Voin NIIN eläytyä ja ennenkaikkea ymmärtää tuon opettajan "napsahduksen".
Sen myönnä, että osin hänen juttunsa olivat vähontäänkin asiattomia, hän on auktoriteetin (huom! oppilaille tiedoksi) ja ammattilaisen, aikuisen asemassa luokassa, mutta ymmärrän kyllä miksi opettaja voi napsahtaa ja suuri osa opettajista siitä "haaveilee", että tohtisi napsahtaa, sanoa suoraan mitä ajattelee mutta ammatillisuus estää. Sama se on omassa työssäni päiväkodissa, säännöllisesti tilanteita jolloin ei voi kuin lommo auki ihmetellä vanhempien edesottamuksia, mutta eihän niistä aina voi mitään sanoa vaan hymyiltävä ja oltava asiakaspalveluhenkinen.
Olen työskennellyt myös yläkoulussa, esim.ns erityisluokalla ja olihan se aika villiä se meno oikeastaan päivittäin. Ja opettaja on tosi kädetön siinä, ei saa edes oppilaan reppuun kurkata jos epäilee siellä olevan vaikkapa huumeita, tupakkaa, jotakin terävää tms. Energiajuomia teinit nauttii mm karkkinestetuubeista, siis niistä missä jotain mansikan yms makuista nestemäistä lientä jota suihkautetaan suuhun. Haju sitten paljastaa että neste onkin vaikkapa energiajuomaa. Pulpetteja heitellään kohti, vittua haistatellaan ja huoritellaan, haukutaan muutenkin jne.
Että joo, ymmärrän kyllä tuota opettajaa oikein hyvin.
Kommentit (4)
Ensimmäinen kappaleesi koostui kahdesta virkkeestä. Toivottavasti et ole äidinkielen opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen kappaleesi koostui kahdesta virkkeestä. Toivottavasti et ole äidinkielen opettaja.
Ja sinulla lukihäiriö? Ap kirjoitti olevansa lastentarhassa töissä. Toivottavasti et ole töissä missään, missä tulisi osata lukea.
En mä kyllä voisi kuvitella että lähtisin haukkumaan muita kehitysvammaisiksi (mun arvomaailmassa ei kehitysvamma ole mikään haukkumasana, kertoo todella paljon tälläisen ihmisen ajatusmaailmasta joka lähtee toista vammaisuudella pilkkaamaan) tai lähtisi pätemään koulutuksella mollaten työkavereita.
Ymmärrän kyllä että ääntä korottaa kun käämit palaa, mutta tämän videon opettaja oli kyllä törkeyden huippu eikä saa tippaakaan sympatioitani tai ymmärrystä.
.