Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suututtaa kun mies ei osallistu mihinkään kuluihin!

Vierailija
03.07.2008 |

Maksan vuokran, sähkön, lasten päivähoitomaksut, ruuat, lasten vaatteet, auton, bensat, lasten harrastukset, perheen matkat, lasten synttärilahjat, lasten kavereiden synttärilahjat, lasten joululahjat, KAIKEN! Ollaan sovittu että mies laittaa mun tilille joka kk tietyn summan rahaa (noin 30 % meidän menoista saisin sillä katettua) mutta ei laita edes sitä pientä summaa!!! Mitä ihmettä voin tehdä kun en kuitenkaan haluaisi erota sillä hän on ihan mukava ihminen ja hyvä isä. Rahankäytössä vaan aivan idiootti ja laittaa kaikki rahansa harrastuksiinsa... Itselläni tili sitten aina tyhjänä... enkä itselleni saa ostettua mitään vaatteita tai pysty harrastamaan mitään.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ylitseni kävellään kuukaudesta toiseen ja vuodesta toiseen. Sano olen ollut hullu mutta nyt se on loppu, mies maksaa jatkossa kaiken ja on minun vuoroni sijoittaa rahat itseeni ja harrastuksiini.

Alkusopimus on jo perseestä että riittäisi että

mies maksaa 30 % ja sinä 70 % eihän tuossa ole tasa-arvosta tietoakaan. Toki meneot on suhteuttava tuloihin ja se maksaa enemmän joka tienaa enemmän, laskutoimituksella se selviää.

Ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja laita loppu tuolle touhulle.

Vierailija
2/30 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkusopimus on jo perseestä että riittäisi että

mies maksaa 30 % ja sinä 70 % eihän tuossa ole tasa-arvosta tietoakaan. .

Ap:han sanoi että hänellä on tosi hyvä palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tulojen suhteen päinvastainen tilanne, mies siis tienaa kaksi kertaa enemmän kuin minä. Meis maksaa vuokran, sähkön, netin, autolainan + auton kulut ja kaikki muutkin laskut. Minä ostan/olen ostanut kaikki ruoat, omat+lapsen vaatteet, lapsen kaikki tavarat (vaunut, turvaistuimet yms.) Miehellä ylijäävät rahat menee harrastuksiin, mulla ei juuri ylimääräistä jää, jos jää laitan säästötilille. Kumpikin ollaan tyytyväisiä näin, vaikkei yhteistä tiliä olekaan...

Kannattais ehkä yrittää sopia jotkut laskut mitkä mies maksais, juurikin ne mitkä tulee miehen nimellä.;)

Vierailija
4/30 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hummaa ap:n rahat myös jo kohta ei oo perheellä rahaa mihinkään.

Potku perseelle, ja todellakin hyvä idea jättää miehen nimellä tulevat laskut maksamatta. Luottotiedon menetys ei ole kiva juttu, mutta ei tuommonen opi jos ei kolauteta kunnolla.

Miksi nykyajan miehille ei ole kunnia asia huolehtia perheestään ? Meillä on omat tilit ja luultavasti tulee aina olemaan, koskaan ei olla tapeltu yhdenkään laskun tai ruokakassin maksusta.

Vierailija
5/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan itseään kunnioittava nainen elätä miestään kuin silloin kun siihen on oikeasti tarve. Itsekkäältä paskalta kuulostaa eikä todellakaan mukavalta ihmiseltä.

Vierailija
6/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi hyvä palkka, joten mies on ruvennut täysin siipeilijäksi :(

Mikä avuksi kun en haluaisi tilanteen olevan näin?

Vierailija
7/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa yhteiseen pankkitiliin. Molempien tilit ja tulot sinne ja niillä eletään. En ymmärrä miksei ihmiset parisuhteessa pysty jakamaan rahojaan. Miksi eri perheen jäsenillä on aivan erilainen elintaso. En usko että parisuhde voi tuollaisella järjestelyllä olla tasapainoinen mitenkään. Kun on yhteiset rahat, pitää pystyä puhumaan asioista ja sopimaan prioriteeteista ja ap:n kuvaamaan tilannetta ei voi syntyä. Meillä on aina ollut yhteiset rahat ja menot. En oikein voi ymmärtää muuta järjestelyä. Juu kumpikaan meistä ei elä siivellä, eli olen korkeasti tienaava akateeminen työssäkäyvä perheenäiti, enkä mikään kotonaolija av-mamma, ettei kenenkään tarvi tulla huutelemaan että elän mieheni kustannuksella.

Vierailija
8/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilille. Seuraat perässä ja nalkutat kunnes rahat on sun tilillä. Eiköhän se siitä...

Vierailija
9/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika paljon oon jo nalkuttanut mut pakko kai sit vaan jatkaa edelleen...

Vierailija
10/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirtynyt sun tilille ja toistat saman kuvion aina kun rahaa tarvitset niin kyllä se mies oppii tavoille, kun tarpeeksi toistat nalkutusta.

Vierailija
11/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras tosiaan että sä huolehdit teidän rahoista. Miehen palkka sun (siis teidän) tilille ja hoidat menot sieltä. Miehlle maksat sitten taskurahaa harrastuksiin ja muihin menoihin.

Vierailija
12/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nalkuttanut ja nalkuttanut, mutta ei meilläkään mies ole siirtänyt rahaa kuin pari kertaa. Hänellä on vielä huikean paljon paremmat tulot ja varallisuus. Ajattelin jo, että soitan apelle ja käsken antamaan mulle rahaa. Voisi mieheen tulla vauhtia, kun appi kysyisi, miksi ihmeessä mies ei kustannuksiin juuri osallistu, vaikka säästöjä on kymmenkertainen määrä. Miten te muuten ne yhteiset rahat järjestätte? Jos toinen ei suostu niin ei suostu.

Vierailija
13/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokakaupassa, vaan pistä mies sinne oman lompakkonsa kera. Eiköhän nälkä porsaan kotiin aja täydet ruokakassit mukanaan...

Vierailija
14/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään voi käsittää millä perusteella miehellä on oikeus käyttää omat rahansa täysin omiin juttuihinsa jos kerta on perheellinen? Voisko osa laskuista tulla miehen nimellä ja sit vaan et maksa niitä? Luulis et mies herää viimeistään perintätoimiston kirjeeseen?

Vierailija
15/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista, lasket yhteiset kulut yhteen ja jaat kahdella, sitten lykkäät noista kuluista laskuilla tulevien verran miehen käteen ja sanot että tässä on sinun osuteesi perheen menoista. Miehen on pakko maksaa laskut: tuohon sopii ainakin vuokra, sähkö, päivähoitomaksut, vakuutusmaksut jne.

Vierailija
16/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tee asialle jotain!!!!

Vierailija
17/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yhteinen tili johon kumpikin laittaa rahaa.. siitä maksetaan..

Vierailija
18/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siirrä itse sovittu summa jos mies ei "muista". laita samalla maksu toistumaan kuukausittain.

Vierailija
19/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin maksat osan miehesi tililtä ja osan omaltasi.

Vierailija
20/30 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te onnistutte kaivamaan noita miehiä ja ihan nöyrästi vain ja kiltisti makselette kaiken?

Ei onnistuisi meillä. Se olisi kenkää persuksiin, jos kulupuoleen osallistuminen ei kiinnosta.

Käytä nyt järkeäsi nainen. Sano miehelles, että oot lapsia pukannut maailmaan, Sulla on niistä ja perheen menoista vastuu. Joko rahaa alkaa tulla tai elarit alkaa juosta. Uhkaa erolla. Mikä hyvä isä on sellainen, joka ei osallistu lastensa kuluihin? Pelkkä itsekäs mammanpoika se on...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi