Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pinna palaa vajaa 2 vuotiaan kanssa

Vierailija
07.03.2006 |

Onko muillakin tälläistä. Ruoka ei kelpaa ruoka-aikaan vaan pyydetään leipää (josta nuollaan vain voit ja murennetaan leipä lattialle) -> nälkäisenä pois pöydästä ja kitistään seuraavaan ruokaan asti leipää.

Seuraava ruoka, syödään vaan vähän mutta sitten pitäisi päästä ruoan kanssa juoksentelemaan. Ei pääse, kiukkua ja taas jää nälkä...

Nukkumaanmennessä tunti hypitään pois sängystä ja minä nostan takaisin kunnes mulla meee hermot ja karjaisen " nyt nukut" . Lapsi käy itkien nukkumaan ja nukahtaa mun lohdutukseen.

Pukemiset ja vaipanvaihdot pitää tehdä väkisin kun poika juoksisi vaan karkuun. Kun pyydän poikaa tekemään jotain tai tulemaan luokse tms, tuntuu ettei toinen kuule eikä ymmärrä, ei mitään reaktiota.

Jos poika haluaa jotain, ei yleensä pyydetä vaan hirveä itkuraivari joka loppuu vasta kun arvataan mistä oli kyse (tai karjastaan että nyt riitti).

Ok. Ei aina tälläistä mutta jokapäivästä nuo " tappelut" kuitenkin on.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä mainittujen lisäksi poika 1 v 9kk hajottaa IHAN kaiken, sotkee minkä kerkiää ja kun siivoan edellisiä sotkuja niin sillä aikaa on jo hajottamassa/sotkemassa jotain muuta. Lotraa vessanpöntössä, keittiön pesualtaassa, laittaa pesukoneita päälle/pois sen mukaan kumpi on milloinkin se epäsopivampi vaihtoehto, tyhjentää roskista jne jne. Ja kieltämiset ei auta yhtään, tyyppi ei ole kuulevinaankaan vaikka karjuisin naama punaisena. Pelottaa vaan, jos tämä tästä vielä pahenee...

Vierailija
2/7 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kielletty on in, kieltosanat ei enää puree yhtään vaan oikein innostavat riehumaan. Tuntuu, että lapsella on valtavasti energiaa, vaikka ulkoillaan ja touhutaan paljon. Syömiset sujuvat niin että jätän pöytään yksin enkä kiinnitä huomiota. Jos istun vieressä, oikein nautiskellen levittää sapuskat pitkin pöytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kun koittaa pitää pinnaa pitkällä! :)

Huutaminen pahentaa tilannetta.. Meillä ainakin on huomattu et jos karjasen 1,5- vuotiaalle pojalle väsyneenä niin se alkaa huutamaan paniikissa.. Sitten pitää rauhotella aiheuttamaa mielipahaa ja arvata mitä poika halusikaan.. Kaksinkertanen työ sillon.

Meillä on viimenen viikko menny siihen että poju alkaa hakkaan päätä; se hakkaa päällä lattiaan, pöytään, mun päähän..

Muuten tapoja ilmasta itseään:

*Heittäytyy lattialle mahalleen ja huutaa..

*kiljuu..

*viskoo tavaroita..

Meillä poika kattoo tarkasti ihmisiä ja on kova matkiin. Kerran oltiin yhessä tilaisuudessa jossa joku piti kalvosulkeista ja osotteli seinälle heijastettua kuvaa kynällä. Meijän poika löysi pöydältä kynän ja meni sohiin seinälle (kynässä oli korkki) -Tää esityksen pitäjä ei huomannu olevansa esimerkki ja katseli vihasena meitä miksi lapsi saa sohia kynä kädessä!

Mites ap, onnistuiskojos alkaisit lukeen iltasatuja? Menet viereen makaan tai ootte sylitysten tai pidät vaan kädestä?

Meillä jos alkaa kiinnostaan vessanpöntön peseminen niin lähetään ulos. Pääsee puistoon päästeleen ylimääräsiä energioita ja mää saan happea niin aivot tuulettuu.

Eiköhän toi helpotu kunhan puhe alkaa paraneen; sitten ainakin voi uhata, kiristää ja lahjoa.. ;)

Vierailija
4/7 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin et on oikeesti nälkä, luulis sitte ruuan kelpaavan.

Vierailija
5/7 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa sitä ja tätä eikä ainakaan sitä mitä pitäisi. Kun kiellät, toistaa sanasta sanaan perässä ja nauraa päälle. Joskus aloittaa kielletyt puuhat ja hokee kieltoja itse itselleen, jotta saa lisää puhtia hommiinsa. Renkuttaa pesukoneen nappeja lasittunut katse silmissä ja hokee ' Lopeta heti, menee likki' ja painelee nopeammin.

Vierailija
6/7 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasatuja luetaan, mutta kun lukeminen päättyy kuuluu raivostutaan kun pitäisi lukea enemmän. En tiedä kuinka kauan lapsi jaksaa hereillä satua kuunnella, mutta minä en jaksa tuntitolkulla lukea.

Nykyään en yleensä anna ruoilla leipää, mutta sitä kyllä huudetaan. Pitää vissiin vaan koittaa jaksaa. Taitaa vaan olla kova tahto pienellä, tullut varmaan äitiinsä ;-)

Vierailija
7/7 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt toinen lapsi PALJON helpompi, on kyllä aivan eri luontoinenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi