjähtänyt, supistuksia takana 1,5vrk. oon kyllä tosi turhamainen.. meikkaaminen tosin oli niin turhaa kuin olla voi, laitoksella melkein ekana menin suihkuun :)
varpaan kynnet,nypin ja värjäsin kulmakarvat,ajelin karvat kainaloista,sääristä ja alapäästä,pesin hiuksetyms. normaalia.
Ja aamulla laitoin vähän meikkiä ennen kuin lähdettiin.
Mulla oli tiedossa että tänään tapahtuu (käynnistettiin)joten oli aikaa laitella makeuppia. =)
Ekalla kerralla - keskellä yötä - olin vaan mielettömän huolissani veren vuodosta. Toisella kerralla tuli jo sen verran kiire, etten edes moista ajatellut. Ja supparitkin oli kyllä tokalla kerralla jo kotona sen verran kovia, ettei tullut ulkonäkö kyllä tippaakaan mieleen...
Ei tullut mieleenikään koska supistukset olivat heti alusta asti helvetillisiä. Lähinnä mietin, että voisinpa lähteä alasti niin ei tarvitsisi edes pukea päälle =D Mies joutui avustamaan mua pukemisessa ja kenkien jalkaan laitossa, kun itse en pystynyt oikein muuta kuin ulisemaan kippurassa... Mutta mulla olikin tosi pikainen synnytys =)
...Ja kyllä olen turhamainen yleensä =)
nopea, joten olin tosi freesin näköinen senkin puolesta ja tunsin itseni suorastaan synnärin kaunottareksi väsyneen näköisten äitien keskellä ;).
vaikka lähtö tulikin yöllä ;) Olin siis ollut hereillä koko yön supistusten kanssa. Ja turhamaisista turhamaisin kun olen, niin kun minut laitettiin lepäilemään rauhalliseen huoneeseen petidiinipuudutuksen kanssa, niin korjailin siellä meikkiä suihkun jäljiltä kun oli tylsää ;) Sanokaa mitä sanotte, mutta olen normaalistikin tarkka ulkonäöstäni eikä synnytys estänyt huolehtimasta siitä ;)
Ei tullut mieleen meikata ennen lähtöä, vaikka olisi kai pitänyt, kun pääsin ihan lehteenkin... :) Mutta jos ei nainen voi synnytyksen jälkeen olla uuvahtaneen näköinen, niin mä rupean peikoksi.
Kaunistaumiseni ei oikeastaan liittynyt varsinaiseen synnyttämiseen. Ajattelin enemmänkin sitä sen jälkeistä aikaa, kun ei ollut varmuutta milloin kampaajalle seuraavan kerran pääsee.
ja viettänyt edellisen yön suihkussa. Vetäisin märät hiukset ponnarille ja sitten mentiin.
kun ei ollut mikään pikainen synnytys niin supistusten välillä kotona ehti kummasti:
asunnon siivouksen jälkeen menin saunaan, sheivasin huolella sääret, alapään ja kainalot.
Saunottuani leikkelin varpaan ja sormien kynnet, rasvasin ihon yms normaalit kuviot kylpemisen jälkeen, valitsin päälleni puhtaat vaatteet joissa voisin tulla kotiinkin, tarkistin laukkuni sisällön (aiemmin jo pakattu) sekä kodin, että kaikki ok.....sitten lähdettiin!
Mulla tuo kaikki auttoi siihen, että oli muutakin tekemistä kun keskittyä supistuksiin kun ravasin ympäriinsä, muuten oltais varmaan menty sairaalaan aikasemmin kärvistelemään.
Nyt ehittiin olla muutama tunti ja vauva oli maailmassa eli just sopivasti!
Mies kyllä katto vähän epäuskosena mun touhuja kun välillä tein rivakasti hommiani ja välillä huohotin tyyliin kontallaan millon minkäkin huoneen lattialla!
Nämä " toimenpiteet" tosin ihan sattumalta, sillä tytsy syntyi 3 vkoa etuajassa! Mutta oli kyllä kiva katsella kirkkaanpunaisia varpaankynsiä vauvaa ponnistellessa ;-D Ja naamakin oli fressimpi, kun oli karvoissa väriä.
Itselläni ekasta supparista lähtien supistusten välit oli 3 minuuttia ja suppareiden välitkin oli kipeät, joten siinä ei kynsilakka olisi ehkä mennyt ihan oikeaan paikkaan. Jotain ehdin kuitenkin tekemään, laittamaan hiukset kiinni! Että siinä se. Puolen tunnin päästä lähdettiinkin jo ajamaan synnärille.
Olisi tuntunut ihan turhalta tehdä muuta.