Ehtisikö tajuta jos atomipommi räjähtäisi metrin päässä?
Kommentit (21)
No ei ehtisi tajuta mitään, eikä jäisi kitumaan.
Ei niitä yleensä räjäytellä metrin päässä vaan ilmakehässä, eli hyvin ehtisi tajuamaan että se on menoa ny.
Luulisi, että sen putoavan pommin ujelluksen kuulisi & tajuaisi. Itse räjähdystä ei kyllä enää ehtisi tajuamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä yleensä räjäytellä metrin päässä vaan ilmakehässä, eli hyvin ehtisi tajuamaan että se on menoa ny.
Eikä ehdi tajuamaan. Esimerkiksi Hiroshiman pommi räjäytettiin 170 metriä maanpinnan yläpuolella. Lämpösäteily saavuttaa sut 0,5 millisekunnissa ja sulattaa sut mössöksi siltä etäisyydeltä. Samalla nopeudella liikkuva valoinformaatio pommin räjähdyksestä ei saavuta silmiäsi yhtään sen aikaisemmin. Paineaallon hitaampaa vaikutusta ei lähietäisyydellä tarvitse odotella.
Jo sen alkupanos tappaisi. Mutta ei, sen paineaalto kulkee nopeammin kuin hermosignaali, eli höyrystyisit nopeammin kuin hermot ehtivät tajuta.
Tavallaan ajatuksena rauhoittava tapa kuolla. Käytännössä hajoaa täysin atomeiksi silmänräpäyksessä. Lakkaa olemasta totaalisesti nanosekunnissa. Mitään ei jää jäljelle.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ajatuksena rauhoittava tapa kuolla. Käytännössä hajoaa täysin atomeiksi silmänräpäyksessä. Lakkaa olemasta totaalisesti nanosekunnissa. Mitään ei jää jäljelle.
Sielu jää. Energia ei katoa.
Kuka muistaa kun -80 luvun alussa uutisissa toitotettiin koko ajan risteilyohjuksista? Muistan että uutiset ahdistivat ja pelkäsin että yöllä syttyy ydinsota! :D
Eipä ehdi. Ääni tulee säteilyä jäljessä. Noin lähellä et kerkeäisi tietää mihin kuolit. Samaa pätee kaukaa ammuttuun luotiin. Kuolet ennen kuin ääni saapuu perille.
Nakasagissa 21 kilotonninen tuhosi 7 neliökilometriä täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kuka muistaa kun -80 luvun alussa uutisissa toitotettiin koko ajan risteilyohjuksista? Muistan että uutiset ahdistivat ja pelkäsin että yöllä syttyy ydinsota! :D
haha wussy. mua ei pelottanut yhtään, pillua vaan ajattelin.
Vierailija kirjoitti:
Kivuton itsari on siis keksitty. Miksei tuota sovelleta useammin..
Ehtii jos elää aamuun ja lukee sitten hesarista että mikä se oli kun jäjähti.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että sen putoavan pommin ujelluksen kuulisi & tajuaisi. Itse räjähdystä ei kyllä enää ehtisi tajuamaan.
Ei se taida hirveästi ujeltaa kun räjähtää korkeuksissa.
Vierailija kirjoitti:
En minä ala-astelaisena mitään uutisia seurannut. Vanhemmat eivät myöskään maailman kauheuksista puhuneet eikä koulussakaan vouhotettu siihen aikaan. Lapsilla oli lapsuus.
Tänä päivänä on toisin. Lapsille kerrotaan aikuisten ongelmista ja asioista, mikä on väärin. Jättäkää lapset rauhaan!
Vierailija kirjoitti:
Kun tulee kohti, et havaitse ääntä, mutta vähän kauemmas osuva viheltää.
Ottaisin suojaa normikokoisen av-mamman takaa ja kävelisin koskemattomana tilanteesta pois.