Opettaja ehdottaa uusien kenkien hankkimista kiusatulle pojalle, ettei häntä enää kiusattaisi
Sillälailla tänään.
Kiusamiseen koulu ei puutu vaan on sitä mieltä että pojan kengät on ne syylliset kiusaamiseen.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016101722472871_uu.shtml
Simmottiin opettajat tänään.
Kommentit (30)
Kuullaankohan ikinä mikä juttu tuossa on ollut takana. Jos kerran reksin mukaan viestit on irrotettu asiayhteydestä. Niin kummalliset viestit, että hankalaa keksiä mihin ne voisivat liittyä. Hankalaa uskoa että uudet Addun lenkkarit kirvoittisivat tuon "ostakaa uudet" -idean. Vai ovatko kengät 5 numeroa liian isot tai jotenkin harvinaisen kummallisen näköiset ja lapsi niitä itsekin itkenyt. Ei voi tietää. Myösjään ei voi tietää mitä kiusaamiselle on jo tehty.
Vierailija kirjoitti:
Kuullaankohan ikinä mikä juttu tuossa on ollut takana. Jos kerran reksin mukaan viestit on irrotettu asiayhteydestä. Niin kummalliset viestit, että hankalaa keksiä mihin ne voisivat liittyä. Hankalaa uskoa että uudet Addun lenkkarit kirvoittisivat tuon "ostakaa uudet" -idean. Vai ovatko kengät 5 numeroa liian isot tai jotenkin harvinaisen kummallisen näköiset ja lapsi niitä itsekin itkenyt. Ei voi tietää. Myösjään ei voi tietää mitä kiusaamiselle on jo tehty.
Tässä on varmaan käynyt niin että isä on provosoinut opettajaa, ja opettaja menettänyt malttinsa ja vastannut kuten on vastannut. Sitten nämä viesti irrotettu asiayhteydestä eli isän riidanhaastosta.
Ei vähän sama kuin siinä luokkavideossa missä naisopettaja saatiin hermostumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan minä pääsen otsikoihin? Kirjoitin pari päivää sitten yhden oppilaan vanhemmille, että lapsella olisi hyvä olla sukat jalassa koulussa. Tuntuu, että opettajat ovat joutuneet ajojahdin kohteeksi. :(
t. Opettaja, joka yrittää parhaansaMiksei saa olla ilman sukkia jos tahtoo?
Meidän koulun järjestyssäännöissä sanotaan, että kouluun on pukeuduttava asiallisesti. Minun mielestäni sukattomuus ei ole enää lokakuussa asiallista. Luokkatilat eivät ole niin lämpimiä kuin kodit.
Heh, mä en ole vieläkään edes ajatellut sukkien laittoa töihin ei muuten lapsenikaan.
Asiatonta pukeutumista olis biksuissa tms tai selkeästi provosoivissa vaatteissa kulkemiben, sukattomuus ei ole asiatonta.
Ja ainakin lapseni kouluissa lapsilla on sisäkengät ala-asteella ja yläasteella eivät edes ota kenkiä pois kuin sisäliikkatunnille....
Tässä ei nyt olekkaan sinun mielipiteestäsi kysymys. On ihan sama mitä mieltä sinä olet. Toteuta sinä sitä mielipidettäsi niissä puitteissa mihin sinulla on päätäntävalta.
Olet hyvä esimerkki änkyrästä. ja sinua varten koulun järjestyssäännöissä pitäisi erikseen mainita, että asialliseksi pukeutumiseksi katsottaan "sukat jalassa" jne.
Ihmiset. Miksi vielä laitatte lapsenne kouluun? Jokainen lapsestaan välittävä vanhempi opettaa itse lapsensa kotikoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan minä pääsen otsikoihin? Kirjoitin pari päivää sitten yhden oppilaan vanhemmille, että lapsella olisi hyvä olla sukat jalassa koulussa. Tuntuu, että opettajat ovat joutuneet ajojahdin kohteeksi. :(
Koska koulun järjestyssäännöissä on maininta asiallisesta pukeutumisesta, ja sukat jalassa on osa tuota järjestyssäännön kohtaa.
Periaate on se, että vaikka jollain olisi tuohivirsut jalassa koulussa, niin kiusata ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän koulun järjestyssäännöissä sanotaan, että kouluun on pukeuduttava asiallisesti. Minun mielestäni sukattomuus ei ole enää lokakuussa asiallista. Luokkatilat eivät ole niin lämpimiä kuin kodit.
Heh, mä en ole vieläkään edes ajatellut sukkien laittoa töihin ei muuten lapsenikaan.
Asiatonta pukeutumista olis biksuissa tms tai selkeästi provosoivissa vaatteissa kulkemiben, sukattomuus ei ole asiatonta.
Ja ainakin lapseni kouluissa lapsilla on sisäkengät ala-asteella ja yläasteella eivät edes ota kenkiä pois kuin sisäliikkatunnille....
Hyi hitto, en muuta osaa sanoa.
Mulle tuli sellainen fiilis että poika itse kärsii vaatteistaan ja haluaisi muodikkaammat ja on puhunut siitä opettajan kanssa.
Kaikki vanhemmat eivät huomioi lastensa toiveita ja saattavat ostaa noloja vaatteita joita lapsi käyttää vain koska hänellä ei ole vaihtoehtoa.
Varmaan siksi koulu tarjoutuu maksamaan uudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ainakin lapseni kouluissa lapsilla on sisäkengät ala-asteella ja yläasteella eivät edes ota kenkiä pois kuin sisäliikkatunnille....Hyi hitto, en muuta osaa sanoa.
Edellekään, sukattomuus EI ole asiatonta, asiatonta olisi kulkea vaikkapa ilman kenkiä paljain jaloin.
Onneksi lapseni koulussa ei ole noin tiukkapiposta porukkaa.
Ja miten niin hyi hitto?
Meinaatko että jalat jotenkin haisevat kun ei ole sukkia? Kuinka moni kulkee kesällä ilman sukkia? Sanotteko silloinkin hyi hitto?
Oletteko kuulleet suihkusta tai siitä että kenkiäkin voi pestä?
Ja ne sisäkengät on koulussa, ei siellä paljain jaloin olla..
Yläastelaisilla EI kellään ole erikseen sisäkenkiä koko koulussa, kun ei heillä ole edes omaa luokkaa....
Yksi opettaja.