Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosteensiirto hoitomuotona

Vierailija
16.10.2016 |

Viimeaikoina olen tutustunut aiheeseen sattumanvaraisen artikkelin johdattelemana. En ole suoranaisesti varma mistä itse kärsin, mutta koko elämäni suolistoni on ollut herkkä ja turvonnut. Päivittäin. Ymmärsin että olotilani ei ole kovin normaali kun minulla on näin aikuisena ollut vähäruokaisempia päiviä jolloin "vatsani" on selvästi rauhoittuneempi ja oloni parempi. Lapsena minä kävin läpi kuulemma useita antibioottikuureja erinäisten tulehdusten takia jotka sittemmin ymmärrettin johtuvan homeesta päiväkodissa. Kuitenkin äitini olettaa sen johtuvan siitä sillä minulle annettiin antibiootteja kuin karkkia. Minulla on myös diagnosoimaton laktoosi-intoleranssi. Osaako kukaan sanoa kuinka voisin päästä kokeilemaan edellä mainittua hoitomuotoa tai minkälaiset kriteerit se vaatii? Ruokavalio kyllä vaikuttaa siihen kuinka turvonnut suolistoni on mutta en ole huomannut minkään kokonaan poistavan sitä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa olet - lapsena saadut lukuisat kuurit ovat voineet aiheuttaa vahinkoa ruoansulatuksesi normaaliflooralle! Onko mahasi kuitenkin tutkittu sairaalassa eli juurikin nuo laktoosin siedot ja keliakiat yms.? Onko selvitetty, että onko sinulla joku tulehduksellinen suolistosairaus? Luulisin, että tuossa ulosteen siirrossakin pitää hakeutua erikoislääkärin pakeille eli gastroenterologin vastaanotolle, jotta voit edetä asiassa!

Vierailija
2/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se ihan ensimmäinen hoitomuoto on. Mene lääkärille kertomaan vaivoistasi, eiköhän meillä lähes jokaisella ole jonkun asteen laktoosi-intoleranssi, se nyt on helpoimpia vatsavaivija hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ongelmiesi kanssa varmasti ihan oikeilla jäljillä ap, mutta valitettavasti et taida saada apua kakkapankista. Vielä. Avunsaantikriteerit ovat aika kovat, lue tuolta

http://www.openbiome.org

Vierailija
4/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laktoosi-intoleranssin lisäksi kannattaa selvittää onko ihan maitoallergiaa. Jos on, niin ei riitä pelkkä laktoosittomuus, vaan pitää olla vallan maidotonta, ei maitoa/maitoproteiinia ollenkaan. Lisäksi voi olla gluteeniyliherkkyyttä vaikkei olisikaan varsinaista keliakiaa.

Suoliston kuntoa kannattaa parantaa ja vaalia. Syö paljon fermentoituneita ruokia, joista saat maitohappobakteereita.

Vierailija
5/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Yle Areenasta Prisma, bakteerit vatsassamme. Ehkäpä voit korjata suolistosi kuntoa ruokkimalla suolistosi mikrobiomia ahkerasti?

Vierailija
6/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä käytetään myös aivojen siirroissa lisätäytteenä!

Vierailija
7/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä käytetään myös aivojen siirroissa lisätäytteenä!

Toimenpiteesi oli menestys?

Vierailija
8/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Asiasta lukeneena oletinkin että tällaisen mukaan pääsy on hankalaa, mutta ehkä jos saan itseni tutkittua perinpohjin niin ehkäpä erikoilääkäri pystyisi jotenkin puoltamaan asiaa. Mikäli ongelma on bakteerikannassa. Pitäneekin siis etsiä gastroenterologi :)

Vierailija
9/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän OT mutta jostain kuulin että ulosteensiirto voisi auttaa jopa vaikeasti masentuneita. :D

Ilmeisen voimallista tuo suolistofloora.

Vierailija
10/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse paranin clostridium difficile 027:sta tuntemattoman luovuttajan ulosteensiirron avulla. Briteissä kokeilevat laittaa ulostetta kapseleihin, jotka potilaat sitten nielevät.

Vierailija
11/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän OT mutta jostain kuulin että ulosteensiirto voisi auttaa jopa vaikeasti masentuneita. :D

Ilmeisen voimallista tuo suolistofloora.

Kyllä, ja sen voimasta tiedetään vielä kuitenkin aika vähän. Itse luen mm. tuossa aiemmin ketjussa mainitussa ohjelmassa esiintyneen proffan, Tim Spectorin, blogia. On todella mielenkiintoisia juttuja siellä, kannattaa tsekata.

http://www.tim-spector.co.uk/blog/

Vierailija
12/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse paranin clostridium difficile 027:sta tuntemattoman luovuttajan ulosteensiirron avulla. Briteissä kokeilevat laittaa ulostetta kapseleihin, jotka potilaat sitten nielevät.

Missä sinut tuolla metodilla parannettiin?

Vierailija
13/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset opettele syömään pääasiassa salaattia? Kyllähän se pötsi varmasti reistailee muutaman viikon, mutta hiljalleen bakteerifloora alkaa eheytyä ja mahdollisesti myös paino laskea. Itse uskon, että kaikki lähtee vatsasta. Nuo antibiootit, prosessoitu ruoka ja yliviritetty hygienia ovat saaneet ihmiset sekaisin. Ärtyvät suoli on myös tulehdus. Ei ole ihmekään, jos suomalaiset ovat lihavia ja masentuneita, kun suolet ovat todella heikossa hapessa.

Vierailija
14/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset opettele syömään pääasiassa salaattia? Kyllähän se pötsi varmasti reistailee muutaman viikon, mutta hiljalleen bakteerifloora alkaa eheytyä ja mahdollisesti myös paino laskea. Itse uskon, että kaikki lähtee vatsasta. Nuo antibiootit, prosessoitu ruoka ja yliviritetty hygienia ovat saaneet ihmiset sekaisin. Ärtyvät suoli on myös tulehdus. Ei ole ihmekään, jos suomalaiset ovat lihavia ja masentuneita, kun suolet ovat todella heikossa hapessa.

Jos tarkoitat salaatilla salaattia, ei se ole ratkaisu mihinkään. Mutta jos tarkoitat salaatilla kaikenlaisia kasviksia, pähkinöitä ja siemeniä, olet oikeilla jäljillä.

Vierailija
15/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo menee siinä kuin virtsansiirtokin, molemmissa kohtalaisia tuloksia.

Vierailija
16/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä luulin että maahanmuuttopolitiikasta kyse heh niin tässä kyynistyy

Vierailija
17/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo menee siinä kuin virtsansiirtokin, molemmissa kohtalaisia tuloksia.

Ei sellaista kuin virtsansiirto ole olemassakaan. Siis samassa mielessä kuin ulosteensiirto, tokihan sinä voit omaa virtsaasi siirrellä ja pakastekuivattaa juuri kuten haluat.

Vierailija
18/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista kuin virtsansiirto ole olemassakaan. Siis samassa mielessä kuin ulosteensiirto, tokihan sinä voit omaa virtsaasi siirrellä ja pakastekuivattaa juuri kuten haluat.

Ai, et sitten tiedä suikkareista mitään :(

Vierailija
19/19 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan jakaa oman kokemukseni bakteerien siirrosta ylipainon ja vakavan syömishäiriön hoitona, tein sen alle kuukausi sitten. Sen vaikutukset ovat minun näkökulmasta katsoen käytännössä ihme, en uskonut että tällainen muutos on mahdollista näin pienellä vaivalla. Kerrankin noin 30 vuoden erilaisten laihdutusyritysten jälkeen jotain konkreettista alkoi tapahtumaan ja nopeasti, ruoanhimoni katosi tyystin alle vuorokaudessa eikä ole palannut. Ruoka ja liika kaloreiden saanti ei ole minulle enää ongelma, uskomatonta että voin sanoa nyt näin. Lääkärit eivät suosittele sen tekemistä kotona tiettyjen vaarojen vuoksi, sen käyttökohteita ja turvallisuutta tutkitaan parhaillaan eri puolilla maailmaa. Henk. koht. päätin että riskeistä huolimatta minulla ole aikaa odottaa 10 vuotta ja sitten ostaa reippaasti ylihinnoiteltu pilleri jossa on käytännössä samaa sisältöä kuin itse hankittuna. Halusin elämänlaatuuuni muutoksen nyt ja sain sen. https://bit.ly/2GZssBO tai https://bit.ly/35oqdBd

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän