Saanko selvitettyä ystävältäni kysymättä, millä lennolla hän on tulossa Suomeen (Finnair)?
Tietääkö joku vastauksen? Kuulin yhteiseltä tuttavalta että vanha mutta rakas ystäväni on tulossa huomenna maahan, mutta mahdollisia lentoja on useita. Haluaisin yllättää hänet menemällä kentälle vastaan, enkä haluaisi kysyä häneltä itseltään lennon tietoja, koska emme ole olleet pitkään aikaan tekemisissä. Tuttavakaan ei tiennyt tarkempaa aikaa.
Tietääkö täällä joku, luovuttaako lentoyhtiö näitä tietoja matkustajan nimen perusteella?
Kommentit (30)
Ei luovuta turvallisuussyistä. Voit ehkä yrittää päätellä reitin mukaan mihin aikaan todennäköisimmin on Suomessa. Tai kysy henkilön äidiltä, siskolta tms?
Vierailija kirjoitti:
Ei luovuta, arvaamiseksi menee.
Voi harmi! Ystävä on ollut tosi tärkeä ihminen minulle, mutta en voi koko päivää kyllä olla töistä poiskaan. :/ Ois ollut niin hauska yllättää hänet.
ap
Voithan sä siltä ystävältäs kysyä koska tulee, en mä ainakaan koskaan oleta että kukaan tulis kentälle vastaan vaikka saapumisaikaa kyselevätkin.
Miksei hän ole kertonut sinulle tulevansa Suomeen?
No jos tiedät, että on suora lento kyseessä ja tulee jostain kaukaa/harvinaisemmasta kohteesta, niin voi katsoa kaikki sen päivän lennot läpi. Jos vaikka sattuisi olemaan vain 1 tai 2 lentoa siitä kohteesta sinä päivänä.
Mutta jos tulee vaihtolennolla, niin vaihtohan voi olla ihan missä päin maailmaa vaan. Joten ihan mahdoton selvittää.
En ymmärrä, miksi haluat yllättää jonkun random tuttusi, johon et ole viitsinyt pitää yhteyttä. Ja sitten törkeästi hyökkäät sieltä yllättäen ja toisen pitää reissuväsyneenä feikata iloa ja small talkata paskaa, vaikka selkeästi ette enää ole hyviä ystäviä. Hyvä ystävä olisi kyllä ollut puheissa ja voisi kysyä suoraan lentoaikaa. Mikset vaan voi ottaa yhteyttä ja sopia kahvit vaikka seuraavalle päivälle..?
Kai se kertois koska on tulossa, jos tahtois jonkun kentälle vastaan. Ja ylipäätään, kai olisi sinulle suoraan kertonut tulevansa maahan, jos on ollut ikävä. Eli ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ei luovuta turvallisuussyistä. Voit ehkä yrittää päätellä reitin mukaan mihin aikaan todennäköisimmin on Suomessa. Tai kysy henkilön äidiltä, siskolta tms?
Minulla ei ole kontaktia hänen läheisiinsä, koska hän on ulkomaalainen ja asuukin siis ulkomailla. Euroopassa tosin ja lento on lyhyt, joten voi tulla millä lennolla vain. Facestakaan en voi läheisiä etsiä, koska hänellä ei ole fb-profiilia ollenkaan, eikä muutenkaan ole somessa aktiivinen (enkä usko läheistenkään olevan).
ap
Stalkkaustapaus 5/5
Miksi tai mistä oletat, että 'ystäväsi' haluaisi edes nähdä sinut?
Älä mene vastaan. Ette edes oo ollu pitkään aikaan tekemisissä. Mä en ainakaan haluais, että joku kaveri vuosien takaa tulee vaanimaan lentokentälle mua vastaan. Monet on väsyneitä matkan jälkeen ja sit pitäis vielä jaksaa puhua jolleki vanhalle kaverille jota ei edes oikeestaan kiinnostais nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Voithan sä siltä ystävältäs kysyä koska tulee, en mä ainakaan koskaan oleta että kukaan tulis kentälle vastaan vaikka saapumisaikaa kyselevätkin.
Ei ole kertonut enkä voi kysyä (herättämättä huomiota), koska emme ole olleet vuosiin yhteydessä. Olen silti täysin varma että hän ilahtuisi tosi paljon, jos olisin kentällä vastassa. :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kertonut enkä voi kysyä (herättämättä huomiota), koska emme ole olleet vuosiin yhteydessä. Olen silti täysin varma että hän ilahtuisi tosi paljon, jos olisin kentällä vastassa. :)
ap
Ap sä elät haavemaailmassa. Oot varmaan just sellanen roikkuja tyyppi, joka ei tajua että ette oikeasti ole niin hyviä ystäviä mitä oot mielessäs ajatellu. Todella tökeröä ja ahdistavaa mennä kentälle vastaan ihmistä, jonka kanssa ET OLE PUHUNU VUOSIIN. Jos se haluaa sua nähdä niin löydätte varmasti aikaa mennä kahville tai jotain. Varmaan aikamoinen turn off, jos pamahdat sinne kentälle.
Vierailija kirjoitti:
Älä mene vastaan. Ette edes oo ollu pitkään aikaan tekemisissä. Mä en ainakaan haluais, että joku kaveri vuosien takaa tulee vaanimaan lentokentälle mua vastaan. Monet on väsyneitä matkan jälkeen ja sit pitäis vielä jaksaa puhua jolleki vanhalle kaverille jota ei edes oikeestaan kiinnostais nähdä.
No höpsis. Osaan kyllä itse arvioida tilanteen. Tällainen lyhyt lento ei ole niin väsyttävä paljon matkustavalle ja muutenkin tunnen henkilön kyllä tosi hyvin. Meillä on aiemminkin ollut pitkä tauko yhteydenpidossa ja juttu vain jatkuu siitä mihin se viimeksi jäi, vaikka välissä olisi vuosia. Meillä on jopa ihan tapana välillä yllättää toisiamme erilaisin tavoin, kun tilaisuus tarjoutuu, ja tässä se nyt tarjoutuisi aika helpostikin! Kun saisin vain sen lennon selville. Hän tulee Berliinistä ja sieltä tulee kuitenkin viisi eri suoraa lentoa päivittäin.
ap
Miksi aloitus on saanut näin paljon alapeukkuja? Joku haluaa tehdä kivan yllätyksen, no ei saa! Ilmeisesti täällä ymmärretään vain paskan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloitus on saanut näin paljon alapeukkuja? Joku haluaa tehdä kivan yllätyksen, no ei saa! Ilmeisesti täällä ymmärretään vain paskan päälle.
Vastaajilla taitaa olla aika jäykkä käsitys ystävyyssuhteista, veikkaan. Yllättävän moni kuvittelee olevansa varma siitä, että ystäväni ei haluaisi tavata minua. :D
ap
Mä en riemastuisi jos joku tulisi yllärinä kentälle. Saattaisi se sovittu vastaanottajakin hämmentyä.
No ole ahdistava ja mene sinne kentälle. Parin päivän päästä voidaan sitten lukea aloitus, jossa itket miten rakas ystäväsi on hylännyt sinut. Herää nyt ap.
Vierailija kirjoitti:
Yllätys saattaa olla kiva AP:n mielestä, mutta ei ole mitään tietoa mitä toinen osapuoli ajattelee.
Hah, onneksi minulla on hauskempia ystäviä kuin tämän palstan tiukkapipot ja hapannaamat. :D Ihan hekotuttaa nämä saamani vastaukset! Ja onni on toki molemminpuolinen, koska teitä nuivimpia kommentoijia ei takuulla kukaan ole aikeissa yllättää tällä tavalla. Siis kaikki osapuolet jatkakoot elämäänsä tyytyväisinä kuten parhaaksi katsovat.
ap (Joka taitaa vielä huomenna soittaa aspaan ja varmistaa ettei tietoa tosiaan saa)
Vierailija kirjoitti:
Hah, onneksi minulla on hauskempia ystäviä kuin tämän palstan tiukkapipot ja hapannaamat. :D Ihan hekotuttaa nämä saamani vastaukset! Ja onni on toki molemminpuolinen, koska teitä nuivimpia kommentoijia ei takuulla kukaan ole aikeissa yllättää tällä tavalla. Siis kaikki osapuolet jatkakoot elämäänsä tyytyväisinä kuten parhaaksi katsovat.
ap (Joka taitaa vielä huomenna soittaa aspaan ja varmistaa ettei tietoa tosiaan saa)
Ajattele asiaa meidän näkökulmasta. Mistä me tiedämme, että olet hauska ystävä, etkä stalker?
Aloittaja voi olla hauska mutta kaverilla voi olla muita suunnitelmia ja vastaanottajia. Itse ainakin olisin vähän kummissani, jos joku vanha kamu ilmaantuisi kentälle vastaan. Siinä sitten pikaiset moikat ja heipat samoin tein vai mitä aloittaja ajateli? Mieluummin kävisin vaikka kahvilla vähän paremmalla ajalla.
Ei luovuta, arvaamiseksi menee.