Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluikäisille lapsille joululahjoja vanhemmilta n. 150 e/lapsi? Onko mielestänne tavallinen summa?

Vierailija
15.10.2016 |

Lisäksi tulee isovanhemmilta ja kummeilta + muutamalta ystäväperheeltä vielä lisäksi lahjoja.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset vielä pieniä, mutta hurjia lahjabudjetteja osalla on. Kolmelle lapselle ehkä sata euroa kulunut yhteensä, joku yhteinen lego/peli, ehkä joku askartelukirja/lelu/lapsi ja karkkia. Huomasin yhtenä jouluna ettei lapsi keskity useaan lahjaan kuitenkaan, yritän ostaa ajatuksella jonkun mikä tuo iloa. Olen varmaan vanhanaikainen, mutta musta jokaisella perheenjäsenellä ei tarvitse olla omaa padia, konetta jne.

Et ole vanhanaikainen. Minusta halpa peruskännykkä pitää olla jokaisella, joka liikkuu yksin kaupungilla. Omaa tietokonetta lapsi tarvitsee korkeintaan lukioikäisenä, ei aina välttämättä silloinkaan.

Vierailija
62/71 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aina joululahjaksi jotain hyödyllistä, jolloin hinnalla ei ollut merkitystä. Joinakin jouluina oli tietokone tai puhelin ja joinakin jouluina sitten jotain todella halpaa, jos ei ollut tarvetta millekkään tärkeälle. Ei porukoilla ollut mitään budjettia lahjojen suhteen. Eikä mulle merkannut mitään lahjapinon suuruus, vaan olin tyytyväinen siihen yhteen puhelimeenkin. En ole koskaan ymmärtänyt niitä jotka saa kasoittain vaan krääsää. Mua ahdisti jouluisin se jos sain jotain mistä en pitänyt ja sitten piti esittää pitävänsä siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen teini, minun kaikkiin lahjoihini (myös sukulaiset) käytetään noin 1000 euroa. :) Olen perheen ainoa lapsi.

Vierailija
64/71 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normi. Meillä meni 7v. poikien lahjoihin enemmänkin, aikuiselle tyttärelle muutama kymppi, vanhemmille myös, lisäksi ostin pieniä juttuja siskonlapsille, kummilapset kaikki aikuisia en ostanut enää mitään. Pojat sai isovanhemmilta ja parilta muulta sukulaiselta rahaa ja minä käytin ne lahjojen ostoon, yhdellä rahalla ostivat itse valitsemiaan legoja jo ennen joulua. Uskovat vielä pukkiin. 

Kyllähän sitä rahaa jouluna menee, ei siitä pääse mihinkään kun kersoja on.

Vierailija
65/71 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiilä meni myös toi 150€/ lapsi, enkä pudä sitä erityisen isona summana. Tyttö sai 100€: vaatekauppaan, 2 kirjaa ja sukkapaketin. Poika sai näppiksen ja pelilahjakortin

Vierailija
66/71 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen sai meiltä vanhemmilta kuulokkeet, lautapelin, paidan, sukkia (vaatteet lempihahmoilla) sekä yhden pienen lelutoiveen. Onnistuin alehaukkailemaan, ja lahjoihin meni 40 euroa. Viime vuonna sai puhelimen ja uudet sukset, silloin menikin sitten melkein 400e.

Tarpeen mukaan, toteutetaan siis mummujen kanssa muutama toive ja lisäksi saa lahjaksi ihan oikeaan tarpeeseen tulevia vaatteita ja harrastusvälineitä.

Vierailija
67/71 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin joululahjoihin noin 120€ per lapsi. Juu, on aika vähän vai onko loppujen lopuksi kun lapsia on 4 ja yhteensä paloi 500€. Kyllä se vaan niin yleensä on että mitä vähemmän lapsia niin sitä enemmän voi törsätä yhteen.

Vierailija
68/71 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€ per lapsi

Vierailija
69/71 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

CD-soittimet on antiikkia

Vierailija
70/71 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 euroa meni teinille

11 vuotiaalle ehkä 55 euroa

Ihan saivat mitä toivoivat

Vierailija
71/71 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni 60€ kolmeen lelulahjaan. 120€ vaatelahjoihin. Tyttö 3v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän