Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin huijatuksi Torissa, kannattaako tehdä rikosilmoitus näin pienestä summasta?

Vierailija
15.10.2016 |

Tilanne siis se että ostin Torissa yhden tavaran pari viikkoa sitten ja kummasti "paketti viipyy matkalla" edelleen. Myyjä ei enää vastaa viesteihin vaikka ennen maksua tuli vastaus hyvinkin nopeasti. Selvä tapaus siis... Ongelma vaan on että tavara maksoi vain 8€ joten onko järkeä tehdä rikosilmoitus, lähteekö sitä kukaan selvittelemään? Löysin "myyjän" nimellä yhden profiilin Facebookista ja siellä näkyi että on kaupitellut paljon muutakin tavaraa, Muumi-mukeja, koriste-esineitä, pyöriä, sellaista mitä on helppo varastaa, suurin osa tavarasta käyttämätöntä ja kiire päästä siitä eroon. Syytellä en haluaisi mikäli kyseinen henkilö onkin väärä mutta näyttää kyllä niin selvältä tapaukselta. Kannattaako laittaa ihan fb:n kautta vielä viestiä? Itselle tuo 8€ on pieni summa ja kyse onkin vain periaatteesta ja siitä, kuinka monta muuta uhria kyseisellä huijarilla on.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus ja pyydä poliisia ohjaamaan juttu sovitteluun. Silleen tulee joku "seuraus" , koska poliisi tuskin vaivautuu tutkimaan.

Vierailija
22/28 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tarpeeksi ilmoituksia samasta henkilöstä sataa, poliisi saa kiikkiin joskus ja joku tuomio aikanaan tulee.

Usein huijarit esiintyvät väärällä nimellä.

Tilinumrron kautta poliisi pääsee jäljille.

Minua ei ole koskaan tosin huijattu, vaikka yleensä olen maksanut ensin ja saanut paketin sitten.

Kerään kai niin outoa kamaa, ettei rosmot sellaisia harrasta 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta huijattiin 80 verhoista. Poliisin mukaan ei kannattanut tehdä rikosilmoitusta...

Olisinpa lukenut tämän aiemmin. Sama huijaus taisi osua kohdalle. Ja minä teen rikosilmoituksen, sanoo poliisi mitä tahansa!

Vierailija
24/28 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Se ei ole vaivan arvoista. Paras on vain varoittaa näistä huijareista.

Vierailija
25/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Se ei ole vaivan arvoista. Paras on vain varoittaa näistä huijareista.

Taitaa olla jonkun huijarin mielipide tämä. Itse en ainakaan uskalla julkisesti kirjoittaa huijanneen henkilön tietoja mihinkään varoituksena muille. Sen sijaan virallisen rikosilmoituksen poliisille voi tehdä netissä ja pankkitilitietojen perusteella tekijä löydetään ja saa vähintään sakkoja.

Vierailija
26/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee torin ylläpitoon ilmoitus tästä myyjästä, siellä tiedetään kertoa onko toiminut näin myös aiemmin. Tori suhtaututuu vakavasti tällaisiin, koska huijarit käyttää sivustoa pohjana tällaiseen toimintaan

Vierailija
27/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein rikosilmoituksen 20 euron ostoksesta huuto.netissä. Suostuin sovitteluun ja sain rahani takaisin. 

Vierailija
28/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee torin ylläpitoon ilmoitus tästä myyjästä, siellä tiedetään kertoa onko toiminut näin myös aiemmin. Tori suhtaututuu vakavasti tällaisiin, koska huijarit käyttää sivustoa pohjana tällaiseen toimintaan

Harmi, että meitä hölmöjä riittää ja huijarit hyötyvät. 

Tori.fi vastasi nopeasti ja rikosilmoitus lähtee. 

Ainakin jokin merkintä huijauksesta jäänee!