Kissa allergia
Kissa- allergiasta tietävät: kauanko kissan hilse ym säilyy asunnossa, huonekaluissa, vaatteissa jne. N. kuukausi sitten luovuttu kissasta mutta edelleen oireita, vaikkakin vähemmän.
Kommentit (5)
Ootko pessyt kaikki tekstiilit ja kostealla pyyhkinyt kaiken minkä voi? Huonekalut ulos ja kunnon tuuletus/tamppaus jos voi. Muista patterin taustat! Muutettiin n 10 v sitten taloon, jossa ollut kissoja. Vieläkin joskus jostain kolosta tulee pölyä, jossa selvästi kissan hilsettä. Mut onneks ei enää usein. T tosi allerginen.
Oon yrittänyt siivota kunnolla.. millasia oireita sulle kissa aiheuttaa?
Suoraan sanottuna ihan helvetin kauan! Itse kissa-allergisena en esim. osta koskaan kirppisvaatetta tai mitään tekstiiliä, joka ollut kissataloudessa ja koetan tutkia vaatteet kirppiksellä todella tarkkaan, jotta niissä ei olisi kissankarvoja - tosin kaikki muutkin eläinten karvat on mulle yhtä lailla ostamatta jättämisen peruste! Miten perusteellinen puhdistus on tehty kissan jälkeen? Höyrytetty kalusteet? Imuroitu ja pesty kaikki pinnat, imuroitu lattialistojen taukset/rakoset, pesty verhot ja kaikki muut pestävät tekstiilit? TODELLA iso homma puhdistaa kaikki eläinepiteeli ja karvat kämpästä!
Ihan perussiivousta, ei mitään höyrytystä.
Voi säilyä vuodenkin. Pitäisi tehdä super-allergiasiivous eli mm irrottaa lattialistat ja imuroida ja mopata sieltäkin.