Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko kaikki sosiaalisten tilanteiden pelkääjät herkkiä ihmisiä?

Vierailija
17.10.2016 |

Olen tavannut joitakin kaltaisiani pelkureita ja he ovat kaikki olleet hyvin herkkiä. Herkkyys on tietysti otollista maaperää sosiaalisille peloille, koska tunteet ovat voimakkaampia, toisten asemaan asettuu melkein tahtomattaankin ja keho reagoi voimakkaasti kaikkeen. Onko ns. paksunahkaiselle ihmiselle edes mahdollista kärsiä voimakkaista peloista?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ainakin kuvitella, että "kova" ihminen kokisi kovin paljon jännityksiä tai pelkoja. Ehkä jonkun trauman seurauksena? Itse olen herkkä ja poden lieväää sosiaalisten tilanteiden pelkoa.

Vierailija
2/4 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea ainakin kuvitella, että "kova" ihminen kokisi kovin paljon jännityksiä tai pelkoja. Ehkä jonkun trauman seurauksena? Itse olen herkkä ja poden lieväää sosiaalisten tilanteiden pelkoa.

Olisi hienoa tietää miten "kovat" ihmiset reagoivat jännitykseen. Monesti joku ei-herkkä ihminen saattaa kertoa kuinka häntä jännittää, eikä hän kuitenkaan näytä hirvittävän jännittyneeltä. Itse taas lamaannun jännittävässä tilanteessa pisteeseen, jossa sisäelimet ja aivot tuntuvat räjähtävän. Jännittyneenä en meinaa kykene edes muodostamaan muodostamaan järkeviä lauseita. Jos oikein kovasti pelottaa, en saa suustani edes sitä ensimmäistä sanaa, koska hengitys on salpaantunut.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hienoa tietää miten "kovat" ihmiset reagoivat jännitykseen. Monesti joku ei-herkkä ihminen saattaa kertoa kuinka häntä jännittää, eikä hän kuitenkaan näytä hirvittävän jännittyneeltä. Itse taas lamaannun jännittävässä tilanteessa pisteeseen, jossa sisäelimet ja aivot tuntuvat räjähtävän. Jännittyneenä en meinaa kykene edes muodostamaan muodostamaan järkeviä lauseita. Jos oikein kovasti pelottaa, en saa suustani edes sitä ensimmäistä sanaa, koska hengitys on salpaantunut.

Ap

Luulen, että ei-herkät jännittävät tavallaan "miedommin". Siis heidän kehonsa ei välttämättä reagoi jännitykseen yhtä voimakkaasti. Esim. itse punastelen, tärisen, hikoilen, ääni värisee, puhe takeltelee, suu kuivuu, aivot menee jumiin, vatsa menee sekaisin... Eli minun jännitykseni on helposti havaittavissa. Ei-herkkien jännitystä taas ei tosiaan näe yleensä ulospäin lainkaan, vaikka he sanovat, että jännittää.

Vierailija
4/4 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole, hölmö stereotypia.