Kouluikäisille lapsille joululahjoja vanhemmilta n. 150 e/lapsi? Onko mielestänne tavallinen summa?
Lisäksi tulee isovanhemmilta ja kummeilta + muutamalta ystäväperheeltä vielä lisäksi lahjoja.
Kommentit (71)
Sain aina joululahjaksi jotain hyödyllistä, jolloin hinnalla ei ollut merkitystä. Joinakin jouluina oli tietokone tai puhelin ja joinakin jouluina sitten jotain todella halpaa, jos ei ollut tarvetta millekkään tärkeälle. Ei porukoilla ollut mitään budjettia lahjojen suhteen. Eikä mulle merkannut mitään lahjapinon suuruus, vaan olin tyytyväinen siihen yhteen puhelimeenkin. En ole koskaan ymmärtänyt niitä jotka saa kasoittain vaan krääsää. Mua ahdisti jouluisin se jos sain jotain mistä en pitänyt ja sitten piti esittää pitävänsä siitä.
Itse olen teini, minun kaikkiin lahjoihini (myös sukulaiset) käytetään noin 1000 euroa. :) Olen perheen ainoa lapsi.
On ihan normi. Meillä meni 7v. poikien lahjoihin enemmänkin, aikuiselle tyttärelle muutama kymppi, vanhemmille myös, lisäksi ostin pieniä juttuja siskonlapsille, kummilapset kaikki aikuisia en ostanut enää mitään. Pojat sai isovanhemmilta ja parilta muulta sukulaiselta rahaa ja minä käytin ne lahjojen ostoon, yhdellä rahalla ostivat itse valitsemiaan legoja jo ennen joulua. Uskovat vielä pukkiin.
Kyllähän sitä rahaa jouluna menee, ei siitä pääse mihinkään kun kersoja on.
Meiilä meni myös toi 150€/ lapsi, enkä pudä sitä erityisen isona summana. Tyttö sai 100€: vaatekauppaan, 2 kirjaa ja sukkapaketin. Poika sai näppiksen ja pelilahjakortin
Ekaluokkalainen sai meiltä vanhemmilta kuulokkeet, lautapelin, paidan, sukkia (vaatteet lempihahmoilla) sekä yhden pienen lelutoiveen. Onnistuin alehaukkailemaan, ja lahjoihin meni 40 euroa. Viime vuonna sai puhelimen ja uudet sukset, silloin menikin sitten melkein 400e.
Tarpeen mukaan, toteutetaan siis mummujen kanssa muutama toive ja lisäksi saa lahjaksi ihan oikeaan tarpeeseen tulevia vaatteita ja harrastusvälineitä.
Mä käytin joululahjoihin noin 120€ per lapsi. Juu, on aika vähän vai onko loppujen lopuksi kun lapsia on 4 ja yhteensä paloi 500€. Kyllä se vaan niin yleensä on että mitä vähemmän lapsia niin sitä enemmän voi törsätä yhteen.
70 euroa meni teinille
11 vuotiaalle ehkä 55 euroa
Ihan saivat mitä toivoivat
Minulla meni 60€ kolmeen lelulahjaan. 120€ vaatelahjoihin. Tyttö 3v.
Et ole vanhanaikainen. Minusta halpa peruskännykkä pitää olla jokaisella, joka liikkuu yksin kaupungilla. Omaa tietokonetta lapsi tarvitsee korkeintaan lukioikäisenä, ei aina välttämättä silloinkaan.