Hiusten värjääminen kotona! Vinkkejä?
Hiukseni ovat luonnostaan siis tällaiset, sama väri, kiharuus ja pituutta ehkä 5 cm enemmän:
http://www.watchoutladies.net/wp-content/uploads/2015/12/Long-black-cur…
Haluaisin värjätä tämän värisiksi:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/e7/e5/36/e7e5363a0a778ef5a30a…
Kotona siis. Onko mahdollista? Kuinka paljon hiusväriä pitäisi ostaa? Hiukset ovat siis pitkien lisäksi myös hyvin paksut.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Oletko suomalainen jos sinulla on tuollaiset hiukset luonnostaan?
En.
Vierailija kirjoitti:
Kampaajalle...
Värjäisin mieluiten kotona, sillä se on halvempaa ja minua pelottaa, että samalla kampaaja leikkaisi hiuksiani (tyhmä pelko, joo, mutta silti. Olen lukenut liikaa kauhutarinoita epäonnistuneista kampaajakäynneistä). En ole koskaan edes käynyt kampaajalla.
Lisäksi olen värjännyt kerran aiemmin kotona viininpunaiseksi, onnistui hyvin mutta tästä on jo 4-5 vuotta aikaa.
Kampaajaa suosittelisin minäkin, värin vaihtaminen yli kaksi astetta omista on ammattilaisen hommaa. Voit sitten kysyä kampaajalta ylläpito-ohjeet, pyydä suosittelemaan kotiväriä jolla saat juuret samansävyisiksi. Kampaaja toki menettää ansioita jos et käy juurivärjäyttämässä hänellä, vaan teet itse, mutta useimmat kampaajat ovat realistisia ihmisiä joten varmaankin saat hyvät ohjeet. Kysy muuten myös juurivärjäyksen hinta, joskus kotivärjäys ei ole sen väärti jos kampaaja tekee juuret halvalla ja hyvin.
Jos kuitenkin haluat kokeilla kotona, tee tupsutestejä eri väreillä että näet lopputuloksen ja tarvittavan vaikutusajan. Nipsi pikkuisia hiustuppoja sieltä täältä, laita teipillä yhteen ja tee pieni sekoitus väriä ja laita tupsuun. Tarkista tulos paketissa annetun ajan kuluttua ja jatka siitä eteenpäin 5min kerralla.
Kotiväriä tarvitset ekalla kerralla vähintään kaksi, mieluummin kolme pakettia niin saat kunnolla kyllästettyä kaikki hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Kampaajaa suosittelisin minäkin, värin vaihtaminen yli kaksi astetta omista on ammattilaisen hommaa. Voit sitten kysyä kampaajalta ylläpito-ohjeet, pyydä suosittelemaan kotiväriä jolla saat juuret samansävyisiksi. Kampaaja toki menettää ansioita jos et käy juurivärjäyttämässä hänellä, vaan teet itse, mutta useimmat kampaajat ovat realistisia ihmisiä joten varmaankin saat hyvät ohjeet. Kysy muuten myös juurivärjäyksen hinta, joskus kotivärjäys ei ole sen väärti jos kampaaja tekee juuret halvalla ja hyvin.
Jos kuitenkin haluat kokeilla kotona, tee tupsutestejä eri väreillä että näet lopputuloksen ja tarvittavan vaikutusajan. Nipsi pikkuisia hiustuppoja sieltä täältä, laita teipillä yhteen ja tee pieni sekoitus väriä ja laita tupsuun. Tarkista tulos paketissa annetun ajan kuluttua ja jatka siitä eteenpäin 5min kerralla.
Kotiväriä tarvitset ekalla kerralla vähintään kaksi, mieluummin kolme pakettia niin saat kunnolla kyllästettyä kaikki hiukset.
Kiitos vinkeistä! :)
Itse en ole pariim vuoteen käynyt kampaajalla vaan olen värjännyt itse. Olen sekä muuttanut värin tummemmaksi, että värjännyt blondiksi. Toki tähän aikaväliin sisältyy myös joitain katastrofeja, mutta en ole niitä niin vakavasti ottanut :D (ovat olleet aina korjattavissa lopulta.) Myöskin hiuksia olen itse leikannut.
Kuitenki aloittaja onko sinulla hiukset kokonaan omaa väriä? Eli onko missään kohtaa pituuksia, jossa olisi värjättyä hiusta?
Noin pitkään ja paksuun tukkaan laittaisin ainakin 4-5 paketillista värinpoistoa kerralla, jotta aine levittyisi varmasti kaikkialle ja tulisi tasainen tulos. Sen jälkeen ruskea väri, sitäkin useampi paketillinen.
Silloin kun vielä värjäilin tukkaani oli itsellä puolet tuosta tukan pituudesta ja käytin aina 3 paketillista värinpoistoa kerralla ja tulos oli hyvä.
Oletko suomalainen jos sinulla on tuollaiset hiukset luonnostaan?