Mitä keksiä joululahjaksi 13-vuotiaalle tytölle, lahjakortit hankitaan, mutta vinkkejä oikeisiin konkreettisiin lahjoihin!
Tyttö itse ei oikein keksi mitään lahjatoiveita. Hän ei ole kovin materian perään, mutta haluaisin kuitenkin jotakin kivaa ostaa.
Kommentit (33)
Jos lapsella ei ole itsellä mitään toiveita, niin hänet on helppo yllättää. Suomessa kaikenlainen kulttuuritarjonta on valtavan suurta. Hyvä lahja voisi olla liput teatteriin/balettiin/oopperaan/konserttiin tai muuhun tapahtumaan. Jos asutte vähän kauempana, niin siihen vielä lisänä vaikka hotelliyöpyminen ja pieni kotimaan kaupunkiloma.
Oma 15v poika halusi nimissään vuohen afrikan kylään, sen saa kyllä. Materiaa meillä on hurjasti, jopa liikaa. Jotain kai tässä on oikein tullut tehtyä.
Meillä on siitä "erikoinen" 12 v, että vaikka on hyvin perus-esiteinityttö, rakastaa silti pehmeitä paketteja. Esim. pehmotohvelit, yöpuvut, kylpytakki, villasukat jne. ovat erittäin mieluisia lahjoja. Lisäksi synttärilahjaksi toivoi itselleen esim. mieleistä pussilakanasettiä.
Pullip ja pullipin vaatteita.
Eikö tuo villitys mene koskaan ohi?!
Jos pelaa Pokemon Go:ta, Pokemon Go Plus -ranneke on varmaan kiva ainakin nyt ilmojen viiletessä. Ei tarvi näpit kohmeessa pyritellä pokestoppeja.
Vaikea sanoa. Meillä on heppatyttö ja saa kaikkea siihen liittyvää. Tunteja,vaatteita jne.
Lajitelma erilaisia ja kokoisia preservatiivejä sekä liukkaria mahd anaaliyhdynnän aloittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsella ei ole itsellä mitään toiveita, niin hänet on helppo yllättää. Suomessa kaikenlainen kulttuuritarjonta on valtavan suurta. Hyvä lahja voisi olla liput teatteriin/balettiin/oopperaan/konserttiin tai muuhun tapahtumaan. Jos asutte vähän kauempana, niin siihen vielä lisänä vaikka hotelliyöpyminen ja pieni kotimaan kaupunkiloma.
Komppaan tätä. Tuollainen pieni ns. kulttuurimatka tai vaikka ihan -iltakin voi olla tosi kiva nuorelle tytölle; saa pukeutua ja laittautua kivasti, nauttia siitä itse esityksestä, ja sitten vaikka syömään. Itse ainakin olisin tykännyt tosi plajon vaikka jostain balettiesityksestä tuon ikäisenä.
Lukemista, siis kirja tai peri, vai ovatko nekin vain paperijätettä? Musiikkia, CD tai DVD, vai onko sekin jätettä? Taitaa olla äiti vielä krantumpi kuin tyttärensä? Vaikea ehdottaa mitään, jos melkein kaikki on vain roskaa ja jätettä.
Kirjoja, vihkoja, soittorasia, aidot helmikorvakorut, liput teatteriin/balettiin tms, makeisia, uusi koululaukku, lautapeli...
Itse joskus tein lapsille omatekoiset lahjakortit, joissa luki, että "tällä lahjakortilla saa talvikengät" ja muuta. Lapset etsivät mieleiset kengät, kertoivat maksamansa hinnan ja minä laitoin rahan tilille. Kyse oli siis opiskelijoista, joiden asuinpaikkakunnilla oli liikkeitä, joita ei täällä ollut.
Yksi ystäväni teki myös lahjakortin pikkusiskolleen. Hän oli liimannut isolle paperille erilaisia kuvia ja sieltä sitten selvisi, että lahja oli yhteinen pitkä viikonloppu Lontooseen.
Kirjalahjat on aina kivoja, vaikka kirjastoa käytänkin paljon. Eli mä sanoisin kirja, suklaata ja lämpimät tossut tai villasukat, ehkä pyjama tai kylpytakki.
Ratsastuskokeilu?