Ammatteja, joissa keskiössä positiivisia asioita?
Olen työskennellyt tähänastisen työurani vaikeissa elämäntilanteissa ja kriiseissä olevien ihmisten kanssa. Työni on ollut heidän tukemistaan, yhteistyötä palveluverkostossa ja olen myös ollut mukana hankkeissa, joissa on kehitetty uusia palveluita.
Olen aivan väärällä alalla. Arvostan työtäni ja pidän sitä tärkeänä, mutta en kestä tätä ongelmakeskeisyyttä. Haluaisin viettää päiväni positiivisia tai edes neutraaleja asioita pyöritellen.
Nyt mielessäni on kypsynyt päätös lähteä uudelleenkouluttautumaan. Mitä sellaisia ammatteja/työympäristöjä olisi, joissa ei oltaisi ahdistuksen ja kriisin äärellä?
Aiemmalta koulutukseltani olen siis sosionomi. Voisin hyvin suorittaa vielä jonkun amk- tai yliopistotutkinnon.
Kommentit (17)
En keksi. En millään. Siis jos puhutaan ns. oikeista ammateista. Jos ei, niin juhlasuunnittelijaa suosittelen, tai jonkin lajin hilpeää viihdetaiteilijaa (stand up -koomikko, taikuri, pelle). Tai no, ei kai sisustussuunnittelijan pakeillekaan yleensä mennä kovin suru puserossa?
Kätilö olisi tehnyt mieli sanoa ekana, mutta ei sekään ole sitä että otetaan koppeja onnesta hihkuvien äitien terveistä vauvoista. Valitettavasti.
Jos nyt oikeen täyskäännöksen haluat tehdä, niin lähde opiskelemaan historiaa, äidinkieltä, mediajuttuja tai jotain. :)
http://www.greatplacetowork.fi/best-companies/suomen-parhaat-tyoepaikat…
Siinä listatut parhaat työpaikat suomessa.
Itse ajattelen aina että kyllä sitä iloa löytyy pienistäkin asioista arjessa ja työpaikalla ja itsensä kehittäminen ja onnellisuus heijastuu muihin jotka parantaa työilmapiiriä. Työilmapiiri ja hieno työpaikka (mikälie alalla se sitten onkaan) ja kolleegat ovat ne pääasiat. Ja yhteiset tavoitteet tietenkin.
Mutta tunnen montakin jotka ovat olleet ns. ongelmien ratkoojina ja siinä sitten saanut mielenterveysongelmia. Ei vaan hoitoalalla vaan esim. asiakaspalveliat, korjaajat, ym.
Surullista pankkiiriä en tunne=)
Taivaanrannanmaalari ja visionääri auton romuttaja (aina löytyy aarteita) Veikkaukseen töihin. Eikös se mainoskin sano että "unelmat ovat jo puoli voittoa"
Suomen kieli tai joku vieras kieli (erityisesti englanti) oli unelmani. Valitsin sosionomin tutkinnon, koska pelkäsin että kielillä ei työllisty, kun en halunnut opettajaksi kuitenkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt oikeen täyskäännöksen haluat tehdä, niin lähde opiskelemaan historiaa, äidinkieltä, mediajuttuja tai jotain. :)
Juu, rentoa on kun ei töitä tarvitse tehdä kun niitä ei ole..:D
Polkupyörämekaanikko, koska ei nyt tule mieleen muita kuin polkupyörä, jossa olisi keskiö.
Kätilön työssä suurin osa on positiivista. Toki sitten taas voi j outua kohtaaman varmasit surua ja suuria pelkojakin.
Vierailija kirjoitti:
Mainostoimisto
En suosittele, jos AP:lla on mahdollisesti huono stressinsietokyky. Kilpailu alalla on kovaa ja välillä työtahti erittäin tiukka. Hommat eivät ole mitään kivojen ideoiden fiilistelyä ja nättien kuvien piirtämistä.
Vierailija kirjoitti:
http://www.greatplacetowork.fi/best-companies/suomen-parhaat-tyoepaikat…
Siinä listatut parhaat työpaikat suomessa.
Itse ajattelen aina että kyllä sitä iloa löytyy pienistäkin asioista arjessa ja työpaikalla ja itsensä kehittäminen ja onnellisuus heijastuu muihin jotka parantaa työilmapiiriä. Työilmapiiri ja hieno työpaikka (mikälie alalla se sitten onkaan) ja kolleegat ovat ne pääasiat. Ja yhteiset tavoitteet tietenkin.
Mutta tunnen montakin jotka ovat olleet ns. ongelmien ratkoojina ja siinä sitten saanut mielenterveysongelmia. Ei vaan hoitoalalla vaan esim. asiakaspalveliat, korjaajat, ym.
Surullista pankkiiriä en tunne=)
Minä kyllä tunnen kyynisiä ja k-päisyyteen taipuvaisia ko. alalla toimivia ihmisiä. Tietävät kaiken hinnan, mutteivät minkään arvoa, you know.
Kirjastotyö. Voi tarjota asiakkaille elämyksiä tietoa huvia ja hyötyä ilmaiseksi. Saa itse oppia koko ajan uutta. Asiakkaat on lähes aina tyytyväisiä.
Joku käsityöala, Veikkauksen työntekijä/se, joka kahvituttaa lottovoittajia, koiratrimmaaja, lemmikkikaupan/karkkikaupan myyjä, sisustusliikkeen/koruliikkeen ym. työntekijä, iltapäivätoiminnan ohjaaja, uimavalvoja, jumppaohjaaja, joogaopettaja...
Mainostoimisto