Vähensin somen käyttöä muutamaksi kuukaudeksi - ajatuksia!
:) Testimielessä vähensin sosiaalisen median käyttöä siten että käytän sitä vain vähän tai en ollenkaan (joinakin päivinä). Olen kokeillut nyt muutaman kuukauden ja edelleen jatkuu. Olen huomannut ainakin seuraavia juttuja:
- Jää aikaa tehdä muita juttuja
- Vähemmän stressiä -> nukun paremmin
- Sellainen kummallinen vapautunut tunne (?)
- Olen harmillisesti enemmän out kavereiden jutuista/tekemisistä
- Missaan kaikki "someraivot"
... muita jotka lopettaneet tai vähentäneet somen käyttöä, mitä havaintoja?
Kommentit (16)
Minulla on vain FB. Insta, Twitter yms on aivan turhia omalla kohdalla. Mut hyvä jos tuloksesi ovat positiivisiä, vois kokeilla itekin!
Vähensin tietokoneen käyttöä joskus pariksi viikoksi. Tulos oli se, että pesin lattialistoja hammasharjalla, kun meinasin tylsistyä hengiltä. Tehtiin enemmän lapsen kanssa yhdessä juttuja, mutta jossain vaiheessa suututti, kun lapsi ei halunnutkaan lähteä luontoretkelle, ulkoilemaan, pelaamaan lautapelejä, vaan oli omat leikit kesken. Luin myös paljon kirjoja ja lehtiä, enkä nukkunut yhtään paremmin, kun tylsyyksissäni aloin illalla lukemaan, enkä voinut lopettaa hyvää kirjaa, ennen kuin kello oli niin paljon, että varmasti tuli unevajetta.
Ite jätin facebookin kokonaan ja hyvin on sujunut :D ei ole ikävä.
Tämä palsta on varmasti väärä kohderyhmä koska täällä ihmiset ei tee muuta kuin kyttäävät puolisoidensa somekäyttäytymistä ja kenen kuvista on tykätty ja mihin kellonaikaan.
Poistin facen pari viikkoa sitten, muualla en ole juuri ollutkaan. Juuri tuo jännä vapautumisen tunne seurasi mullakin, ehkä se oli merkki siitä että koin sen jotenkin ahdistavana, syyt oikeastaan tiedänkin mutta ei niistä tässä enempää. Itsekin nukun nyt paremmin. Ainut missä olen enää mukana on Pintrest, mutta sekin on enemmän henkilökohtainen projektini, ja se on muutenkin anonyymimpi paikka.
Some on ristiriitainen paikka.
Samaan aikaan siellä on ihan kivaa ja samaan aikaan ahdistaa.
Pitäs varmaan enemmän keskittyä omaan elämään eikä niin paljon muiden
- tällänen vinkki itselleni siis :)
Lasketaanko Whatsappi someksi? Vai onko se vain pikaviestin? Joka tapauksessa se minulla on enää jäljellä. Muita en ole kaivannut. Valokuvia en ota paljon yhtään (paitsi luonnosta joskus) ja mitään twitterin kaltaisia juttuja en kirjoittele. Tärkeintä on yhteys kavereihin ja sukulaisiin. Saattaa olla etten somen osalta ole oikein ajan hermolla koskaan, mut olkoon. Hyvin pärjäsin jo silloin kun some ei ollut niin yleistä. Tietokoneita yms käytän kyllä paljon mutta somea en koe omakseni :)
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä av:kin omanlaisensa some...
Tämähän on melkein kuin chatti :)
Sen verran nopeeta tahtia tulee ketjuihin postauksia. Foorumit on yleensä paljon hitaampia.
vieras kirjoitti:
Vähensin tietokoneen käyttöä joskus pariksi viikoksi. Tulos oli se, että pesin lattialistoja hammasharjalla, kun meinasin tylsistyä hengiltä. Tehtiin enemmän lapsen kanssa yhdessä juttuja, mutta jossain vaiheessa suututti, kun lapsi ei halunnutkaan lähteä luontoretkelle, ulkoilemaan, pelaamaan lautapelejä, vaan oli omat leikit kesken. Luin myös paljon kirjoja ja lehtiä, enkä nukkunut yhtään paremmin, kun tylsyyksissäni aloin illalla lukemaan, enkä voinut lopettaa hyvää kirjaa, ennen kuin kello oli niin paljon, että varmasti tuli unevajetta.
Mielenkiinnosta kysyn, ei omia lapsia ainakaan vielä, että pystytkö vielä leikkimään niinkuin lapsena? Osaisitko heittäytyä siihen leikkiin mukaan (nuket, barbit ym.) kuten pienenä? Itse osasin vielä ainakin nuorena aikuisena kun näki sen lapsen innon :D
Someraivo on ehkä naurettavin asia nykyään :D yleensä se tarkottaa sitä että joku julkaisee jonkun päivityksen, usein julkisuuden henkilö. Sitten siihen pari Mattia ja Maijaa rageaa jotain caps lockin ja huutomerkkisateen muodossa. Sitten iltap*ska otsikoi että someraivo repesi. HUOH.
Olen miettinyt whatsappinkin lopettamista! mitä olette mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt whatsappinkin lopettamista! mitä olette mieltä?
Suosittelen jos:
sun kaverit osaa soitata tai tekstata/pitää muulla tavalla yhteyttä
(joidenkin kohdalla ongelma)
Sormen käyttö on yleensäkkin jo säälittävää, pitkäkyntinen sormi raapii paikat piloille, antaen epälineaarisen vaikutelman kuun asennosta vatsallaan ollessa, mutta kuten on tapana sanoa (paremmissa piireissä): antakaa kaikkien sormien olla. lääkäri määräsi hyvää iltaa kaikille, ikään ja sukupuoleen katsomatta vahingossansa..
198 kirjoitti:
Sormen käyttö on yleensäkkin jo säälittävää, pitkäkyntinen sormi raapii paikat piloille, antaen epälineaarisen vaikutelman kuun asennosta vatsallaan ollessa, mutta kuten on tapana sanoa (paremmissa piireissä): antakaa kaikkien sormien olla. lääkäri määräsi hyvää iltaa kaikille, ikään ja sukupuoleen katsomatta vahingossansa..
ei tule mieleen olla samaa mieltä, olisikohan aika käydä tarkistuttamassa onko kaikki muumit kanootissa?
Minäkään en käytä mitään somejuttuja. Ei ole Facea, ei Twitteriä jamitäkaikkianäitänyton. Aika rauhassa saa olla. En pysy kärryillä kavereiden jutuista, mutta ei haittaa. Nyt keskityn enemmän omaan elämään.
Onhan tämä av:kin omanlaisensa some...