Ärsyttääkö jonkun julkisuuden henkilön puheääni? Kenen? Peukutusta.
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Kuka oli se lässyttävä formulaselostaja 90-luvulla?
Erkki Vanhanen?
Lasse Norres. Tapa ääntää ärsyttää. Voi olla ihan ok heppu muuten.
Ripsa Koskinen, eritoten se stadinpissis-s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mila Kunis (70's show)
Mä olen tosi monesti miettinyt, kun olen sen haastatteluja katsellut, että mikä sen ääntä vaivaa. En muista, että 70's showssa olis ollut tuollainen. Nyt viime vuosien haastatteluissa on todella raskasta kuunneltavaa, kun ääni särkyy tai jotain koko ajan. Vai olenko mä sattunut vain katsomaan sellaisia haastatteluita, joissa sillä on flunssa
Kyllä raakkuu 70's showssakin.
Ei julkkis, mutta "Sannan ruokakassi"! Sen Sannan ääni on ihan hirveä, ei pysty ostamaan tuota palvelua tuon äänen vuoksi!
Jussi Saarinen, Ylen urheilutoimittaja
Vierailija kirjoitti:
Niina Lahtisen nauru. En kestä, se kuulostaa siltä naurulta, joka oli jonkun tuotantoyhtiön logon ohessa ohjelmien lopussa.
Se oli Satu Silvon kaakattava nauru.
Possessa Viivi Pumpanen ja tänään aloin kuuntelemaan Suomipopissa, kun siellä puhuu Tinni Wikström. Nauravat tyyliin yksikseen koko ajan ja piilaavat tunnelman.
Huoh! Milloinkahan av-mammat ja harvat av-papat oppisivat erottamaan ensinnäkin persoonan ja äänen ja toiseksi äänen ja puhevian. Näitä kaikkia sekoittelette nytkin mielin määrin. Ihmisen persoona voi olla kuinka vastenmielinen tahansa, mutta hänen äänensä, äänenkäyttönsä voi olla ensiluokkaista. On myös puhevikoja, joita ei voi korjata treenaamalla. On siis nurjamielistä mainita tällaisia henkilöitä, joilla on joku vika.
En halua mainita ketään nimeltä, mutta totean, että minua ihmetyttää, miten nykyään puhemediaan pääsee ihan vakituiseen toimeen hyvinkin epäselvästi mokeltavia toimittajia. Ei, heillä ei ole puhevikaa, vaan puhetyyli on sellainen, että siitä on vaikea saada selvää.
Korvia riipii myös, kun jotkut jo hyvinkin ikääntyneet naiset puhuvat hyvin korkealla äänellä. Jos ei kuuntele, mitä he sanovat, niin mieleen nousee pikkutyttö, joka kilkattaa kovaa ja korkealta. Amerikkalaiset naisethan tuntuvat harrastavan myös tätä korkealta puhumista, mutta on niitä täälläkin.
Ykkösen uutistenlukija Nina Svahn. Vaikuttaa mukavalta tyypiltä, muttä ääni on jotenkin niin metallinen ja kova että käy korviin.
Kerttu Kotakorpi piinallisine puhevikoineen.
Aiheuttavaa ärtymyksensekaista myötähäpeää.
Miksei sitä saada puheoppiin tai muihin kuin esiintymistehtäviin?😤
Mites olisi lähes kaikkien miesten puhe! Näyttelijät ehkä pois luettuna.
Pauliina Laitinen-Littorin