Ulkomailla asuvat av-mammat, jos pääsisitte juuri nyt suomalaiseen ruokakauppaan 100€ kourassa niin mitä ostaisitte?
Mitä veisitte suomalaisesta ruokakaupasta mukananne asuinmaahanne sillä 100 eurolla?
Kommentit (52)
Panttereita, Fazerin sinistä, Aura-juustoa, lämminsavulohta, ruissipsejä... oho. No vaikka tätä settiä satasella, eipä tule muutakaan mieleen :D
Fazerin suklaata
Pommaccia
Juustonaksuja
Pepsodentin hammastahnaa
Jenkkipurkkaa
Salmiakkia
Mäntysuopaa
Tolua
Xylitolpastilleja
Dippikastikkeita
Minttudominokeksejä
Missä äx karkkeja
Kurkkupikkelssiä
Kahvia
Jälkiuunileipää
Näitä koko rahalla :)
Aika pieni summa, mutta oululaisen jälkiuunileipää paljon.
Suomalaista kalaa, mutta säilyvyysongelman takia ei onnistu.
Xylitol dents pastilleja.
Kavereille fazerin suklaata, itse en syö mitään makeaa.
Ai niin ja kesällä juuri maasta nostetut suomalaiset perunat!
Ruisleipää, karjalanpiirakoita, perunapiirakoita, jotain kalaa, salmiakkia, hedelmäkarkkeja, suklaata, dippikastikkeita, Oltermanni-juustoa, lihapiirakoita, nakkeja, makkaraa
Suomalaisen ruokakaupan anti on niin surkea, että en edes kehtaisi viedä ulkomaille mitään.
En kai mitään. En ainakaan suomikahvia enkä ruisleipää.
Ehkä muutaman piirakan ja jos olisi kylmäkuljetus, anjovispurkkeja ja savustettua kinkkua?
7 jatkaa: nuo, jotka luettelevat pitkän rivin ostoksia, ovat varmaan hiljattain muuttaneita? Ainakin meille paikalliset tuotteet ovat tulleet niin tutuiksi, ettei juuri muuta osaa edes kaivata.
Irtokarkkeja ja suklaata. Saksassa ei ole hyviä. Juustonaksuja.
Vierailija kirjoitti:
7 jatkaa: nuo, jotka luettelevat pitkän rivin ostoksia, ovat varmaan hiljattain muuttaneita? Ainakin meille paikalliset tuotteet ovat tulleet niin tutuiksi, ettei juuri muuta osaa edes kaivata.
No joo. Mä voin laittaa pitkän listan ja olen nyt liki 12 vuotta asunut täällä. Onko se sitten hiljattain?
Ja mun lista: jälkiuunileipää, ruissipsejä, Fazerin sinistä, hedelmä- ja salmiakkikarkkeja, HK:n maksamakkaraa, HK:n sinistä, nakkeja, Saarioisten roiskeläppiä jne. Paljon muutakin keksin, mutta tuossa nyt alkua listalle.
Raha kyllä loppuu kesken, kun on vaan satanen :)
Irtokarkkeja, suklaata, kaura-riisiä, vaniljasokeria, ruissipsejä, dippikastikejauheita, riisipiirakoita, näkkileipää, mysliä, purkkaa.
Joitain em. tuotteista saa Espanjastakin (karkkia, purkkaa, suklaata ja mysliä), mutta tykkään ostaa noita Suomesta.
Piparkakkumaustetta, oltermannijuusto ja sitten varmaan jotain nostalgista lapsuudesta muistuvaa, vaikka jotain karkkia. Hapankorppuja saa Tescostakin ja muuta en osaa kaivata.
xylitolpastilleja ja purkkaa.
hapankorppuja
puolukoita
hillamarjoja
Karkkia: irtokarkkeja, Aakkosia, Ässä Mixejä, Pandan lakuja, Sukulakuja, Fazerin sinistä... Satasen saisi palamaan pelkästään näihin. Lisäksi asiaankuluva varasto kunnon xylitolpurkkaa (Jenkki).
Ruisleipää: Jälkiuunipalat, Reissumies, Ruispalat, Maalahden limppu. Hapankorppuja myös.
Oltermannia niin maan perkeleesti. Ja Valion raejuustoa.
Karjalanpiirakoita.
Omar-munkkeja (kiinnostaisi maistaa).
Kaikkia uusia kiinnostavia lihankorvikkeita, joita en ole päässyt testailemaan: nyhtökauraa, härkistä, mifua.
Ah ja vihiksiä!
Onneksi parin viikon päästä pääsee Suomeen käymään.
Vierailija kirjoitti:
Karkkia: irtokarkkeja, Aakkosia, Ässä Mixejä, Pandan lakuja, Sukulakuja, Fazerin sinistä... Satasen saisi palamaan pelkästään näihin. Lisäksi asiaankuluva varasto kunnon xylitolpurkkaa (Jenkki).
Ruisleipää: Jälkiuunipalat, Reissumies, Ruispalat, Maalahden limppu. Hapankorppuja myös.
Oltermannia niin maan perkeleesti. Ja Valion raejuustoa.
Karjalanpiirakoita.
Omar-munkkeja (kiinnostaisi maistaa).
Kaikkia uusia kiinnostavia lihankorvikkeita, joita en ole päässyt testailemaan: nyhtökauraa, härkistä, mifua.
Ah ja vihiksiä!
Onneksi parin viikon päästä pääsee Suomeen käymään.
Ja melkein tärkein unohtui: SUOMALAISIA MUSTIKOITA!
Nämä suomalaista ruokakauppaa haukkuvat eivät todennäköisesti edes asu ulkomailla tai sitten ovat juuri muuttaneet ja elävät vielä kuherruskuukausivaihetta, jolloin kaikki uusi on tietysti parempaa kuin entinen kotimainen. Lisänä siten vielä ne uskomattoman typerät tyypit, jotka halveksivat kotimaataan ja häpeävät juuriaan. Mukamas ulkomailla aina pilkataan kaikkea suomalaista. Just nii. Ja mitä sitten, jos pilkataan. Ei se ole minua ainakaan koskaan hetkauttanut suuntaan tai toiseen.
Halloumia, mozzarellaa, pestoa. Ei mulla ole mitaan suomalaisia kaipauksia. Ihan minka tahansa vahankin kehittyneemman maan normaalissa ruokakaupassa asiointi riittaisi. Juustoja ostaisin paljon. Ja toivoisin, ettei tuu pitkia sahkokatkoja lahiaikoina.
Ruissipsejä? Mitä ne on?
*oksentaa ja pierelee koko ajatuksesta*
muuten salmiakkia satkulla.
En yhtään mitään.