Mikä helsinkiläisiä viisikymppisiä naisia vaivaa?
Ihan älyttömän epäkohteliaita! Olen vastikään muuttanut Helsinkiin ja viikoittain törmään noin viisikymppiseen naiseen, joka todella töykeästi käskee siirtymään. Olen asunut Turussa ja siellä kyllä kohteliasta pyydetään, jos halutaan istumapaikka vierestä tmv. Mutta täällä Helsingissä pitää kerätä itsensä kauheaan kiukkuun, kun huomataan, ettei joku maalainen ymmärrä olla olematta tiellä!
Kommentit (22)
40v. julkisilla kulkenut kirjoitti:
Erittäin tuttu ilmiö julkisissa kulkuneuvoissa. V.....tuneet sitruunan nielaiseet riivinraudat rules.
Toinen ilmiö oli lastenvaunuista ja ilmaismatkoista päätään aukovan vanhat ukot.
Nyt kun ei ole pieniä lapsia en tiedä vieläkö ne jaksaa valittaa.
Kuljetan usein polkupyörää metrossa (työmatka) ja pari vanhempaa miestä on aloittanut avautumisen pyörän kuljettamisesta. Ihan hyvässä hengessä tosin juteltiin sitten näiden kanssa.
Ja kun kuitenkin joku kohta kommentoi, että miksi sitä pyörää pitää metrossa kuljettaa niin lyhentää työmatkaani tunnista 45 minuuttiin.:)
Miksi sitten teet näin?
Mutta onhan Helsingissä käytös mielestäni keskimäärin töykeää ja toisia ihmisiä huomioimatonta. Sen huomaa, kun käy jossain isommassa suurkaupungissa, jossa kaikki ihmiset tungoksesta huolimatta jaksavat olla kohteliaita muita kohtaan. Mutta siis itse huomasin, että liikennevälineissä ihmiset myös tekevät tilaa muille ihan itsekin.