Arpia omaavat?
Mikä tuote on hyvä arpien peittämiseen? Multa leikattiin kasvoista koholuomi (3 vko) ja leikkausarpi havaittavissa ja punertaa. Tavallinen värivoide ei sitä peitä.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Äläpäs taas johdattele keskustelua väärän otsikon alla pippeliaiheisiin :-)
Poistopyyntö jälleen kerran ja syynä, mikäpä muukaan, kuin rasismi :-)
Mitähän sinä oikein selität?
Vierailija kirjoitti:
Omaatko sinä arpia?
Todellakin. Enkö minä kertonut sen aika selvästi avauksessani? -ap
Vierailija kirjoitti:
Äläpäs taas johdattele keskustelua väärän otsikon alla pippeliaiheisiin :-)
Poistopyyntö jälleen kerran ja syynä, mikäpä muukaan, kuin rasismi :-)
Täällä onkin porukka sekaisemmin, kuin yleensä tähän aikaan. -ap
En omaa arpia, mutta minulla on aika iso arpi näkyvällä paikalla. Hankala sitä on peittää, meikkivoide vain pahentaa tilannetta, kun ei se kunnolla pysy eikä peitä. Näyttää vain suttuiselta, epätoivoiselta peittelemisyritykseltä. Olenkin päättänyt olla sen kummemmin peittelemättä.
Joe Blascon peitevoiteet, pieni nappi maksaa noin 40 euroa, mutta aine on hyvin riittoisaa. Jotkut kehuvat Vichyn Dermablendiä (saa apteekista), mutta mulla ei ole siitä kokemusta.
Joe Blascon peitetuotteella olen saanut oman arpeni kasvoissa peitettyä tosi hyvin, samoin kun yksi näppylä poistettiin laserilla, alue punotti pitkään, sen sain hyvin peitettyä tuolla Blascolla. Pieni purkki on vähän hintava, mutta on todella riittoisaa eli kestää uskomattoman kauan.
Blascon valikoimista löytyy voide, joka sanotaan peittävän tatuoinnitkin. Itse olen käytännyt kevyempää versiota, kun onnistuin kompuroimaan naamani mustelmille. Tavallisessa värivoiteessa ei ole pigmenttiä tarpeeksi. (Bio Oil muuten vaalensi leikkausarvet nopeasti. Yöksi sitä, jos se vain sopii iholle).
Vierailija kirjoitti:
En omaa arpia, mutta minulla on aika iso arpi näkyvällä paikalla. Hankala sitä on peittää, meikkivoide vain pahentaa tilannetta, kun ei se kunnolla pysy eikä peitä. Näyttää vain suttuiselta, epätoivoiselta peittelemisyritykseltä. Olenkin päättänyt olla sen kummemmin peittelemättä.
Omata= Verbi,
omata (73) (taivutus)
(arkikieltä, kapulakieltä) omistaa, olla jollakulla, olla jokin ominaisuus tai taito. Eli kyllä sä omaat arven :DDD
Mua kiinnostais miten arvesta saisi mahdollisimman huomaamattoman. Olen käynyt kerran laserhionnassa mutta oli niin pyllystä (pska lääkäri) etten mene uudelleen, ei edes auttanut mitään :( arven yläpäästä myös leikattiin paksumpi kohta, no nyt siinä on sitten kuoppa. Meikki ei peitä tarpeeksi hyvin vaikka Blascoa käytän. Arpi siis naamassa ja iso :(
Punanaamion peitevoide on hyvä. http://www.punanaamio.fi/grimas-camouflage-make-up.htmlhttp://www.punan…
Itse peitän arjessa pienen kasvoissa näkyvän arven ihan Maybellinen valo- / peitevoiteella.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostais miten arvesta saisi mahdollisimman huomaamattoman. Olen käynyt kerran laserhionnassa mutta oli niin pyllystä (pska lääkäri) etten mene uudelleen, ei edes auttanut mitään :( arven yläpäästä myös leikattiin paksumpi kohta, no nyt siinä on sitten kuoppa. Meikki ei peitä tarpeeksi hyvin vaikka Blascoa käytän. Arpi siis naamassa ja iso :(
Minkä alan lääkäri sua hoiti? Ihotautilääkäri, plastiikkakirurgi? Oliko sulla keloidia arvessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omata= Verbi,
omata (73) (taivutus)
(arkikieltä, kapulakieltä) omistaa, olla jollakulla, olla jokin ominaisuus tai taito. Eli kyllä sä omaat arven :DDD
'
En omaa enkä käytä kapulakieltä, kun saman asian voi sanoa paljon sujuvamminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan lääkäri sua hoiti? Ihotautilääkäri, plastiikkakirurgi? Oliko sulla keloidia arvessa?
Toimenpiteet teki eri henkilö, leikkauksen teki plastiikkakirurgi, mutta toista, eli hiojaa en muista kun siitä on varmaan 10 v aikaa (olin silloin teini)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omata= Verbi,
omata (73) (taivutus)
'
En omaa enkä käytä kapulakieltä, kun saman asian voi sanoa paljon sujuvamminkin.
Oppia ikä kaikki!
Vierailija kirjoitti:
Joe Blascon peitetuotteella olen saanut oman arpeni kasvoissa peitettyä tosi hyvin, samoin kun yksi näppylä poistettiin laserilla, alue punotti pitkään, sen sain hyvin peitettyä tuolla Blascolla. Pieni purkki on vähän hintava, mutta on todella riittoisaa eli kestää uskomattoman kauan.
Mulla ei toi Joe Blascon peitevoide toimi. Ei todellakaan ole monen kympin arvoinen. Ei peitä ihon virheitä yhtään sen paremmin, kuin vaikkapa joku kympin meikkivoide.
Ja joku mainitsi myös Vichyn Dermablendin, silläkään ei saa täydellistä peittävyyttä, vaikka ihan ok onkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut kuoppa-arpia kasvoissa. Niihin tehtiiin ensin kolmesti Fraxel-lastenhoito. Ei juuri auttanut. Sen jälkeen muistaakseni viidesti TCA, johon yhdistetty dermabrasio. Kaikkien hoitojen jälkeen iho on tasoittunut, vaikka joissain paikoin arvet vielä erottuvat.
Kaikki hoidot teki ihotautilääkäri ja hoitojen jälkeen tarvitsi tosiaan paranemisaikaa vajaan kahden viikon ajan, sillä iho on täysin "auki" dermabrasion jälkeen. Kävin noissa hoidoissa yhteensä noin kolmen vuoden ajan ja kukkaro keventyi tuhansilla euroilla.
Olen lopputulokseen voittopuolisesti tyytyväinen, mutten silloin tuohon lähtiessäni tiennyt, että miten pienin askelin arpikorjaukset etenevät, kun iho tasoittui aina vain vähän kerrallaan.
Niin ja ei ollut keloidia, en tiedä miksi arpi muuten oli ylhäältä epätasainen, ihan kun siellä ihon alla olisi ollut jotain sulamattomia tikkejä tai jotain.. t: 15
Omaatko sinä arpia?